Vişnap

Hamsi Marine...

50
Hamsilerin nedir benim elimden çektikleri bilemiyorum.Acaba ben onları işlerken mutlu oluyorlarmıdır?Bu seferde onları bol limon suyunun içinde 24 saat uyuttum:)Bembeyaz pamuklar gibi oldular limon suyu ile buluşunca lokum lokum,lati  lokum.Sevenlerinin tam ağızlarına,damaklarına layık.
Malzemeleri:
Yarım kilo hamsi
İki adet limon
Tuz
Sızma zeytin yağı
Bir iri diş sarımsak
Kırmızı pul biber
Tane karabiber
Tarifi:
Hamsilerimizi kafalarını koparalım.Çok acımasızca oldu koparalım kelimesi:)Orta kılçıklarını da çıkartalım.Bol suyla yıkayalım.Defalarca dört beş su ve her su değiştirmemiz de beş on dakika suda bekletelim hamsilerimizi.Taaa ki kanlı suyu gidip suyu berrak duru olana kadar bu su değiştirme işine devam edelim.Yıkama işi bittiğin de süzgüde bekletelim hamsilerimizi.

Biz de bu arada limonlarımızı sıkalım.Bir kapaklı borcama süzülen hamsilerimizi dizelim sıralı sıralı.Üzerine limon suyumuzu ve yeterli tuzumuzu da koyalım.Bir iki saat bekletelim deseler de bana bu bir iki saat yetersiz geldiğinden hani o kadar kısa sürede limon suyu çiğ balığı pişirmez diye ben tam 24 saat limon suyunda beklettim hamsilerimi.

Renkleri açıldı,limon suyunda piştiler.Bembeyaz pamuklar gibi oldu her biri.İkram edeceğim zaman limonlu sudan çıkartıp yıkayıp,süzdüğüm hamsilerimi servis tabağına aldım.Bir sos kabına aldığım sızma zeytinyağı,limon suyu,kırmızı pul biber ve tane karabiber,incecik kıyılmış sarımsakları iyice çırpıp hazırladığım bu sosu servis tabağında ki hamsilerin üzerine döktüm.
Eğer tuzlu balık ,lakerda gibi tatları seviyorsanız bu lezzeti de mutlaka seveceksiniz.Haaa sakın şüpheye düşmeyin balık çiğdir pişmemiştir diye.Tuz nasıl çiğ balığı pişiriyorsa bunda da limon suyu balıkları pişiriyor.
Not:Bizler çok çok sevdik hamsi marini.Şimdi sırada levrek marin var.En kısa sürede  levreği de marinleyip sizlerle paylaşacağım.
Hazır hamsiler tek tük tezgahlarda boy gösterirlerken sizlerede tavsiye ederim.Çok yakında balık yasağı başlayacak çok arayacağız bu lezzetleri.
Sevgi ve sağlık ile kalın