Vişnap

Cevizli Nohut Çorbası...

68
Merhaba mutfağımdan hepinize sıcacık selamlarımı yolluyorum.Bugün mutfağımda pişen lezzetler misss gibi çekirdekli ekmek,istiridye mantar kavurması ve de ilk defa denediğim cevizli nohut çorbası.Hepsi birbirinden lezzetli hele pişerken  yaydıkları aromalar,kokular inanın karnımız da aç olduğundan büyük sabırsızlıklar içindeyiz pişseler de hemen sofraya oturup yesek diye:)

Fotoğraflarını çekeyim hemen sıcağı sıcağına tariflerimi gireyim istedim ama maalesef hava akşam üzerine döndü güneşimiz de dinlenmeye çekildiğinden artık bugün tarifleri yazarım fotoğraf çekme işi de yarına kalsın.İlk cevizli nohut çorbasının tarifinden başlıyorum .Diğerlerinin de tariflerini sıra ile yazacağım.
Malzemeleri:
Nohut (300 gram)
Bir çay bardağı ceviz içi
Bir orta boy kuru soğan
İki yemek kaşığı un
Bir yemek kaşığı fındık yağı
İki yemek kaşığı tereyağı
Kırmızı pul biber
Kimyon
Tuz
Tavuk suyu
Tarifi:
Akşamdan nohutlarımızı ıslatalım.Ertesi günü iyice haşlayalım.Bir tencereye fındık yağımızı alalım irice doğradığımız kuru soğanımızı kavuralım.Soğanımıza  unumuzu  ilave edip unun kokusu çıkana kadar kavuralım.

Sıcak tavuk suyumuzu ve nohutlarımızı da ilave edip pişirelim ezilecek kıvama geldi mi blendırlayalım.Ben bir de nohutların kabuğundan dolayı süzgeçten geçirdim.

Bir ufak sos kabında tereyağımızı eritelim.Cızırdamaya başlarken kırmızı pul biberimizi ve cevizlerimizi katalım.İster direk nohut çorbamızın içine dökelim tereyağlı kırmızı pul biberimizi,ya da benim gibi kase de ikram ederken bir kaşıkta tereyağlı biber dökelim üzerine.

Not: Tavuk suyu,et suyu veya sade su da olabilir.Benim hazır da tavuk suyum vardı değerlendirdim.İçine de tane nohut koymak isterseniz bir avuç haşlanmış nohutunuzdan da ayırabilirsiniz.Ben gerek görmedim.Üzerine ceviz serptiğimden dolayı.İlk yaptım cevizli nohut çorbasını,bizler sevdik mi tadını.Evet umduğumun çok çok üzerin de lezzetli oldu.Bizler çok sevdik.Tavsiye edermiyim Evet mutlaka yapmanızı öneririm.Afiyetler olsun.
Sevgilerimle.

68 yorum: Leave Your Comments

  1. Nohutu çorbalarda çok kullanırım ama bu tarifi bilmiyordum ellerine sağlık vişnapcığım mutlaka deneyeceğim.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcığımmm ben çok teşekkür ederim canımm.Sevgilerimle..

      Sil
  2. Nefis gözüküyor canım ellerine sağlık..Nohut sevmeyen çoçuklara yedirmek için yapılabilecek bir çorba...Afiyetle yemişsinizdir inşallah..Sen yaparsında güzel olmazmı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegülüm aynen dediğin gibi yapılır :))Canım çok teşekkürler kocaman sarılır, öperimmm.

      Sil
  3. Canım günaydın sütlü nohut çorbasını çok sık yaparım cevizli deneme
    miştim.Eminim nefistir ellerine sağlık,şifa olsun öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryammmm ben de sütlü denemedim deneyim.Nefis oluyor cevizli canımmm çok teşekkürler sevgilerimle..

      Sil
  4. Günaydın,
    Ellerinize sağlık çorba nefis görünüyor.Eminim tadı da öyledir.
    Sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şekermutfağım hayırlı akşamlar,evet canım tadı da görünümü gibi güzel oldu teşekkürler sevgilerimle.

      Sil
  5. Çok güzel olmuş:) afiyetler olsun:) Nohutu çok severim, tarhana çorbası, nohutlu pilav, çok iyi yapılmış humus ne güzel olur. cevizle çok yakışacağını tahmin ediyorum.ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lavantamm çok teşekkürler, humus hiç yapmadım ama aklımda .Dediğin gibi çok güzel olması lazım humusun işte o zaman tadından yenmez değil mi?Canımm sevgilerimle..

      Sil
  6. Ceviz,nohut ve çorba aynı cümle içinde geçmese iyiydi. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÖK-TÜRK sana cevizsiz çorbayı verelim .Teşekkürler :)))

      Sil
  7. çok farklı bir tarif olmuş ama lezzetinden hiç şüphem yok. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bak bu harika oldu çorba .Çok çok teşekkürler :))

      Sil
  8. Vişnapıp çok güzel ve değişik bir çorba olmuş. Ellerine sağlık, Mutlaka deneyeceğim canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feraycığım ilk denedim beğendik bizler tavsiye ederim canımmm.Sevgilerimle...

      Sil
  9. cevizi denemedim ama nohutu çoralarda çok severim.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutfağabuyrun nohutun her türü çok güzel oluyor canımm lebeniye çorbası istedi şimdi bak canım iyi mi?:))Şekerciğim sevgilerimle..

      Sil
  10. Canım benim değişik ve çok güzel olmuş,olsa da içsem :)) ellerine sağlık tatlım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pelin şekerlim karar aldım senin sitene hep karnım tok iken geleceğim fena oluyorum canımcım hepsi birbirinden nefisler.Çok teşekkürler canımmmcımm

      Sil
  11. Ellerine sağlık. Çok merak ettim doğrusu hiç yemedim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pembekekiğim denemeni tavsiye ederim canım istersen az miktarda yap ilk deneme için.Sevgilerimle..

      Sil
  12. CANIM AŞTIN VALLA KENDİNİ
    NE KADAR DEĞİŞİK TARİFLER PAYLAŞIYORSUN HİÇ DUYMAMIŞTIM
    ELLERİNE SAĞLIK
    EMİNİM ÇOK LEZZETLİ OLMUŞTUR
    ELLERİNE SAĞLIK
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SeyyahımGülümmm ahh ahhh terapatiye ihtiyacım oldukça kendimi mutfaklara atmanın sonuçları bunlar şekerciğimm:))Hayırlı geceler kocaman sevgilerimle:)

      Sil
  13. Vişnapım eline sağlık...Daha önce hiç duymadığım,tatmadığım bir çorba:) Senin onayından geçmişse kesin çok lezzetli olmuştur. Görüntü desen iştah açıcı... Öpüyorum canım sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifim ben de ilk yaptım denedim bizler sevdik güzel değişik bir çorba Canımm çok öptümm

      Sil
  14. Merhabalar.

    Cevizli nohut çorbanız benekli servis tabağına da öyle çok yakışmış ki, tarif edemem. Çorbalara bayılırım. Cevizli nohut çorbanızın da çok lezzetli ve enfes bir çorba olduğuna eminim. Elinize ve emeğinize, yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey çok teşekkürler ederim beğenmeniz beni mutlu etti.Hayırlı geceler diliyorum.

      Sil
  15. Cevizli çorba, ilginç!
    Ellerinize sağlık, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  16. çok farklı bir çorba ve lezzet olsa gerek,yeniliklere açık olanlar için mutlaka denenmeli
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı alışkın olmadığımız bir çorba ama güzel oldu susamçörekotum denemeni tavsiye ederim değişiklik adına.Sevgilerimle...

      Sil
  17. Evdekilere nohut olduğunu söylemeden kesin en kısa zamanda yapıp yedireceğim:-) ellerine sağlık.sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili neşe nohutu sevmeyenler için harika bir usul dediğin gibi anlamazlar bile yaşasınnn:))Şimdiden afiyetler olsun .Sevgilerimle...

      Sil
  18. Canım benim burda nasıl yağmur yağıyor bir bilsen ve şu anda senin sıcacık çorban tam bu havada nasıl iyi gider..:)
    Ellerine sağlık canım.
    Mutlu haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatcafem burda da akşama sabaha yağmur diyorlar.Artık bahar ve yaz gelse de gönlümüz açılsa .Canım çok teşekkürler ediyorum sevgilerimle..

      Sil
  19. ayy nasıl değişik ve lezzetli bir tarif böyle tatlişkom:))Hiç duymadım dolayısıyla da hiç denemedim..Ama tatlı Vişnabım yaptıysa ve beğenip tavsiye ettiyse benim de bu çorbayı yapmam şart oldu:))Koskocaman öptüm seni..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynommmm ben de ilk denedim sevdik beğendik canımmm dene hazır tam çorba mevsimindeyken.Ben yazın çorbalara ara veririm de sen de durum nasıl bilemediğimden:))Ben de seni çok çok öpüyorum fıstıkımmmm.

      Sil
  20. canım ellerine sağlık ne değişik bir çorba olmuş,tadını merak ettim doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uğurböceğim tadı güzel oldu ve ceviz de çok yakıştı canımm Sevgilerimle.

      Sil
  21. Vişnapçım, ne kadar değişik bir çorba,bayıldım.Bence denemeli ve bu lezzeti herkese tanıtmalı.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ıhlamurcummmm tavsiye ederim canım ilk yaptığında az bir nohutla dene ama seveceğine eminim güzel olduydu ben bir kere daha yapmayı düşünüyorum yaz gelmeden sevgiler canımmm.

      Sil
  22. ellerine sağlık.....maalesef az çorba çeşidi bilirim .....bu tarif de bildiklerim arasına girdi tskler ......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BAL ANNE aslında öyle çok çorba çeşidimiz var ki mutfaklarımız da nedense belirli çorbalar arasında gidip geliyoruz hep.Mesela bir köz kırmızı biber çorbası nasıl da lezzetli oluyor .Canım teşekkürler ettim sevgiler.

      Sil
  23. Ne kadar değişik ama malzeme listesine bakınca tadını tahmin edebiliyorum. Nefis olmuştur bence.. Ellerine sağlık Vişnabım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Hülyacığımmm evet şekerlimm çok güzel oldu.Çok teşekkürler ediyorum sevgilerimle..

      Sil
  24. elıne sağlık not aldım deneyeceğım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Selma çok teşekkürler beğeneceğine eminim .damak tadına uyacaktır tadı lezzeti diye düşünüyorum,sevgilerimle..

      Sil
  25. yemeklere ve çorbalara her zaman kullandığım nohut için iyi bir değişiklik oldu, aklımda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pasaklı Kraliçe evet nohut dediğin gibi her şeylere kullandığımız sevdiğimiz yiyeceklerden çorbası da güzel oldu sırada böreği var çok yakında bloğumda ,sevgiler

      Sil
  26. canım hayırlı günler nasılmış bi tanem ablasına çorbalar yapmış:)))
    misssss kuzum eline sağlık aldım ceviz mükemmel gitmiş:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lezzetlim sana feda olsun vişnapının mutfağı bir tanemmm.SEVGİLERİMLE ÖPÜYORUMM

      Sil
  27. Vişnapımmm bu nasıl bir nefis çorba böyle ellerine sağlık bacım menü harikaymış afiyet şeker olsun. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banumm ahh haa umarım bana kavala kurabiyenden getirmişsindir.Aklım kaldı onlarda canımmmm çok çok öpüyorumm sevgilerimle bal yanaklarından

      Sil
  28. blogunuz tek kelime ile harika
    annemle ortak açtığımız blog var ama sizinki
    gibi kaç zamanda olur bilmiyorum.
    iyi çalışmalar
    http://yemktariflerim.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Tarık gelip bakacağım bloğunuza hayırlı olsun ve çok teşekkür ederim beğeninize.Sizin de bloğunuz çok güzel baktım az önce.Annenize selamlar sevgiler..

      Sil
  29. bu ne güzel bir çorba...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  30. nohutu cevizle sadece salatada düşünebilirdim bu tarifi görene kadar :)

    Ellerine sağlık ablacım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım PAPATYA PRENSESİM cevizi bir de makarna üstünde de çok severim ben ,çok teşekkür ederim

      Sil
  31. bir de ceviz,ne güzeldir tadı,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MAZES evet canım ceviz apayrı bir lezzet kattı nohut çorbasına.canım çok teşekkürler.

      Sil
  32. Miss gibi koktu visnapım ellerine kollarına sağlık....Çok farklı bir lezzet olmuş, denenmesi gereken bir çorba...Böyle bir çorba hiç içmemiştim ama sen yapınca tamamdır..çok öpüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filizciğim çok teşekkürler tatlım.Denemeni tavsiye ederim güzel lezzetli bir çorba oldu.Canım bende çok öptümmmm.

      Sil
  33. o tabaktan ben de var :)
    Ama cevizli çorba yapmadım hiç,denemeliyim:)
    Ellerine sağlık canım,şifa olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ZEL canımm ben de puantiyelerine bayıldıydım alırken çok güzeller değil mi:))Çok teşekkürler sevgiler .

      Sil
  34. ben de denemek istiyorum ilk fırsatta, ellerine sağlık vişnapım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sefertasım bak yine havalar soğudu yine sıcacık çorba zamanları ,canım afiyetler olsun şimdiden ,sevgilerimle..

      Sil