Vişnap

Bal Kabağı Çorbası...

18
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Bayağı bir zaman geçti üzerinden yaklaşık iki ay filandır.kullanatmarket
Etkinliğine katılmıştık sevgili blogger arkadaşlarımla.O günümüz de çok neşeli ve keyifli geçmişti.Bizler için çok harika menü hazırlamışlardı.

Bal kabağı çorbası yapmak  için ne zamandır lezzetli bir tarif ararken burada görüpte tadınca tadına doyamadım.Tabii hemen sevgili İnci hanımdan tarifini almıştım.Sağolsun hemen  vermişti.Nasip kısmet bugüne yapmakmış.

Bir de nefis tavuklu kestaneli iç pilav tarifi vardı ki off offf o da nefisti.Öteki lezzetleri saymama sayfalarım yetmez inanın .Ama ilerleyen günler de hepsini deneyip tariflerini sizlerle paylaşacağım mutlaka.Haydi mutfağa gidelim mi? 
 Malzemeleri.
Yarım kilo bal kabağı
Bir adet  orta boy patates
Bir adet  havuç
Bir adet orta boy kuru soğan
Bir diş sarımsak
İki çorba kaşığı tereyağı
Bir çorba kaşığı fındık yağı
Yarım çay kaşığı zerdacal
Su
Tuz
Karabiber
Bir buçuk çay bardağı labne peyniri
Tarifi:
Bal kabaklarını dilimleyip fırında 180 derecede yumuşayıp pişene kadar fırınlayalım.İnce kıydığımız soğan ve sarımsağımızı tereyağda çok kısık ateşte soteleyelim.Buna minik küpler halinde doğradığımız havuç ve patatesimizi de katalım.Berabere bir iki çevirelim.Sonrasında kararınca sıcak suyunu ilave edelim.

Tenceremize  fırınladığımız bal kabaklarını da çatal ile ezerek püre şeklinde katalım.Çırpıcı  ile hızlıca karıştırarak karışımın birbiri ile  kaynaşmasını sağlayalım.Tuzunu ve zerdacalini de ekleyelim.Kıvam alana kadar pişirelim çorbamızı.

Ben bal kabağı çorbamı blendirlemayı tercih ettim.İnmesine yakın çırpılmış labne peynirimizi de ilave edip hızlıca karıştıralım.Bal kabağı çorbamız servise hazırdır.

Ben ki bal kabağını sevmem  ne tatlısını ne de böreğini gel gelelim bu çorbanın tadına,içimine bayıldım.Sizlere de mutlaka denemenizi tavsiye ederim.Tabii sözüm daha önce denememiş olanlar için.Denemiş olanlar zaten  biliyor seviyordur  tadını ,içimini:)
Not:Üzerine kara biber çok yakışıyor,aklınızda olsun.Bir de bir iki gün durunca daha da bir lezzeti katlanıyor.
Sevgi ile kalın hep mutlu olun.





18 yorum: Leave Your Comments

  1. Hııımmm.... görünüşü hoş ama dener miyim bilmiyorum. Mercimek ve tarhana çorbasını tercih ederim. Bal kabağının patates gibi dilimleyerek kızartmasına bayılırım, hele sarımsaklı yoğurt ile birleşirse tadına doyum olmaz. Ellerine sağlık Vişnap'ım. :) Ayrıca blogundaki kırmızı kalpcikler çok hoş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MÜ'yüm dene derim hani olmadı misafirlerin geldiğinde dene.Klasik çorbalarımız mutfaklarımızın demirbaşı.Bak dilimleyerek kızartmak yoğurt sarımsak aklımı çeldin deneyeceğim canımmm.Sevgilerimle..

      Sil
  2. ilk defa duydum...
    sunum görüntü muhteşem :))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirinem görünüm gibi tadıda güzel oldu.Sevgiler canımm

      Sil
  3. ohh misler gibi tamda mevsimi ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Melisa evet canım kış demek bana hep değişik sıcacık çorbaların verdiği mutluluğu anımsatır.Çok teşekkürler canımm.

      Sil
  4. BAL KABAĞINI ÇOK SEVERİM
    DEMEKKİ BU ÇORBAYA BAYILACAĞIM
    ELLERİNE SAĞLIK VİŞNEM
    NEFİS GÖRÜNÜYOR
    HAYIRLI SABAHLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyyah'ım Gül'üm o zaman mutlaka dene şekerciğim bir de durdukça daha da bir lezzzetleniyor sevgilerimle canımmm

      Sil
  5. Bal kabağını çok severim ama çorbasını hiç duymamıştım öyle güzel anlatmışsınki yapmadan olmaz.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcığım seviyorsan eminim çorbasını da seveceksindir,sevgilerimle canımm

      Sil
  6. Ekmekleri de çıtırdatmış, çorbayı da kaynatmışsın..Miss miss.
    Bak ben şimdi sana gelsem, daha bişey istemem:)
    Ne güzel gözüküyor bu çorba böyle!
    Ellerine sağlık canım.
    Şifa olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ZEL,canım ah bir de üzerine karabiber sepelemeyi unutmasaydım çok yakışıyor.Canım her zaman beklerim gel buyur.

      Sil
  7. Tatlısını yapar afiyetle yeriz de niye tuzluya önyargılı bakarız bilmem...
    Sanırım öyle yetiştirildikte ondan..
    Aslında her şeye önyargısız yaklaşsak daha güzel olacak her şey...

    Çok nefis görünen balkağı çorbası denenecek:)))))
    Afiyet olsun vişnap.....:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filizciğim ben de aynı senin gibi düşünüyorum ön yargısız denemelerde çok fayda var canımm çok teşekkür ederim güzel yüreklimmm

      Sil
  8. Bende denemiştim gerçekten çok güzel oluyor ellerine sağlık Vişnapım..

    YanıtlaSil
  9. Feray'ım ilk denedim bizler de beğendik,sende ki tarifi de bilmek isterim.canımmm sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  10. Çorba çok güzel görünüyor, labne peynirinin ekşiliği balkabağının tatlımsı tadını dengeleyince süper bir lezzet olmuştur eminim, kesinlikle deneyeceğim, eline sağlık:)Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nur ne kadar klasik çorbalar favorimiz olsa da bu çorbayı da bizler çok sevdik.Evet labne çok hoş lezzet verdi ve bir de durdukça daha da güzelleşen bir çorba .Canım tavsiye ederim yapmanı,sevgilerimle..

      Sil