Vişnap

Hamsili Börek...

31
Merhabalar.
Hamsili börek olur mu olmaz mı ?Eeee düşünüp duracağına kalk yap bir gün  kararını ver dedim kendime .Ve o gün geldi,o gün bugünmüş:) Oldu mu ?Evet oldu,biz beğendik,sevdik,yedik.Tavsiye edermiyim?Evet sizler de bizim gibi hamsiyi ve hamsili tatları seviyorsanız tavsiye ederim mutlaka yapın.Haydi mutfağa gidelim mi?
Malzemeleri:
Yarım kilo hamsi
İki yeşil köy biberi
İki yeşil kapya biberi
Bir orta boy domates
Yarım demet maydanoz
Üç sap yeşil taze soğan
Bir kaç sap kereviz yaprakları
Tereyağı
Üç yaprak yufka
Yarım su bardağı fındık yağı
Çeyrek su bardağı su
Kara biber
Kırmızı pul biber
Tuz
Tarifi:
Önce hamsilerimizi ayıklayalım.Kafalarını,kılçıklarını,kuyruklarını koparıp atalım.Bol suyla duru suyu çıkana kadar yıkayalım.Süzgüye alalım süzülsünler.

Biz de bu arada biberlerimizin saplarını tohumlarını çıkartıp yıkayalım,ince kıyalım.Domatesimizin kabuğunu soyalım,minik küpler halinde doğrayalım.Yeşil taze soğanlarımızı yıkayalım ince ince doğrayalım.
Maydanozlarımızı ayıklayıp saplarını kopartalım,yapraklarını incecik kıyalım.

Bir tavaya tereyağımızı alalım biberlerimizi ve yeşil taze soğanlarımızı da katalım bir iki çevirelim.Domateslerimizi de katalım bir iki berabere çevirelim.Süzgüde ki hamsilerimizi de katalım baharatlarımızı ve tuzumuzu da ilave edelim bir iki çevirelim.Hafifce piştiğinde ocağımızın altını kapatalım.Doğradığımız maydanozlarımızı,kereviz yapraklarımızı da koyalım hamsili harcımıza.

Yufkamızın tekini alalım tam ortadan ikiye keselim iki tane yarım daire elde edelim.Yarım daire  olan ilk yufkamızı tezgaha yayalım.Üzerini su ile karıştırdığımız fındık yağımız ile hafifce yağlayalım.Tekrardan ikiye katlayalım.İç hamsili harcımızı kararınca geniş kısmına koyalım .Yufkamızın her iki yanlarını içe doğru çevirip gevşekçe rulo şeklinde saralım.

Diğer kalan yufkalarımızı da aynı şekilde hazırlayıp bitirelim.Enli,geniş tam 6 adet kocaman hamsili böreğimiz olacak.Fırın tepsimize yağlı kağıdımızı serelim.Böreklerimizi de tepsiye alalım .Üzerlerine yumurta sarısı sürelim.Bol çörek otu,susam serpelim.180 derecede ısınmış fırınımıza atalım.
Nar gibi kızarsınlar.
Börekler pişti çayımız demlendi.Büyük bir merakla acaba acaba nasıl oldu hamsili böreklerimiz diye geçtik başına.Servis tabağına alırken bile sabırsızdık.Soğumasını beklemeden başladık ucundan kıyısından yemelere.Çok beğendik umduğumuzun da üzerinde  olmuştu tadı,tuzu,lezzeti Şayet sizler de bizler gibi hamsiyi seviyorsanız mutlaka deneyin derim .Yok sevmiyoruz derseniz  bildiğimiz klasik böreklere devam diyorum:)
Sağlıcakla,muhabbet ile kalın,afiyet olsun..

31 yorum: Leave Your Comments

  1. iyi fikir ,hem böreğin kokusu hem hamsinin kokusu harika olmuştur eminim,eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcığım vallahi değişik ve de güzel oldu çok teşekkürler canımmm Sevgilerimle...

      Sil
  2. bu nedir vişnapım ellerine sağlık bugün hamsi aldım ama önce fırında yapacağımfena seviyorum bende
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım cafem bir dahakine mutlaka dene derim değişik güzel bir börek misss miss.Sevgilerimle cafemmm..

      Sil
  3. Ellerine sağlık Vişnapım balık bu kadar sevilince her türlü değerlendirilir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feraycığım canımm çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. İkisinide severim, çok güzel bir tarif olmuş, ellerine sağlık... Deneneceklerin arasına aldım bile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz tatlım cuma nasipse görüşeceğiz seninle inşaAllah.Dene canım çok güzel oluyor..Kocaman sevgilerimle..

      Sil
  5. hamsiye bayılırım ama böreğini hiç yemedim,bak şimdi merak ettim:)belki bşr gün bende denerim,eline sağlık vişnapım,öpüyorum..

    YanıtlaSil
  6. hamsiyi ailecek çok severiz :))
    bugüne kadar hiç böyle bir tarif görmemiştim :((
    ama tarifini çok sevdim...
    not ettim...
    mutlaka deneyeceğim :))
    görüntü enfes...
    canım ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  7. HAMSİYİ SEVERİM AMA BÖREKTE YİYEBİLİRMİYİM BİLMİYORUM
    AMA SENİN ELLERİNE SAĞLIK
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyyahım canım sağol yersin yersin seviyorsan ki seviyorsun çok güzel oldu.Bu arada bilgisayarına çok üzüldüm.İnşaAllah sorun en kısa zamanda düzelir,sevgilerimle

      Sil
  8. Merhabalar,

    Hamsinin tatlısı, turşusu olur sa, böreği de hayda hayda olur diye düşünüyorum.

    Elinize ve emeğinize sağlıklar dilerim. Gerçekten çok enfes görünüyorlar. Börekçilere duyurulur.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey inanın görünümleri gibi tatları lezzetleri de aynı güzellikteydi.Börekçiler yapar mı dersiniz.?:)))Güzel yorumlarınıza çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. Vişnapım, mail attım sana haberin olsun tatlısı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım GİSİ'm mailini okudum dediğim gibi tamam mı kuzum.çok sevgilerimi yolluyorum sana.

      Sil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Visnapcim ustteki yorumumu ben sildim, yanlis harflere basinca garip bir yorum olmustu:( duzeltemedimde farkettigimde..Kokular buraya kadar geldi.. hamsili borek ..hemde missler gibi..ellerine saglik, tadida cok guzeldiki hemen bitmistir eminim:) Birdahakine haber ver ama :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzme kendini dostbahçem bende geçen yanlış yazmışım sileyim dedim silemedim de .Bir daha yapmayı düşünüyorum birde pilavında sıra hepsinden yollarım ki sana SEVGİLERİMLE CANIMMMM

      Sil
  13. değişikmiş
    şekilleride güzel
    ellerine sağlık canım
    mutlu haftalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hande'm inan çok güzel oldular nasıl balığı ekmekle yiyorsak bunuda yufka ile yedik gayette hoştu ama dediğim gibi damak tadıyla da alakalı beğenmek.canımm sana da mutlu haftalar olsun.

      Sil
  14. Çok değişik geldi denemek isterim,ellerine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcığım denemeni tavsiye ederim canımmm .Sevgiler..

      Sil
  15. Nilgün canım teşekkür ettim ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben hamsyi çok severim böreğini ilk defa duyuyorum ama nasıl canım çekti anlatamam ellerine sağlık not aldım umarım bir gün yapar yer memnun kalırım!

      Sil
    2. Syhn hamsiyi seviyorsan beğeneceğine eminim değişiklik adına tavsiye ederim biz sonrası bir daha yaptık.

      Sil
  16. balığı inanılmaz severim her öğün olsun her öğün yerim ama börek duymamıştım:)
    diğer tariflerin gibi çok rojinal tariflerin v ar ardkşım :)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cicileydim balığı seviyorsan bak bunu da çok seversin hani balığı ekmekle yemek yerine böreğin içine koydum çok güzel oldular:)sevgiler canımmm...

      Sil