Vişnap

Tavuklu Çıtır Milföyler...

22
Havalar malum yağan karlar dizler boyu.Evden dışarı adımımı atmıyorum, peki nereden biliyorum.Camdan masa örtüsünü silkeleyim dedim elimden kaçıverdi dalgalanaraktan aşağıya bahçeye doğru.Aklımdan da geçti haa şimdi aman elimden kaçırmayım dememe kalmadı uçuverdi:))İndim bahçeye hava karanlık karlar bembeyaz,masa örtüm bembeyaz Allah'ım göremiyorum masa örtüsünü.Küçük çam ağacına mı takıldı bu diye boş bulunup ağacı salladım ki dallarında ki karlar enseme yüzüme her yerime dökülüverince ufak çaplı bir çığlık attım buz gibi karların teması ile:))Haydi milföylerimiz çözülmek üzeredirler mutfağa gidelim..
Malzemeleri:
Bir paket (20 li ) milföy
Bir tavuk göğüs ve bir but
Karabiber
Tereyağı
İki çorba kaşığı un
Bir su bardağı süt
Yumurta sarısı
Çörek otu
Tarifi:
Milföylerimizi önceden buzluktan çıkartıp çözülmelerini bekleyelim.
Biz de bu arada beşamelli tavuk harcımızı hazırlayalım.Tenceremize
 tavuklarımızı alıp haşlayalım.Haşlanıp soğuduktan sonra minik küpler halinde doğrayalım.Karabiberleyip tuzunu da ekelim.

Diğer yanda margarinimizi eritelim,unumuzu ilave edip kokusu çıkana kadar kavuralım.Azar azar sütünü ilave edelim.Bir fiske tuzunu da ilave edip çırpma teli ile karıştırarak yoğunlaşana kadar pişirelim beşamel sosumuzu.

Sonrasın da arada karıştırarak oda sıcaklığına gelmesini sağlayalım.Beşamel sosumuz ılınınca içine minik küp tavuk etlerimizi katıp karıştıralım.Sırasıyla buzu çözülen milföylerimize beşamelli tavuk harcımızı paylaştırıp istediğimiz şekli verelim.

Ben dikdörtgen şekli verdim  böylelikle  fırın tepsim daha fazla milföyü alsın diye.Üzerlerine yumurta sarısı sürüp bol çörek otunu da serpelim.180 derece ısıtılmış fırında pişirelim.Afiyet olsun..
 Sevgilerimle

22 yorum: Leave Your Comments

  1. Borekler misss gibi ellerine saglik, karli masa ortusu macerasindan sonra sicak cayla iyi gitmistir:)) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh canım ister istemez karlara merhaba dediydim o akşam:))Evet bir iyi geldi sıcacık çay masa örtümü de kurtarmıştım karların üzerinden:))Sevgiler :)

      Sil
  2. Karı özledim yaklaşık 4 yıldır kar görmüyorum :( Zorluğu var ama güzelliğiğ ve sağlık yönü tartışılmaz daha güzel :) Canım tadını merak ettim ..Tavuklu hiç yemedim eminim tadıda görüntüsü kadar güzeldir ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegülüm kar yağarken oluşan manzarayı seyretmeleri çok keyifli oluyor.Evet derler kar yağsa da havada ki mikroplar ölse diye hakikaten çok doğru sağlık yönünden.Canım tavukluda çok güzel oluyor denemelisin bir daha kinde,sevgiler.

      Sil
  3. Böreklerin pek güzel görünüyo canım,ellerine sağlık....Nasılsın?
    Aldım biraz çayımın yanına,öpüyorum canım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelibolum seni gördüm daha da iyi oldum can arkadaşım.Al canımm afiyet olsun haberim olaydı birer damla sakızlı kahve içerdik seninle tıpkı eski günlerde olduğu gibi.Bende çok öpüyorum seni canımmmm.

      Sil
  4. Çay da lazım :) Çay olmadan olmaz :)
    Eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili GÖK-TÜRK çaysız börek düşünemiyorum bile:))Çok teşekkür ederim:))

      Sil
  5. Milföylü börekler gerçekten çok leziz oluyor. Çıtır çıtır. Gerçi yemesi biraz meşakkatli olabiliyor :)
    Tavuklusu da çok lezzetli olmalı. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz canımm ben de çok severim milföy börekleri bir de soğuk yemesine bayılıyorum.Çok teşekkürler sevgiler..

      Sil
  6. sabah sabah nasılda canım çekti.nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah kahvaltısında da miss mis olur şölen gibi kahvaltı masası değil mi canımm mutfağabuyrunum :)Canımm çok teşekkür ederim sevgiler benden de gelsin sana.

      Sil
  7. iyi ki şu milföy var kurtarıcım benim
    ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handecim vallahi benimde her daim buzlukta bulundurduğum ani durumlarda kurtarıcım kendisi.İyi ki hazır hazır yapmışlar bizlere sunmuşlar kolaycacık yapıveriyoruz.Canımmm çok teşekkür ettim.

      Sil
  8. nefis görünüyor bayıldım milföyü çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damla Başer canımm beğenmen beni çok mutlu etti teşekkürler sevgiler.

      Sil
  9. milföy çıtır çıtır mis gibi :))
    canım ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirinem kuzum çok teşekkürler canımmmm benim

      Sil
  10. nefis görünüyooooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cicileydim beğenin beni çok mutlu etti canımm çok teşekkürler..

      Sil
  11. milföylü tatlara bayılırım birde tavukla birleşmiş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Uğurböceğim. Ben de milföylü lezzetleri çok severim.ÇOK TEŞEKKÜRLER CANIM SEVGİLER.

    YanıtlaSil