Vişnap

Beş Parasız Blog'un Güzel Mimi...

48
 Merhabalar.
Çok sevgili besparasiz bloğunun sahibi Ayşegül'ün güzel mimini cevaplamak için az önce geçtim bilgisayarın başına.
                   Konusu:Eski oyuncaklarınızı paylaşırmısınız?
Sevgili Ayşegül canımm öncesi Ayşegül ismini çok sevdiğimi söyleyerek yazıma giriş yapmak istiyorum.Öyle çok severim ki hatta bazen annem,babam neden Ayşegül ismini koymadılar bana diye de iç geçiririm.Velhasıl şekerim böyle işte içimden geldi söyledim.Hatta ben de Ayşegül isminin çok derin hatırası da var.!! 

Mimin beni taaa aldı minicik kız çocuğu olduğum günlere götürdü.Ahh ahh o ne kıymetli oyuncaktı öyle çok sevmiş sevinmiştim ki.Babaannem gelirken getirmişti.O zamanlar babaannemi severdim.Büyüdükçe aklım erdikçe sevmemelere başladım.Sonraları hiç sevmedim sevdiğim günlerime de çok acıdım.
İşte hikaye başlıyor.Eskiden topraktan yapılma küçük su testileri vardı içine su doldurunca emzik kısmına ağzını dayadın mı düdük gibi ses çıkarırdı.Sanırım yanlış hatırlamıyorumdur.Üzerinden çok uzun yıllar geçti.Ama kırmızı rengi ve üzerinde ki minik çiçek desenleri hala aklımdadır:)Tıpkı aşağıda ki görselde ki gibiydi düdüklü su testim,tek farkı renkleri:)
Günlerden bir gündü o gün babaannem bize yatıya gelmişti gelirken de düdüklü su testisi getirmişti bana.Demiştim bunu yukarıda bak yine tekrarlamışım hay Allah'ım ya:)Nasıl sevinmiştim havalara uçmuştum.İçine su doldurup habire kuş gibi sesler çıksın diye öttürüp duruyordum bıkmamacasına.

Neyse gece oldu akşam yemekleri yendi.Çaya karşı komşuya gidildi mevsim de yaz,bahçelerin keyfi çiçeklerin miss kokuları ile çıkıyor.Ya gece çıkan ateş böceklerinin ışıkları.Az koşmazdık peşinden yakalayıpta elimizde ki kavanoza atmak için ateş böceklerini.

Birden komşulara,komşuların çocuklarına su testimi göstermek için şimşek gibi fırladım yerimden.Koşaraktan karşı sırada bayırın inişinde ki evimize doğru koşmamla tam da bizim bahçe kapısına gelmiştim,ben bir düşmemle n'olduğunu anlamadım ki elim bileğimden kesilmiş kanıyordu.Bahçe kapısı tahtadan muhtemelen babam tarafından yapılmış bir kapıydı.Hah işte o kapıda ki kocaman paslı çivi yırtmıştı el bileğimi.

Ağlamaya başladım zırlamalarıma bütün millet bizim eve  üşüşmüşlerdi ne var neler oldu diye.Annem beni bir gördü feryat figan gitti kızın kolu diye ağlıyor.Ben zaten zır zır zırlıyorum.Babam beni kaptığı gibi kucağına çıkardı,doğru hastaneye,tam 6 dikiş attılardı bileğime.

O yaz mevsimini ve düdüklü su testilerini hiç unutmam.Düdüklü testileri hala çok severim.Şimdiler de pek göremesem de,görsem vallahi alırım bir tane koyarım evimin en çok kullandığım köşesine:)Haa bu arada bileğimde ki dikiş izleri hala çok belirgin şekilde duruyor tek farkla ben büyüdükçe çıktı çıktı yukarılara doğru dirseğimin iç kısmında  son noktayı koydu oraya yerleşti memnun mesut duruyor.Eskiden yara dikişlerini doktorlarımız pek kaba mı dikiyorlardı ne ?:)

İşte sevgili Ayşegül'üm çocukluğunda ki unutamadığın oyuncak dedin.Bende sana destan yazdım.Beni geçmişe götürdün canım sevgilerimle.

Tüm İslam Aleminin Mevlüt Kandili Kutlu Olsun..

48 yorum: Leave Your Comments

  1. ne güzelyazmışsın :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ARSELİ-CE'm canımm beğenmene çok sevindimmm..

      Sil
  2. Destanini begendim ;))) gecmise dair mutlu ayrintilari hatirlamayi seviyorummm sevgiler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BAL ANNE'm hep seviyoruz geçmiş çocukluklarımız ne güzelmiş.Keşke o günlere dönebilsek yeniden..Sevgiler canımmm.

      Sil
  3. Destan lari cok severdim kucukken..halada severim :)) keyifle okudum ama elini civi ile kesmenede uzuldum ama coocuklkta neler olmuyorki..kosturururken, bnimde ayagima igne batmis ve kirilip icinde kalmisti orya yerde zipladigim bir zamanda:)) Bak birde kus seklinde olanlar vardi icine su koyup otturuyorsun ayni testi misali..birkac sene once Cuba ya gittigimizde orada vardi ve oglu aldi..koskoca cocuk ama bazen alir eline icinede su koyar gelir yanimda otturur:))) benim yorumda nerdeyse senin destana yestisecekti:)) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooooyy oyyy işte Dostbahçem yaramaz çocuk olunca böyle izler de kalıyor (Laf aramızda çok yaramaz çocuktum:))) .Gerçi o dikişler atıldığında yaramazlığımdan değil sevinçimden geldi başıma zıpzıp zıplayaraktan inilirmi bayır aşağı hiç:))Sevgiler canımmm yorum uzun olunca okuması nasıl keyifli oluyor oyyy çok güzel çok :)

      Sil
  4. ah kıyamam karkerime be. canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslsınım yaa işte tam 6 tane dikiş duruyor kolumun iç kısmında:)) Çivi hala gözümün önünde hayali bile korkunç:))

      Sil
  5. Canım öncelikle mim'i cevapladığın için teşekkür ederim :) Ayşegül ismini sevmene çok sevindim .Babaannemi kanserden kaybedince ben doğunca babam onun adını bana vermiş !

    Çocukluk heyecanı başına nasıl iş açmış öyle ah paslı çivi yokmu bütün hata onda :)) Eskiden dikişler gerçekten çok kötüydü şimdi neredeyse hiç belli olmuyor ..

    O senin fincan düdüklerden burada düden şelalesinde stılıyor :) Birdahaki gidişimde alıp göndereyim sana :) bukadar gü güzel anılara benimde katkım olsun !

    Mim fazlasıyla amacına ulaşmış canım hakkını verecek bir paylaşımda bulunmuşsun Eskilere götürdün bizi :)
    Sevgilerimi gönderiyorum sana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül'üm babaannene Rabbim rahmet eylesin mekanı cennet olsun.Ahh ahh canım,ufacık şeylerle mutlu olur sevinçten havalara uçardık işte çocuk heyacanımı kocaman paslı çivi nasıl da korkuya çevirmişti.Güzeldi yine de çocukluğumuz .Düşe kalka dizleri paramparça ederekten büyüdük.Canım çok sevindim testi için almış kadar oldun demen bile mutlu etti beni.Kocaman sevgilerimi yolluyorum

      Sil
  6. kuzum.
    Hz. Süleyman as. adaleti
    Hz. Eyyüb as. sabrı
    Hz Yusuf as.Yusuf as. güzelliği
    Hz. Hamza as. cesareti
    Hz. Ömer as. adaleti
    hz. Ali as. bilgisi
    124 bin peygamberin ve bütün
    müslümanların duası hepimizle olsun...

    Canım dualarınıza talibim.
    Hayırlı kandiller.
    Saygılar:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm lezzetlim Rabbim bütün dualarını kabul eylesin.Dualarımdasın canım Senin de kandilin kutlu olsun sevgilerimle.

      Sil
  7. Canım kandilini kutlamayı unutmuşum ..Kandilimiz mübarek olsun Rabbim bu güzel gün hürmetine dualarımızı kabul eylesin inş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Ayşegül'üm senin de kandilin kutlu olsun.Cümlemizin dualarını Rabbim kabul etsin .Sevgilerimle..

      Sil
  8. Öncelikle hayırlı kandiller dilerim Vişnapcım:)Destanından etkilenmemek imkansız..Anlatımın o kadar iyi ki insana o anı yaşatıyorsun üzerinden bunca yıl geçmişken..Yüreğine klavyene sağlık tatlişkom:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ZEYNO'M canım kocaman teşekkürler ediyorum,beğenmen beni çok çok mutlu etti.Senin de kandilin ve de duaların kabul olsun canım Sevgilerimle..

      Sil
  9. Bu mübarek günde Rabbim tüm dua ve ibadetlerimizi firdevs makamında kabul etsin inşallah.Hayırlı kandiller sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Derya Allah razı olsun .Sizinde kandiliniz ve dualarınız kabul olsun.Sevgilerimle.

      Sil
  10. Merhabalar,

    Çocukluk yıllarında yaşanılan o güzel günleri hatırlayıp tekrar anıların izlerinde dolaşmanın bile tadına doyum olmuyor. İnsan kanatlı bir melek olup o günlere doğru uçup gidiyor. Çok güzel bir paylaşımdı, yaz gecesinin ateş böcekleri ve o güzelim düdüklü testiler. Ben de çok iyi hatırlarım o düdüklü testileri.

    Bu güzel paylaşımınızdan dolayı kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Mevlid kandilinizi kutlar, tüm insanlığın hayrına vesile olmasını dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi Recep bey ben yazımı yazarken eski komşularımız onların anneleri bahçe duvarları bahçelere kaçan toplarımız ve o topları bizlerden bıkıp kesen parçalayan komşularımıza kadar öyle geçmişlere gittim ki bir an da.komşularım ki şimdi bir kısmı hayatta değiller Allah rahmet eylesin cümle ölmüşlerimize.Anılar anıları çağrıştırdı.Sizin de kandiliniz kutlu ve dualarınız kabul olsun Rabbim tekrarlarını görmeyi nasip etsin .Selam ve dualarımla.

      Sil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Zaman zaman geçmişteki güzel günler aklıma geldikçe hangi değerleri yitirdiğimiz aklıma geliyor. O günlerdeki güzellikleri günümüzde göremedikçe çocuklar için üzülüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Erol DİZDAR ne güzeldi eskinin çocukluğu mahalle aralarında doyasıya yaşadık çocukluğumuzu ve bir sürü de anıların sahibiyiz çok şükür.Şimdinin çocukları gerçekten şanssızlar .

      Sil
  13. ne güzel o özgürce ve amaçsızca koşmalar.bazen tatsız da bitseler.çocukluk işte.büyüyünce unutursun diyorlar ama unutmamışsın anlaşılan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursenciğim unutulmaz çocukluğumuzun güzel anıları kimi acıda olsa ahh keşke çocuk olsam da koluma yine 6 dikiş atsalar.Ne güzel günlerdi o günler.Canım sevgilerimle..

      Sil
  14. Hayırlı kandiller, Vişnap'çım. Eskiler, çocukluğum ...hepsi önce babamı,sonra da annemi kaybetmemle bitti. Baba ocağı kapanalı uzun yıllar oldu. Allahtan harika bir eşe ve müthiş çocuklara sahibim.Şanslıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Ihlamurcummm :((Ahhh sen de benim gibi hem anadan hem babadan öksüz,yetimmişsin ahh ne acı değilmi kol kanat kırık işte bizlerde canım ya:(( Rabbim mekanlarını cennet eylesin kabir rahatlığı versin.Canım Rabbim yuvanda eşin çocukların ile hep daha da çok mutlu huzurlu sağlıklı günler geçirmeni nasip etsin berabere yaşlanın.MaşaAllah diyorum nazarlar değmesin canımmmm.

      Sil
  15. güzel anılar ,kandilin kutlu olsun canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sezginim çok teşekkür ederim canım beğenmene sevindim,seninde kandilin kutlu duaların kabul olsun,sevgi ile kal..

      Sil
  16. Şirinem Allah razı olsun canım senin de kandilin kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Vişnapım,
    Geçmiş Kandilin kutlu olsun.
    Keyifle okudum,çocukluğuna dair anılarını.Görünmez kaza üzücü olmuş ama bıraktığı iziyle o günleri hatırlatıyor şimdilerde.
    O günler ve anılar asla unutulmuyorlar değil mi?
    Babamı ve annemi kaybettikten sonra bende daha da derinleşerek sık sık o günlerin anılar yolculuğuna çıktığım olur.Hele bayram,yılbaşı gibi özel günler de!
    Kalemine yüreğine sağlık canım benim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Sevalciğim sağol canım seninde geçmiş kandilin kutlu olsun.Seval'im değil mi bayramlar da bizlerin öksüz,yetimlerin hep boyunları bükülü kalıyor ah anneler,babalar günün de hele:((Canımmm çok teşekkür ediyorum sevgilerimi yolluyorum.

      Sil
  18. Vişnapcım ne güzel anlatmışsın, çocukluğun yaşanmışlıkları insanın hafızasında bir başka yer ediyor. Unutmak mümkün değil, hele de vucutta bir iz bırakıyorsa....Anlattığın o küçük testilerden benim de vardı hemde kırmızı:))) Kimin aldığını hatırlamıyorum ama mavi ve kırmızı iki adet olduğunu hatırlıyorum. Biri benim biri kardeşimindi. Öttürmek çok keyifliydi... sonra ne oldular bilmiyorum...
    bana da hatırlattığın için teşekkürler:) Ben de bir yerde görürsem çocuklara alacağım onlara ilginç gelebilir....Geçmiş kandilin kutlu olsun,...sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filizciğim vallahi o dikiş izlerine baktıkca geçmişe dalıyorum hep.Ne keyifliydi değilmi o testilerden kuş gibi sesler çıkartmak.Muhtemelen kırılmışlardır canım.Canımmm seninde geçmiş kandilin kutlu olsun.öpüyorummm.

      Sil
  19. Vişnapcım insan çocukluğunu özlüyor değil mi zaman zaman:) Ne güzel yazmışsın çocukluğuna ait anılarını.Haa unutmadan yolunuz İZMİR Menemene düşerse burada çok güzel testiler var... Zaten Menemen testileriyle meşhutdur:) sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm Beğenmen beni mutlu etti.Bilmiyordum Menemen'in testileri ile ünlü olduğunu.Öğrenmem iyi oldu bakarsın bir gün yolumuz düşer.Ahh İzmir'e bir yolumuz düşse zaten en meşhur boyozunuzdan yiyeceğim Kızlarağasında damla sakızlı türk kahvemi içeceğim.Bakrsın bir gün nasip olur canımcımmm .Çok ÖPÜYORUM eLİF'imm seni.

      Sil
  20. Kıyamam ben sana:/ ne güzel bir mim olmuş Ayşegül'ü pepeden dolayı çok sık ziyaret ederim:)))
    Bu yaşta pepe delisiyim:)))
    Geçmiş kandilin mübarek olsun canım sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuğummmm çok teşekkür ederim canımmsenin de geçmiş kandilin kutlu olsun. bende çok beğendim mimin konusunu ondan keyif alarak yazdım içimden gelenleri.Pepe hepimizin sevgilisi değil mi? sevgilerimle canım kuğummm.

      Sil
  21. Sonu üzücü olmuş ama çok içten anlatmışsınız. Babaannenizi niye sevmediğinizi merak ettim. :)) Ben bu konuda tek değilim demek ki. Bne de dedemi hiç sevmezdim, ben çok küçükken öldü. Hayatımda öldüğüne sevindiğim tek insan olmuştur. Bunu söyleyince herkes çok kızar bana. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili İlhan çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim.Öldüğüne sevinmek bilmem öldüğü gün daha da sevmemiştim onu hatırlıyorum çok net olarak soğuk yüzünü gördüğümde buz gibi olmuştum.Kızmamaları lazım eğer birilerini sevmiyorsak mutlaka bir nedeni vardır öyle düşünülmesi gerekir değil mi?

      Sil
  22. Aynı testiden evde 3 taen avr,çocukalra almıştım menemenden..:))
    Üfürünce ötüyor..:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat cafem amanın keşke bende yanında olaydım bir tanede bana alırdın,bende çocukluğumda ki gibi kuş sesleri çıkarttırırdım cıvıl cıvıl.Canımmmm sevgiler yolluyorum.Kuzularını da öperimmm.

      Sil
  23. Ayy benim canımmm tatlım nede güzel yazmışsın destanını:))
    KIz bacım ben de babanne sevmeyenlerdenim daha doğrusu baba tarafımın hiç birini sevmem:)))
    Yavyum benim kıyamam ben sana öptüm uf olan yerlerini...
    O testiden bulursam seni anarak alacağım merak ettimde...
    Kocaman sevgileirmle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banummmm canparemmmm ahhh haaa sende mi sevmezdin bak bir tane daha var sevmediğim o da amcam tıpkı sende olduğu gibi baba sülalesi:))Al Banummm o testiden bana da haber ver aldığında .Kocaman kocaman kucaklar dolusu sevgiler öpücükler yolluyorum .

      Sil
  24. canımm ne güzel yazmışsın.çocukluk anıları hiç unutulmuyor.çok geçmişler olsun.benim de annem çocukken apandisit ameliyatı olmuş.hiç unutmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanemciğim canımmm ahhh ya bir de apandist ameliyatı olma anım var bak apandist dedin aklıma getirdin.İlk okula gidiyordum nasıl da korkmuştum .Bir ara yazarım onu da canımm Annene çok sevgiler selamlar seni de öpüyor kucaklıyorummm.

      Sil
  25. Canım Ayşegül adını bu kadar beğendiğini bilmiyordum. Gerçekten bazen insan istediği beğendiği isim ile çağrılmak istiyor... Veee ben bunu yaptım. Belki anlatmışımdır ama ismimi değiştirdim. Şimdi olsam değiştirmezdim. Aksine eski adımı daha bir afilli bulur oldum yıllar geçtikçe. Ama Yağmur adını da çok seviyorum. Rabbim affetsin oldu bir kere. :) Çok öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmurcuğum Ayşegül ismi en en çok sevdiğim isim ondan sonrası bir iki tane daha var ama kendi ismimi de çok seviyorum .Sen bana anlatmadın bir araya geldiğimiz de anlatırsın bana canım Nasıl oldu nasıl karar verdin kolay değil ismini değiştirmek.Haa kolay değil derken etrafındakiler eski ve yeni ismini berabere kullanmıyorlar mı dolayısıyla iki isimle çağrılma durumu olur.Canımm öpüyorumm.

      Sil