Vişnap

Foça Restaurant...

34
Geçtiğimiz günlerde arkadaşım sevgili blogger
seneminyemekleri güzel daveti ile çok nezih bir mekanı keşfettik.focabalik Adını hep duyardım bir türlü gitmek nasip olmamıştı.O gittiğimiz gün gerçekten çok lezzetli menülerini daha önce niye gidip te tatmadık diye büyük pişmanlık duydum.Kapıdan içeri adım atışımızdan,ayrılma veda vaktine kadar geçen süre içinde öylesine sıcak,öylesine güler yüzlüydüler ki .Adeta kendimizi evimizde gibi hissettirdiler bizlere.Çok sevgili şefimiz Engin beye,işletmeci sevgili  Burçin hanıma buradan  kocaman sevgilerimi yolluyorum.Sevgili şefimiz bize o nefis ızgara balık köftesinin sırrını vermedin .Buradan yine tekrarlıyorum bıktırana kadar devam diyorum tarifini  istemelere.
O gün sevgili arkadaşlarımla  çok neşeli bol kahkahalı bol lezzetli geçti günümüz.Ya o son lezzetli tatlı tabakları ah ahh yemesek aklımız kalacaktı. İyisimi midemiz de dursun deyip yedik. Yollarda yuvarlanarak gittik adeta:)
Menüler şahaneydi  balık ancak bu kadar  güzel maharetle  işlenirdi.Emeği geçenlerin herkeslerin ellerine sağlık olsun.

Ara sıcaklarımız sıcacıktı .
Salata tabağımızın sebzeleri bahçeden yeni toplanmışcasına tazecikti.
İşte yolda yuvarlanarak gitmemizin suçlusu nefis ötesi sıcacık fırın helvamız.Öylesine lezzetliydi ki damaklarda eriyip gidiyordu.Bu güzel günün menüleri hangi birisini saysam bilemedim.Aklıma gelenlerin hepsini sayıyorum.Mutlaka unuttuklarım olacaktır affedin beni diyor ve lezzetleri sayıyorum.
Baharatlı balık,kurutulmuş domatesli patlıcan söğürtmesi,şevket'i bostan,zengin salata tabağı,soya soslu uskumru,somon pastırma,deniz börülcesi,koruk,ahtapot salatası,kabak çiceği dolması,Ara sıcak tabağı o da muhteşemdi.Tabaktakileri saymadan geçemeyeceğim.Levrekli beğendi,yengeç bacağı,okyanus lokumu,Foça böreği,Rum böreği,ızgara balık köftesi.Girit böreği.Ya pırasalı mısır ekmeği ahh o başlı başına bir şölendi.

Tatlı tabağımız da tatlımı tatlı nefis mi nefisti.Ayva tatlısı,ev yapımı baklavalar,incir tatlısı,şam tatlısı,revani.Kaymak eşliğinde  tatlıların tatları tavan yapmıştı.

Günün finalini sıcacık fırın helva ile yaptık.Ve bir güzel günün sonuna daha geldik.Bizleri kapıya kadar güler yüzleri ile uğurladılar .Yine bir başka gün de buluşmak üzere vedalaştık.

Böylesi nezih güzel geçen günümüz için emeği geçenlere tekrardan çok teşekkürler ediyorum.sevgi ile muhabbet ile kalın.
Bir arada beraber olduğumuz sevgili blogger arkadaşlarım:
Bir minik not sana gelsin sevgili Ayşegül'üm.en kısa zaman da bloğunu açıyorsun ve sıralamalarda seni de blog adresinle görmek istiyoruz.

Canım Aytül'üm birbirinden güzel fotoğrafların için çok teşekkür ediyorum.
Hepinize kocaman sevgilerimi yolluyorum sağlıkla,huzurla,ağız tadı ile kalın.


34 yorum: Leave Your Comments

  1. Oyyy me guzel mamalar krakerim yaa. Bunlar icin yuvarlanmaya deger valla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Aslsınım ahhh krakerini bir göreydin tepetaklak yol aldı evine doğru:))Canımmm öpüyorum senii

      Sil
  2. Dostluğunuz baki olsun İnşaAllah Vişnapım.
    Tamda acıkmışım ki, ne de can alıcı göründü her biri gözüme ve mideme :)
    Afiyet bal şeker şifa olsun, ağzınızın tadı hiiç bozulmasın İnşaAllah.
    Muhabbetlerimle tatlısı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GİSİ'm Amin inşaAllah canım.Çok çok teşekkürler ettim sevgilerimle..

      Sil
  3. iyi yermis ama bana uzak :) hatta cok uzak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ferhat sanırım bayağı bir uzaktasın.Bir gün kısmet olursa aklın da olsun tavsiye ediyorum mükemmel bir mekan .

      Sil
  4. ne güzel bir gün geçirmişsiniz....
    süper...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirinem çok çok güzel bir gündü canım dediğin gibi süper diyeceğimiz günlerden bir gün .Sevgilerimle canımmmm.

      Sil
  5. ÇOK GÜZEL BİR GÜN GEÇİRMİŞSİNİZ
    AFİYET ŞEKER OLSUN YARASIN
    MASA MUHTEŞEM GÖZÜKÜYOR
    HAYIRLI AKŞAMLAR VİŞNEM :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı akşamlar can Seyyahım Bir gün inşaAllah seninle de buluşup böyle mükemmel bir gün geçireceğiz canım bakalım ne zaman hangi güne kısmet olacak o güzel gün .Sarılıp kucakladım seni canımmmm.

      Sil
  6. Masa harika gözüküyor afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcığımmm canımm çok teşekkürler evet her şey harikaydı o gün sevgiler canımmm.

      Sil
  7. Her şey o kadar güzel ki.. Her bir fotoğrafa ağzım sulanarak bakıyorum şu an..
    Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya'm nefisti menüleri bu kadar mı çok yenirdi inan midelerimize o gün laf geçiremedik:))

      Sil
  8. Yuvarlanmaya değmiş manzaraya bakılırsa harika bir ortam canım, keyfiniz daim olsun, öptüm darısı başımıza:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuğum inşaAllah canım ne de güzel olur inan ki:)

      Sil
  9. Merhabalar efendim;
    Ne güzel bir birliktelik. Afiyet olsun!
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey merhaba.Güzel yorumunuza çok teşekkür ederim.Evet günümüz çok güzeldi.Rabbime şükürler olsun dolu dolu güzelliklerle geçen bir gün için.Selamlar..

      Sil
  10. Vişnabımm slmlarr:) şükür gelebildim bayıldım bayıldımm süper oolmuş cıvıl cıvıl burası içim açıldıı süpersin sen yaa harikaaa:)
    canım benim fotolar için tşk gerek yokki ne demek feda olsun sana:)

    link vermişin ben tşk ederim sana yazıda çok güzel olmuş ellerine sağlık öpüyorum seniiii:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmm Bademçiceğimmm. tadı damağımda kalan menüler gerekse, gönlümde kalan siz sevgili arkadaşlarımın muhabbetleri ile şimdiden özledim bile bir arada olmaları o sıcak gülümsemeleri ve de sohbetlerimizi.Bloğumun temasını beğenmene çok sevindim.Sevgili arkadaşım Mert bir sürü bir sürü teşekkürler ediyorum sana .

      Sil
  11. Yemekler bahane muhabbet şahane olmuş :) Yanlız yemek yemeyi hiç sevmem kalabalık arkadaş gurubuyla yenilen yemeğin tadı hiç unutulmaz :) Masa harika şefin eline sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül canım aynı duygulardayız ben de öyleyim.Kalabalıkları severim.Sevilenler bir arada olunca sohbetler akıcı olunca yüzlerde ışıl ışıl gülümsemeler ile içler açılıyor .Sevgilerimle canımm.

      Sil
  12. fotolar harika görünüyor lezzetlerine hiç şüphe yok.... güzel bir gün geçirmişsiniz ne güzel.arkadaşlarla olmak ayrı güzeldir eminim...afiyet bal olsun yedikleriniz...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filizciğim fotoğraflara ben de bayıldım sağolsun Badem çiceğim yardımcı oldu .Gün güzeldi şahaneydi arkadaşlar .Sevgilerimle canımm.Bir gün senide aramızda görmek nasip olur inşaAllah canımmmm.

      Sil
  13. Yemekler muhteşem. Fotolar bir harika. Afiyet şeker olsun hepinize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım kekiğim muhteşemdi herşeyler .Gün o gün bize güzellikler yapmaya akşamdan niyetlenmiş gibiydi . Şükürler olsun,sevgilerimle canımmm.

      Sil
  14. semracığım seninle harika birgünde birlikte olmak keyfini ve mutluluğunu yaşadığım için kendimi şanslı sayıyorum! mekan'ın işletmecisi ve çalışanları ile bize gösterdikleri güleryüzden arta kalanda da biz güldük ya unutulmayacak bir gündü.. bu kadar arayı açmayalım bir dahaki sefere bana bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün'ümm canımmmm bence de arayı açmayalım diyorum.Bir arada olup şen kahkahalarımız ile gönüllerimizi şenlendirelim canımmm .Şimdiden özledim bile güzel neşe dolu ortamımızı.Dediğin gibi en kısa zamanda yapalım bir toplantı.Canımmm çok çok öpüyorummm.

      Sil
  15. O gün katılamadım diye üzülmüştüm fotoğrafları görünce dahada üzüldüm ne güzel bir gün geçirmişsiniz. Her ziyaretimde bloğunuz değişmiş oluyor:)) çok tatlı olmuş öpüyorum sizi sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O gün seni gözlerimiz çok aradı kızlarla ile de konuştuk keşke Sibel'de gelebilseydi diye.Daha da bir katlanır dı neşemiz,muhabbettimiz canım.Bloğumun yeni temasını beğenmene çok sevindim.Yeni yıl için yaptığımız değişiklikleri farketmen canım çok dikkatlisin çok teşekkür ederim ,sevgilerimle..

      Sil
  16. Vişnecim; senin yemeklerine de bayılıyorum ama Foça ismini duyunca akıp geldim bir İzmirli ve bir Foça gönüllüsü olarak. Gerçi Ataşehir'deymiş ama olsun, ismi yetti bana :) Canım, hepinize afiyet şeker ve hayırlı buluşmalar olsun..

    YanıtlaSil
  17. Canım canımmm değil mi haklısın Foça dedin mi akan sular duruyor gibi oluyor.Çok güzel yerlerimizden biri Foça.Ben de senin yemeklerine ,tariflerine bayılıyorum notlarımı alıyorum hep çok güzeller diye,ellerine sağlık canım sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. Hmmm fotoğraflar şahane..Belliki muhabbet te ondan şahane..Mekana diyecek yok..Belli zaten kalitesi..Allah içinize sindirsin vişnapcımm:))İzmirli olarak ilk fırsatta gideceğiz bu mekana:))Sevgiler tatlişkom:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh ZEYNO'm evet canım o gün günümüz harikaydı.Bekleriz canım geldiğinde haberimiz olsun.Bende kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum.

      Sil