Vişnap

Peynirli Patatesli Börek...

26
Merhabalar yine bir günü daha eksilttik aralık ayından.Yeni yıla da sayılı günlerimiz kaldı.Bugün ev de can sıkıntısından börek yapmak istedim.Düşündüm,malzemelerime baktım ne var ne yok ne'li yapabilirim diye.En başta yufkam yoktu.Çarşıya giden arkadaşa siparişimi verdim.Aldı geldi sağolsun.Haydi geçelim mutfağa peynirim azmış bir iki patates haşladım karıştırdım ezdim peynirlerle iç malzememi hallettim bile.Bir de kaşar peynirini de saklandığı köşede görünce affetmedim onu da katı verdim iç malzemeye:)Mutfaklar da çareler tükenmez:)
Malzemeleri:
Üç yaprak yufka
Biraz beyaz peynir ( 200 gram )  
Üç orta boy patates
100 Gram kaşar peyniri rendesi
Bir yumurta
Tuz
Yarım su bardağı süt
Yarım su bardağı fındık yağı
Çörek otu,susam
Tarifi:
Patateslerimizi soyalım buharda haşlayalım.Sıcak iken ezelim.İçine  ılınınca beyaz peynirimizi ezelim koyalım.Az tuz ilave edelim.Kaşar peyniri rendemizi de ilave edelim.Yumurtanın akını koyalım ziyan olmasın.Sarısını zaten böreğimizin üzerine süreceğiz.Çok az süt ilave edelim.İç malzememiz  yumuşak kıvamlı olsun.

Yufkamızın tekini alalım ortadan ikiye keselim yarım daire şeklinde olsun. Yüzeyini karıştırdığımız sütlü yağ ile yağlayalım.Tekrardan ikiye katlayalım yufkamızın bu yüzünü de sütlü yağ ile yağlayalım.Geniş kısmına iç malzememizi bolca koyalım geniş enli bol gevşekçe saralım.

Bir yaprak yufkadan  iki kocaman börek elde etmiş oluyoruz.Toplam da 6 büyük böreğimiz olacak.Diğer iki yufkayı da aynı işleyelim.Tamamı bitince  yumurta sarısını sürelim.Çörek otu,susamını da serpelim ve  180 derecede ısınmış fırına atalım.Nar gibi kızarana kadar tutalım.Pofuduk gibi kabarıyorlar börekler çok şirinler görünümleri ile.

                        
Bugün de mutfağı bir dağıttım ki harman yerine döndü.Çay demlenene kadar gidip canım istemese de  mutfağı derli toplu yapayım.Çıkan bulaşıkları nasıl çıkarttım bu kadar tabağı çanağı pes  pes aferinler bana gelsin bugün:)

Sevgilerimle hepinize çok güzel sağlıklı huzurlu sevgi dolu günler diliyorum Afiyetler olsun.

26 yorum: Leave Your Comments

  1. börek nefis olmuş canım.akşam akşam canım çekti.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım beğenmene çok sevindim.Teşekkürler ve de kocaman sevgiler yolluyorum..

      Sil
  2. Yaaa canım börek istedi şimdi ..harika gözüküyor ama.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ARSELİ-CE'm benim de canım senin güzel yazılarını okumak istiyor.Canımmmm sevgilerimle...

      Sil
  3. Börek börek börek.Başka bir şey demiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÖKT-TÜRK Börek börek çok yakında bir börek tarifi daha geliyor:))

      Sil
  4. ellerine sağlık canım,peynir ve patates güzel oluyor börekte.Harika görünüyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Mehtapcığımm çok yakışıyor ikisi bir arada.Teşekkür ederim canımmm.

      Sil
  5. Vişnapcığımm;
    Bana patates de yeter ki, ben oraya uçup geleyim :)
    O derecedir aşkımız Elhamdülillah.
    Rabbim olmayanlara da versin İnşaAllah.
    Ellerine yüreğine sağlık canım.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GİSİ'm bir patatesli mıhlama tarifi var aklımda .Hepimizin bildiği .Lezzeti muhteşem olan .Çok yakında mutfağımı şenlendirecek,sevgilerimle canımmmm.

      Sil
  6. ellerine sağlık börek olurda yenmez mi ki
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cafem canımmm börek ve çay ne güzel ikilidir onlar:)Sevgilerimle..

      Sil
  7. ben bu böreği çok severim :))
    harika görünüyor...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirinem hep seviyoruz böreği acaba börek severler olarak bir börek etkinliği yapsakta bol bol yesek değişik ne tarifler görmüş oluruz kim bilir.Canımmm sevgilerimi yolladım..

      Sil
  8. Ne kadar güzel görünüyorlar. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili İlhan ben de sizin mutfaktan çıkan lezzetlere bayılıyorum.Sevgilerimle:)

      Sil
  9. Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyorlar. Blogunun yılbaşı dizaynı çok güzel olmuş.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pembe kekiğim yılbaşı gitti beraberinde noel babayı da götürdü,yerine bak minik kırmızılı kalpleri bıraktı:))Canım çok teşekkürler ediyor sevgilerimi yolluyorum..

      Sil
  10. E GÜLÜM BİR BEN EKSİĞİM O ZAMAN
    BÖREK VAR SEN ŞİMDİ ÇAY DA DEMLERSİN
    BEKLE GELİYORUM
    ELLERİNE SAĞLIK
    HAYIRLI GÜNLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyyah'ım Gül'üm gel sen yeter ki gel börekler açarım sana ben hem de en alasından .Sevgiler kuzummm..

      Sil
  11. peynirle patatesin uyumu harikadır,eline sağlık vişnapım yine döktürmüşsün :)öpüyorum canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cancan Reyhan'ım sen cansın bir tanesin çok öpüyorum seni..

      Sil
  12. patatesin her halini seviyorum ....ellerinize sağlık...
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  13. BAL ANNEM ah ahhh çoçukken ne çok patates kızartması yerdim severdim miniktim kendim kızartır yerdim annem bıkmıştı zaar ki işi bana devretmişti :))Sevgiler canımmm.

    YanıtlaSil
  14. Nokta ve virgülerden sonra neden boşluk bırakmıyorsunuz? Daha rahat okuyabiliriz o zaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Zafer uyarın için çok teşekkürler:))Biraz palazlansın bloğum bir editör tutmam lazım,nedeni ise kendimin bilip yapabileceği bir şey değil:)) Hiç sevemedim imla kurallarına riayet etmeyi.Bir de işin kötüsü hiç bilemiyorum ta okul yıllarımdan beri öğrenemedim:((

      Sil