Vişnap

Etli Pilav...

18
Merhabalar.
Akşama miss gibi bezelye pişirmek için mutfağa gittim ki aklıma etli pilav düştü.Acaba  kavurmalı pilav mı yapsam ne diye aklımdan geçirirken buzlukta et var mı  diye şöyle bir düşündüm.Düşünmek ne alaka git bak dondurucuya matematik sorusu mu bu düşününce aklına gelsin ki:) 
Bakarsın varsa var yoksa yoktur yani.

Vee evet varmış varmış oraya yana sıkışmış kalmış kuşbaşı etler.Hemen çıkartıp suya koydum hem kanı gitsin,hem de çözülsün diye.Ben de  bu arada pirinçlerimi ayıklayıp ıslattım sıcak tuzlu suya.Vee bence bir tek etli pilav yeter akşam yemeği için.Yanında da miss gibi ayran oldu mu bezelye beklesin sırasını .Belki yarın uğrarım yanına bir ara.Haydi doğru mutfağa gidiyoruz.Biliyorsunuz mutfak alt katta hadi bakalım kolay gelsin hepimize.

Malzemeleri:
750 gram kuşbaşı et ( dana veya kuzu )
2 su bardağı pirinç
3 su bardağı et suyu
 1 yemek kaşığı fındık yağı
1 yemek kaşığı tereyağı
Tuz
Tarifi:

Etimizi tencereye koyalım.İlkin hızlı ateşte etlerimizi mühürleyelim .
Sonrasında ateşin altını iyice kısalım.Etler kendi saldıkları suyu çekene kadar kısık ateşte pişsinler.Şayet pişmediyseler biraz sıcak su ilave edebiliriz.Ekseri pişiyorlar.İnmesine yakın tuzunu da ilave edelim.
Hafif cızırdamaya başlayınca etlerimizin altını kapatalım.

Diğer yanda pilavımız için pirinçlerimizi bol su  ile yıkayalım.Duru suyu çıkana kadar.Pilav tenceremize  yağlarımızı alalım ve cızırdarken et suyunu koyalım.Kaynamaya başlayınca pirinçlerimizi içine salalım.Tuzunu da ilave edelim.İlkin harlı ateşte bir taşım kaynatıp sonrasın da ateşin altını iyice kısalım.Kahve ocağında pişip üzeri göz göz olana kadar.

Tenceremizin üzerini kağıt havlu ile kapatalım demlene dursun pilavımız.
Bir kasenin en altına etlerimizi koyalım bastıraraktan sonrasında da pilavımızla  dolduralım kaseyi.Ve bir servis tabağına alt üst edelim etli pilavımızı .

Yanına da ister ayran ister  komposto  ile ikram edelim sevdiklerimize.Biz akşam yemeği olaraktan önden bir çorba içip etli pilav ile akşam yemeğimizi tamamladık .Sizlere de afiyetler olsun.

Kalın sağlıcak ile sevgilerimi yolluyorum kucaklar dolusu.


18 yorum: Leave Your Comments

  1. nedense pilav üstü ve yanına cacık bana çoğu yemektende iyi geliyor, bi dahakine cacıkta yaparsın. ( ellerin dert görmesin )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muratza birde o cacıkta bol dereotu oldu mu yemede yanında uzan :))Tamam da sen yanında ki cacığı nasıl görmedin?:))

      Sil
  2. ÖF ÖF DÖKTÜRMÜŞSÜN VİŞNEM
    ELLERİNE SAĞLIK
    HAYIRLI CUMALAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Seyyah'ım Ahh ahhh ya senin yaptığın rulo köfteye ne demeli?Gördüğüm de alıp kaçasım geldi.O ne muhteşem güzellik öyle,ellerine sağlık canımmmm.

      Sil
  3. çok severiz ve dediğin gibi başlı başına bir öğün olmuş,eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcığım değil mi başlı başına ana yemek gibi .Çok teşekkürler canımmmm .

      Sil
  4. En sevdiğim yemeklerden...Yanına bir kase yoğurt veya bir bardak ayran ile yemeden yanında yatamam doğrusu :)Ellerine sağlık!
    Endinin Mutfağı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Endi çok teşekkür ederim,Sevmene ,beğenmene sevindim canım.

      Sil
  5. Çok severim,mis gibi ellerine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Mehtapcığım ben teşekkür ederim sevgiler .

      Sil
  6. ikisini bir arada çok severim...
    miiis miiiis...
    ayranda varsa tammadır...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirinme bir de üzerine bol karabiber sepeleyeceksin işte miss miss .Canım sen gel ayran da yaparım .Sevgilerimle..

      Sil
  7. Hemde çok güzel olmuş canım benim ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feraycığım çok teşekkürler ederim arkadaşım..

      Sil
  8. vişnabımm slmlar:)
    bu yapılırmıı hicc nasıl güzel görünüyorr nefis nefiss ellerine sağlık can arkadaşım benim:) öpüyorum senii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bademim Çiceğim ben de senin bloğuna gelince feleğim şaşıyor o muhteşem pastalarını,kurabiyelerini görünce canımm arkadaşım.Ben de seni çok çok öpüyorummmm.

      Sil
  9. Sayfaya ve tariflere bayildim..Sayfa uzerinde gezinen tek geyikli Noel Baba ise bir ayri guzel:)) sevdim cok..Mutlu Yillar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostbahcesindenlezzetler canım beğenmen beni çok mutlu etti çok teşekkür ederim.2012 yılını uğurladık geyikli noel baba da gitti.Umarım yıl sonunda gelir görürüz yine.Sevgilerimle..

      Sil