Vişnap

Domates Soslu Yağlı Arnavut Biber Turşusu..

22
Şu gördüğünüz masum duran biberler vallahi hiç te öyle göründüğü gibi masum tatlı değiller.İsimlerini deli acı koydum:) Hak ediyorlar.Ben bir tanesini bile inatlarıma gelip zor yiyebiliyorum.O nasıl acıdır öyle hem yemek isteyip ağzın dilin yana yana kavrularaktan hem de deli acısından yiyememek fena oluyor.Sevdiğin,yemek için can attığın lezzetten mahrum kalıp doyasıya yiyememek.

Bunları yaz sonu yapmıştım,bakliyat yemeklerine eşlik etsinler diye.İyi ki de yapmışım.Geçenler de kuru fasulye pişirmiştim.Salatanın yanın da Arnavut biber turşusu da getirdim minik bir çay tabağına koyaraktan.Daha fazlası ne mümkün:))Az önce tarifini yazmadığımı fark ettim .İki dakika da yazayım istedim.Malzemeleri ve tarifi aşağıda.
Malzemeleri:
İki demet Arnavut biberi
Bir kilo kırmızı domates rendesi
Yarım çay bardağı üzüm sirkesi
Bir çay bardağı sızma zeytin yağı
6/7 Diş irice dövülmüş sarımsak
Bir tatlı kaşığı tuz
Bir çay kaşığı toz şekeri
Tarifi:
Arnavut biberlerimizi güzelce yıkayalım ve süzdürelim.Sosunu iyice içine çekmesi için kürdanla biberleri bir kaç yerinden delelim.Domates rendemizi tencereye  koyalım.Ocağa alalım.İçine iri dövdüğümüz sarımsaklarımızı,tuzumuzu,şekerimizi  katalım.Orta hararetli ateşte kaynayana kadar arada karıştırarak  pişirelim.

Domatesler haififce piştikten sonra  içine biberlerimizi ve sirkemizi de katalım,bir taşım kaynatıp ocağımızın altını kapatalım.Hafif soğuyunca kavanoza boşaltıp ağzını sıkıca kapatalım.Ve kavanozumuzu tezgaha ters çevirerek soğumasını bekleyelim.Güneş görmeyen bir yerde yemeye hazır olmasını bekleyelim.Tahmini bir hafta on gün içinde yenmeye  hazır oluyor.Turşumuzu buzdolabında muhafaza ediyorum.
Afiyetle,sevgi ile muhabbet ile kalın benim deli acı biberlerime inat ağzınızın tadı hep bal şeker olsun.