Vişnap

Domates Soslu Yağlı Arnavut Biber Turşusu..

22
Şu gördüğünüz masum duran biberler vallahi hiç te öyle göründüğü gibi masum tatlı değiller.İsimlerini deli acı koydum:) Hak ediyorlar.Ben bir tanesini bile inatlarıma gelip zor yiyebiliyorum.O nasıl acıdır öyle hem yemek isteyip ağzın dilin yana yana kavrularaktan hem de deli acısından yiyememek fena oluyor.Sevdiğin,yemek için can attığın lezzetten mahrum kalıp doyasıya yiyememek.

Bunları yaz sonu yapmıştım,bakliyat yemeklerine eşlik etsinler diye.İyi ki de yapmışım.Geçenler de kuru fasulye pişirmiştim.Salatanın yanın da Arnavut biber turşusu da getirdim minik bir çay tabağına koyaraktan.Daha fazlası ne mümkün:))Az önce tarifini yazmadığımı fark ettim .İki dakika da yazayım istedim.Malzemeleri ve tarifi aşağıda.
Malzemeleri:
İki demet Arnavut biberi
Bir kilo kırmızı domates rendesi
Yarım çay bardağı üzüm sirkesi
Bir çay bardağı sızma zeytin yağı
6/7 Diş irice dövülmüş sarımsak
Bir tatlı kaşığı tuz
Bir çay kaşığı toz şekeri
Tarifi:
Arnavut biberlerimizi güzelce yıkayalım ve süzdürelim.Sosunu iyice içine çekmesi için kürdanla biberleri bir kaç yerinden delelim.Domates rendemizi tencereye  koyalım.Ocağa alalım.İçine iri dövdüğümüz sarımsaklarımızı,tuzumuzu,şekerimizi  katalım.Orta hararetli ateşte kaynayana kadar arada karıştırarak  pişirelim.

Domatesler haififce piştikten sonra  içine biberlerimizi ve sirkemizi de katalım,bir taşım kaynatıp ocağımızın altını kapatalım.Hafif soğuyunca kavanoza boşaltıp ağzını sıkıca kapatalım.Ve kavanozumuzu tezgaha ters çevirerek soğumasını bekleyelim.Güneş görmeyen bir yerde yemeye hazır olmasını bekleyelim.Tahmini bir hafta on gün içinde yenmeye  hazır oluyor.Turşumuzu buzdolabında muhafaza ediyorum.
Afiyetle,sevgi ile muhabbet ile kalın benim deli acı biberlerime inat ağzınızın tadı hep bal şeker olsun.

22 yorum: Leave Your Comments

  1. acı yiyemem ama görüntüsü çok güzel canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ben de yiyemiyorum.Az acı tamam da bunun acısı sanki ceza gibi beter acı:)) Çok teşekkürler sevgilerimle..

      Sil
  2. ellerine sağlık canım...
    afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirinem canımmm çok teşkkürler sevgilerimle...

      Sil
  3. Nefis ama bunu yemek yürek ve sağlam mide ister.. acıyı sevsem de son birkaç yıldır midede sorun olduğu için çok sınırlı , az yiyorum. Ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım MÜ'yüm inatlarıma gelip şöyle sosuna ekmeğimi bana bana yiyim diyorum ama ne mümkün:)Canımmm çok teşekkürler ettim...

      Sil
  4. Acıyız diye bağırıyorlar sanki :) Hafif acılı severim bende Vişnap'cığım, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülyacığım bende kendini yedirecek kadar acı olsun isterim de ahh şu zehir acı yiyenlere de hep imranmişimdir,nasıl yiyebiliyorlar diye.))Canımm çok teşekkürler sevgilerimle...

      Sil
  5. BEN BÖYLE ŞEYLERİ PEK BECEREMİYORUM
    ELLERİNE SAĞLIK VİŞNEM
    ELLERİN DEERT GÖRMESİN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyyah'ım Gül'üm bunu yapmak çok kolay miktar az olduğu için iki dakikada yapıveriyorsun.Ahh ahhh sen kimbilir ne güzel yaparsın bilmem mi maharetli arkadaşım benim.Sevgiler canımmm.

      Sil
  6. Oturur kahvaltıda bile çatır çatır yerim. O kadar severim acıyı. Sizin tarifte çok güzel. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili İlhan işte ben de sizin gibi acı arnavut biberini çatır çatır yiyenlere öyle çok özeniyorum ki.Ama ben bunu yapamıyorum ilk biberde pes ediyorum.Çok teşekkürler .

      Sil
  7. Bizdede her zaman bayıla bayıla yenir acı, çok güzel görünüyor, canım kavanozu görünce ağzım sulandı inan.. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevene acı bal kaymak gibi geliyor sanırım Feraycığım:))Yanında da bir bakliyat yemeği oldu mu oyy iştahla nasıl ekmek yedirir değil mi canımmmm.Kocaman sevgiler.

      Sil
  8. çok acı yiyemem ama tatlı acı fena olmuyor:) ama senin biberler acıymış gibi göründü gözüme....
    eh sana da afiyet olsun demek istiyorum ama sen bile yiyemediğine göre:)))) acı yiyenlere afiyet olsun o zaman.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filizciğim beter bu biberler hem gel beni ye diyorlar hem de tam ağzına atıyorsun hooop bizi yeme diyorlar.Yaramaz şeyler işte:))Canım sevgiler..

      Sil
  9. bazen canım acı bir şeyler çeker benim,bayılırım yemeye,eline sağlık bu arada heeey noel baba geçip durmasana ne yazacağımı şaşırdım sana bakmaktan,çok muzipsin:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcımm noel babaya ben de bayıldım bayıldım .Gitti artık bir daha seneye gelirim diye söz verdi.Çok özleyeceğiz noelimizi.Canım çok teşekkürler.

      Sil
  10. tam kuru fasulyelik vişnabım ellerine sağlık banada sakla gelcem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elet'im sen yoksa zehir acıyı çok sevip yiyenlerdenmisin?Geldiğinde söz sana güveçte kuru fasulye ve kavanozla domates soslu arnavut biber turşusu hazırlayacağım..Sevgilerimle canımmm...

      Sil
  11. benim zamanım yok az cıyı bende seviyorum ama ben yapamıyorum :(
    yolum kemerburgaz tarafına düşerse ordan hazır alıyorum.
    sende bayağı güzel yapmışsın. zaten sen yaparsında güzel olmazmı

    YanıtlaSil
  12. Muratza kolay neden yapamıyorsun ki?Haaa zamanın yok tamam anladım haklısın.Güzel olmasına çok güzel oldular da acısı da tam deli acı inan ki:)

    YanıtlaSil