Vişnap

Bir Kadın Gittiğinde...

28
Onlar bir gün çekip gittiklerinde, peşlerinde "yetim-öksüz" kalan çok olur.
Mutfaktaki dolap, perdeler, kavanozun içindeki eski düğmeler, özenle saklanmış küçülmüş giysiler, dolap diplerindeki kurdeleler...
Sabah karanlığında mutfaktan gelen tıkırtılar susar, yetim kalmıştır tabaklar.
Bir kadın gittiğinde hep suyu unutulur saksıların.
Sık sık boynunu büker "sarıkız".
O teki kalmış eski bardağın anlamını bilen olmaz
Değerini kimse anlayamaz krom hac tasının.
Balkon artık sessizdir
Koridor kimsesiz.
Bir kadın gittiğinde...
Bir kadın gittiğinde ne çok kişi gider aslında;
Bir ağır işçi, bir temizlikçi, bir bakıcı, bir bahçıvan, bir muhasebeci...
Bir anne gider...
Bir dost...
Bir arkadaş...
Bir sevgili...
Ne çok kişi yok olur bir kadın gittiğinde...
Hep böyle olur; bir kadın gittiğinde; övgüler, uyarılar, yakınmalar, dualar yetim kalır.
Kapı eşiğindeki "Dikkat et..." duyulmaz,
Annesi gitmiştir "geç kalma"nın.
Kadınlar,arkalarında büyük boşluklar bırakarak
giderler.
Bir kadın gittiğinde pek çok kişi gitmiştir aslında
Ve bir kadın gittiğinde pek çok "yetim" bırakmıştır arkasında.
Hayatınızdaki kadını yitirmemeniz dileğiyle.
                                                                           Bekir Çoşkun.



                                                                                              



28 yorum: Leave Your Comments

  1. Bunu okumustum ben onceden ve hic okumamisim gibi nasil dokundu yine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Aslısınım ne güzel anlatmış her okuduğumda sanki ilk okuyormuşum gibi etkisinde kalıyorum ben de.

      Sil
  2. Benimde bildiğim bir şiir ama her okuduğumda çok etkileniyorum.Teşekkürler sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcım kadın olmak ne kadar yüce bir mertebe Rabbimize şükürler olsun .Bizler hepimizin satırlarında kendimizi bulduğu çok güzel şiirlerden biri bu şiirde.Canım ben çok teşekkür ederim güzel yorumun için...

      Sil
  3. her seferinde aynı etki tabiki! kadınız ve ruhumuz var! çok şükürkü ruhsuz kadınlardan olmadık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün'üm canım dediğin gibi çok şükür yaşayan güzel ruhlarımız var.Ruhsuz kadınlara da capcanlı ruhlar dilerim.Zor da olsa belki dualarım kabul olur...Canımmm sevgilerimle...

      Sil
  4. Çok güzelmiş gerçekten. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mehmet ben teşekkür ederim okuyup yazdığın güzel yorumun için ..

      Sil
  5. Canım slmlar bu yazıı çok güzell çokkk dokunduu bana :(( ne kadar dogru emegine ellerine saglık öpüyorum senii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aytül'üm her okuduğumda nasıl duygulandırıyor beni de, çok güzel bir şiir.Değerli şairi Bekir Coşkun'a çok çok teşekkürler .

      Sil
  6. Amin Allh simseye sevdiklerinin yokulğunu göstermesin. Şiir ne kadar da güzel anlatmış çok etkilendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Harikam kocaman bir içten gelen AMİN diyorum.

      Sil
  7. Paylaşım için teşekkürler canım yürek kıpratan bir şiir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banu'm ben teşekkür ederim canım bizlerle paylaştığın güzel duyguların için...

      Sil
  8. Canım teşekkür ederim şimdi biraz iyiyim en azından ayaktayım.
    Ne güzel anlatmış şiir kadını bayıldım...
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feraycığım daha da iyi olmana sevindim Kış soğuklarında kendimizi kollayıp korunalım canım.Çok sevdiğim şiirlerin arasında bu güzel anlam dolu şiir...Sevgilerimle...

      Sil
  9. Yine harikasın Vişnabım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ARSELİM sen de cansın canımmm.Sevgiler en kocamanından..

      Sil
  10. Bekir Coşkun okumaktan hiç bıkmayacağım satırların yazarıdır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcım sizlerden gelen güzel yorumları okudukça öyle çok mutlu oluyorum ki.Az sonra Bekir Coşkun'un yazdıklarını okuyacağım yeniden .Bende çok seviyorum beğeniyorum yazdıklarını.

      Sil
  11. merhaba ben geldim....
    sizi izlemeye aldım...


    çok güzel bir paylaşım olmuş...
    satırlar çok duygusal...


    sizde beni izlemeye alırsanız seviniirm...

    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirinem tanıştık ekleştik bu beni çok mutlu etti.Bundan böyle güzel paylaşımlarımızı takip edip haberdar olacağız.Canım sevgilerimle...

      Sil
  12. Çok güzel bir şiir canım paylaşan yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel kuğum seninde güzel yüreğine güzel yorumuna sağlık canımmmm..

      Sil
  13. Çok beğendim yazanın kalemine sağlık paylaşım için teşükkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Sibel canım her okuduğumda ben bir daha bir daha okuma isteği duyuyorum.Ne kadar güzel ifade etmiş Bekir Coşkun ..

      Sil
  14. Buna bayılırım
    Tekrar hatırlamak öyle güzel geldi ki
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nilaycığım okuyup güzel yazdığın yorumunu da çok teşekkür ediyorum canımmm sevgiler.

      Sil