Vişnap

Taze Fasulye Kavurması...

14
Malzemeleri:
Bir kilo taze fasulye
Dört orta boy kuru soğan
7/8 diş sarımsak
Fındık yağı
Tuz
Kırmızı biber
Kara biber
Tarifi:
Taze fasulyelerimizin uçlarını keselim.İstersek bütün bırakalım. 
İstersek ortadan ikiye bölelim.
Ben  üşendiğimden bütün bütün bıraktım.
Ortadan ikiye mi bölseydim dediysem de , geç kaldım deyip kaldığım yerden  devam ettim pişirmelere:)
Allah'ım mutfakta bir sıcak bir sıcak. 
Lambayı bile kapadım ki ısı hafiflesin diye.
Öğlenin güneşi olanca haşmeti ile  mutfağın duvarlarında.
Ayıkladığımız taze fasulyelerimizi yıkayıp haşlayalım .
Hafif diri kalsınlar .
Süzgüye alalım süzüle dursunlar.
Biz de bu arada kuru soğanlarımızı piyazlık doğrayıp fındık yağında kavuralım.
Bir fiske tuz ilavesi ile iyice karamelize olsunlar. 
Kırmızı pul biberlerini de ilave edip bir iki çevirelim renk versinler.
Haşlanıp süzülen taze fasulyelerimizi de soğanlara  ilave edelim.
Berabere kısık ateşte iyice kavuralım.
İnmesine yakın dövülmüş sarımsaklarımızı ve karabiberini de ilave edelim.
Bir beş dakika daha berabere harmanlansınlar.
Servis tabağına alıp sofraya getirelim.
Canı isteyipte  yapanlara afiyetler olsun.