Vişnap

Kemal Paşa Tatlısı...

12
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Tatlıyı hele de şerbetli tatlıları seviyorsanız mutlaka mutfağınızda birer paket Kemal paşa tatlısı ya da peynir tatlısı türlerinde hazır tatlılardan bulundurun derim.

Öyle an geliyor ki çok münasebetsiz bir saatte canımız tatlı istiyor.
Gecenin bir vakti marketler kapalı oluyor .Ulaşmamız imkansız.
İşte böyle tatlı krizlerimizin tuttuğu o tatlı anlarımızda pratikliği ile bizlerin kurtarıcısı oluveriyor Kemal paşa tatlılarımız.

İş şerbetini tencereye koyup berabere kaynatana kadar.
Bunları anlatıyorum çünkü bizim başımıza bir iki gelince tatlı yerine reçeldi,sarellaydı saldırınca ııhhh olmuyor be canım onlar iyi güzeller de şerbetli tatlının yerini tutmuyorlar ki:)

Şimdi her zaman  mutfağımızda bir iki paket bulunduruyoruz.
Yine böyle canımızın istediği bir gece vakti şipşak yaptık ve afiyetle de tükettik.Eeeee daha  önce de  söylemiştim.
Kaymağımız sarı kız ineğimiz sayesin de her daim var 
Haydi çok kolay tatlımızı yapmaya başlayalım.Önce malzemelerimiz.

Malzemeleri:
Bir  paket Kemal paşa tatlısı
Paketin üstünde belirtilen miktarda Toz şeker ve su.
Yarım limonun suyu.
Kaymak
Tarifi:
Büyükçe kuşanemize toz şekerimizi ve suyumuzu koyup şeker eriyene kadar kaynatalım.Kaynamaya başlayınca  içine  kemal paşalarımızı atalım.
Kontrol edip yeterli şerbeti içine çekince  kemal paşalarımızın diğer taraflarını çevirip o kısımlarının da şerbetten nasiplenmesini sağlayalım.

Bu aşamada yarım limonun suyunu da ilave edelim ki şekerlenmesinler.
Tatlılarımız iyicene  şiştiler mi yeterlidir ateş üstünde durmaları deyip   hemen ocağımızın altını kapatalım ki hamurlaşmasınlar.Bırakalım kuşanenin içinde soğusunlar,dinlensinler.

Sonrasında servis tabağına aktarıp sevdiklerimize ikram edelim. Aman üzerine  birer parça kaymak koymayı unutmayalım. Yok istemem sade  olsun derseniz,yok o kadar da sade olmasın bari birer top dondurma eşlik etsin.
Kalın sağlıcakla.






12 yorum: Leave Your Comments

  1. Şerbetli tatlıları severim, hatta bayılırım ve hatta yerim de ancak bu tatlı çok şerbetli görünüyor.Yani aşırı şerbetten pek haz etmem.Azıcık kuru olmalı... :)

    quup'ta sürekli bunları görmek istiyoruz.Üstelik en aç olduğumuz zamanlarda. :DDDDDDD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. U.F.U.K gecenin en sakin saatlerini ,midelerin karınların tok olduğu saatlerin arayışı içindeyim inan ki:))Senin tatlıyı süzüpte ikram ederiz merak etme:)))

      Sil
  2. VİŞNABIM BU NE HAREKETLİLİK BÖYLE
    İYİCE CANLANDIN HIZINA YETİŞEMİYORUM
    ŞİMDİ BÖYLE ŞERBETLİ TETLILARI KOYUYORSUN BURAYA OLUYORMU YANİ:)
    ELLERİNE SAĞLIK
    HAYIRLI SABAHLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım hayırlı sabahların olsun senin de .Artık havalar hafiften serinlemeye başladı ya tam şerbetli tatlıların zamanı diye düşünüyorum.Öpüyorummm seni canımmm.

      Sil
  3. oh ya gözüm gönlüm açıldı sabah sabah:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nalancımmm geceden hazırlığımı yaptım ki sabaha hazır olsun dediydim:))

      Sil
  4. Ellerine sağlık. Çok severim ben Kemalpaşa tatlısını.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Vişnabım, gece gece bu tatlıyı gördüğüm benim için hiçç iyi olmadı:))acayip severim ben bu tatlıyı,enfes görünüyor.
    ellerine sağlık canım.
    öperim seni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci'immm canımın içi ben de çok severim.En çokta kolaylığını pratikliğini çok severim.öpücüklerr..

      Sil
  6. acil krizler için bulundurmak lazım ama genelde bulundurmuyorum yoksa eşim gecenin bir köründe bile yap der:)ellerine sağlık şekercim aldım bir tane..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reyhancığım benim eşim de aynısı.Akşamdan ertesi günü yapacağım yemeği söylemiyorum .Eskazaaa yapamadım,veya vaz geçtim. Eve o yemeğin hayali ile geliyor:))Kucak dolusu sevgilerimle canımmm.

      Sil