16 Eylül 2012

Konveksiyonel Fırın. Ve ( Börek )

Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Geçen sene doğum günümde hiç unutmam.Akşam kapı çaldı eşim karşımda elinde de kocaman bir paket.Bu ne dedim ?Söylemem aç bak gör deyince kalbim güp güp ettiydi..Acaba içinde ki nedir diye.İnşaallah işime yarar sevdiğim bir hediyedir.Sevmesem de renk vermek asla yok.

Ayyy canımm benim deyip öptüm yanaklarından.
Açtım paketi heyecanla.Zaten her zaman hediye paketlerimi açarken  çok heyecanlanırım ben oldum olası.İçinden yuvarlak bir fırın çıktı.Bir aralar televizyonlarda çok reklamı yapılan konveksiyonel bir fırın.

Ne memnun oldum ne de olmadım görünce.Ama ayy canımm benim çok teşekkürler ettim çok sevinmişim gibi biraz da rol yaptım.Yahu ben bu fırını napıcam ki?Her yer fırın dolu microsu,minisi,davulu ahh haa bir bu fırın eksikti dedim içimden:))

Tabii aldım mutfağın en güzel köşesine koydum.Sonrası nasılsa ona uygun bir köşe bulurum ve sonsuza kadar da orada kalır sanırım fırınımız.Ertesi günü arkadaşım bendeydi gel şu konveksiyonel fırınla artık bir tanışalım mı diye geçtik başına. 

Buz dolabından tavukları çıkartıp poşette bir ikide patates ilavesi ile koyduk fırına bir borcam kapağının içinde.Oooy ooyy olmadı sığmadı kapak hopp bir boy küçük borcam kapağını denedik.Hahh o oldu .Kapadık fırının kapağını

Yok ilk intibalarımız fırınla karşılıklı pek sevemedik birbirimizi.Neyse tavuklar pişerken  bir yandan da salatayı yaptık masayı hazırladık.Bir gözümüzde fırında  mutfağı bir aydınlatıyor ki ışığı gündüz gibi oldu her yer.Pişti çıkardık içinden  şimdi tadında tuzunda merak had safhaya çıktı.

Evet sonuç güzeldi.Lezzetli olmuştu tavuklar.Değermiydi bu fırını almak ?Bence değmezdi yer işgalinden başka hiç bir şey değil.O günden sonra dolabın en üst rafına kaldırdım.Ve unuttum garibimi orada .Geçen aklıma geldi.Bakiimm alıp yanıma yanı başıma bir iki deneme daha yapayım diye.

İşte az önce ne yapsam derken buzlukta ki böreklerim geldi aklıma hemen çıkarttım  yumurta sarılarını sürdüm susamdı haşhaş tohumuydu onları da serpeledim koydum  fırının telinin üstüne tek sıra halinde .Çabucak kızarttı üstlerini .Altlarına bir baktım ki bembeyaz akçıl akçıl.

 Hiii bu olmadı hemen börekler alt üst edildi.5 Dakika da kızardı..Çayıda demlemiştim.Sonuç böreklerimiz çok güzel kızardı piştiler çabucak ama ıhhh olmadı bu böreklerle iki kişi ancak doyar.Bir de sıra da et,tavuk ve balık var. Onları da deneyim sonsuza kadar dolabın en üstünde kalmaya mahkumsun sevgili konveksiyonel fırın .

Olmadı birine veririm seni.Sıra da ikinci sınavın var umarım sınıfı geçersin konveksiyonelim.
Peynirli Börek malzemeleri:
2  Yufka
Biraz beyaz peynir 
Maydanoz
Fındık yağı
Su
Yumurta sarısı
Susam,haşhaş tohumu
Tarifi:
Yufkalarımızı tam olarak açıp üzerini yağ ve su karışımı ile yağlayıp ikiye katlayalım.Uzun kenarına ezdiğimiz peynir ve kıydığımız maydanozlu iç harcımızı bolca koyalım.Rulo yaparaktan gevşekçe saralım.Diğer yufkamıza da aynı işlemi uygulayalım.

Uzun rulolarımızı dört parmak eninde keselim. Konveksiyonel fırınımızın içine yüksek olan tel ızgarasını koyalım.Tek sıra halinde böreklerimizi dizelim.Yumurta sarısını üzerlerine sürüp susamdı çörek otuydu sepeleyelim.

Fırını 175 dereceye getirelim.Bırakalım kızara dursunlar.Kızardımı altını çevirelim (İşin fena yanı bu kısmı) Altıda kızarsın.Oldu hemen servise hazırdır böreklerimiz.Afiyetler olsun bizlere.
Şimdi gelelim izlenimlerime.Dediğim gibi bir iki deneme daha yapıp esas kararımı o zaman vereceğim.Almalı mı derseniz vallahi almayın değmez derim.Boşuna yer işgali.Konveksiyonel fırının yaptığı işleri evimizde olan diğer fırınlarımızda yapıyor.

Sevgi ile kalın demeden  önce sizlerden de bu konu ile ilgili tecrübeleri olan varsa dinlemeğe hazırım ben.Belki bilmediğimiz özellikleri olabilir.Pek haksızlıkta yapmasam mı diyorum ama.Oyyy konveksiyonel fırın napimm sen de az da olsa gözüme gireydin be şekerciğim.

Yüreğinizden sevgi hiç gitmesin ,sağlıkla kalın.

Copyright @ 2013 Vişnap.