Vişnap

Yuvarlak Formlu Pizza...

4
Merhabalar hepinizin okuyan gören görmeyen bütün arkadaşlarımın günleri aydınlık,sevgi sağlık dolu geçsin .Sevdikleri hep yanlarında  olsun deyip bugün canımızın isteği pizzamız için mutfaktayız.
Hamurumuzu E.Y.M nde mayaladım .
Bir saat içinde hazırcacık elime geldi.
Ben de bu arada üstünün malzemelerini kestim,doğradım,biçtim .
Hazırcacık olsunlar diye.
Mini fırınımın da üzerinde ki ıvır,zıvırları kaldırıp hazır halde beklettim.
Ne gerek  varsa illa bildim bileli fırının üzerinde ya tartı, mini rondo,açaçaktı,bıçaklardı,limonluktu illa orada kalabalık yapacaklar .
V e ben  her fırın kullandığımda onları kaldır koy  işi bitince hoop yine fırının üzerine doldur yapıyorum.Ne demişler can çıkar huy çıkmaz:)
Sanki mutfakta yer yokmuş gibi:)) 
Ne diyordum ?Bugün yine gevezeliğim üzerimde hoş görün beni lütfen olurmu?..
Maksat çabucak pizzamızı yapıp çay eşliğinde yemekti niyetimiz.Haydi artık zamanı geldi malzeme listesini ve tarifini vermek için.Aşağıda mutfaktayız .Koşun gelin:)
Malzemeleri:
Pizza hamuru için:
Su bir kap ölçek (ılık)
Tuz 1/2 küçük kaşık ölçek
Şeker 3 büyük kaşık ölçek
Sıvı yağ 1/2 büyük kaşık ölçek
Süt 1 büyük kaşık ölçek
Un 3  kap ölçek
Kuru maya 2 küçük kaşık ölçek

Üzerinin sos malzemeleri:
2 kap ölçek rendelenmiş domates
2 yemek kaşığı ketçap  tepeleme
1 kap ölçek kaşar peyniri rendesi

Üzerinin malzemeleri:
Sucuk,sosis.dilimlenmiş siyah zeytin
Sivri biber,kapya biber,ince dilimlenmiş domates
Rendelenmiş kaşar peyniri
Kekik,kırmızı pul biber.
Varsa  mısır  ( biz de  yoktu )

Tarifi:
Pizza hamuru için önce sıvıları sonra katı malzemeleri sırasıyla E.Y.M nin içine koyalım.
Su,sıvı yağ,süt,tuz,toz şekeri ve ununu da koyduktan sonra en son kuru mayasını da unun üzerine koyalım.
Makinemizin 8 no lu programında pizza hamurumuzu mayalanması için çalıştıralım.
Sinyal sesinden sonra makineden  hamurumuzu çıkartalım.
Bir tasa koyarak elimizle hamuru bastırarak gazını alalım.
Ve üzerini bir mutfak bezi ile kapatarak yarım saat dinlendirelim.
Süre bitimin de pizza hamurumuzu elimizle ve merdane yardımı ile yuvarlak şekile getirelim.
İlla da yuvarlak olması şart değil.Kare,dikdörtgen de olabilir.
Ben bu sefer yuvarlak formlu istediğimden öyle yaptım.
Yuvarlak  formlu pizza hamurumuzu fırın tepsisine alalım.
Üzerine sos malzemelerinden domates ketçap karışımını ufak bir tencerede sıvı yağ ilave ederek suyunu çekene kadar pişirelim.Fırça ile pizza hamurumuzun üzerine sürüp,kaşar peyniri rendelerimizi de her tarafına eşit olarak yayalım.
Ve ince ince dilimlediğimiz bütün üst malzemelerini de ( sucuk,sosis,domates,biberler,baharatlarını v.s  )eşit aralıklarla üzerine koyalım.
Ve pizzamızın en üstüne de bol kaşar peyniri rendemizi ilave edip 180 derecede ısıtılmış fırında  yaklaşık 20 dakika pişirip altın sarısı renk alıncaya kadar fırında  tutalım.
Pizzamız pişti çayımız da demlendi .
Haydi biz gidiyoruz afiyetle pişirdiklerimizi yemeye.
Kalın sağlıcakla.Bir gün umarım sizlere de pişirip ikram etmek nasip olur.
Sevgilerimle...


















4 yorum: Leave Your Comments

  1. yerim senin yuvarlak formlu pizzanı:)ellerine sağlık nefis görünüyor.Bu arada benimde fırının üzerinde ıvır zıvır olmazsa olmaz:)

    YanıtlaSil
  2. Kızım bayılır pizzaya:):) Eline sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  3. Reyhan'ım gel senin köfteli pidenle takas yapalım mı canım ?Aklım kaldı inan ki.öperim seni canımmm.

    YanıtlaSil
  4. Beyaz Sayfam kuzunu öper koklarım ona feda olsun bütün pizzalar canımmmm

    YanıtlaSil