Vişnap

Nohutlu Cous Cous...

4
Merhabalar.
Bugünün menü listesin de bu harika tereyağlı nohutlu cous cous var.Çok seviyoruz da acaba neden uzun aralar verip pişirip yiyoruz onu da anlamış değilim.Bir pirinç pilavının ya da diğer makarna çeşitlerinin yerini alamadı cous cous.Yani diyeceğim şu ki mutfaklarımız da hak ettiği yer de değil canım cous couslar:/
Malzemeleri:
Yarım paket  cous cous 
Bir dolu dolu çorba kaşığı tereyağı
Bir su bardağı haşlanmış nohut
Su
Tuz

Tarifi:
Pasta villa sevdim seni zaten severdim kuskus makarnanın adına "cous cous" demişsin ya daha da fazla sevdim.Çok sevdiğimiz şu ismini her kim koyduysa kuskus makarnası  nasıl bir isimdir bu ? Hiç hak etmiyorsun böyle acımasız ismi canım cous cous.

Neyse cous cous yapmak için mutfağa girdim nohutlu nohutlu tereyağlı missler gibi olsun istiyordum.Oldu da istediğimden ala oldu.Buzluktan geçen haşladığım nohutlarımı çıkarttım bir tencerede tereyağımı kızdırdım ve nohutlarımı da içine atıp başladım ufaktan ufaktan sotelemeye.Bir yandan fon da Ebru Gündeş var  pek te hazinli hazinli söylüyor bir daha bu yolları aynı hevesle yürürmüyüm şarkısını taa yüreğimin ucu sızladı:)

Bir başka büyükçe tencereye de sıcak su koyup acelem olduğundan su kaynarken cous couslarımı içine atıp haşlamaya bıraktım.Tuzunu ve bir kaç damlada çiçek yağı ilave ettim ki yapışmasın cous couslarımız  diye.

Şarkıya öyle kaptırmışım ki kendimi cous couslar taşıyor ben farkında bile değilim.Ah ah bu şarkıların gözü kör olmasın:)

Hafif diri kalsınlar .Süzelim süzgüde bekletelim.Tereyağı ile sotelediğimiz nohutlarımızın  olduğu tencereye cous cous makarnalarımızı alıp güzelce kısık ateşte harmanlayalım ve demlenmesini sağlayalım.
Hepsi bu kadar. Yanında da bir bardak vişne suyu ya da ayran içmeyi unutmayalım. Afiyetler olsun...
Sevgilerimle,huzurlu geçsin günleriniz.


4 yorum: Leave Your Comments

  1. Harika bir deneyim gibi görünüyor...Nokutlu pilav hatta iç pilavın lezzeti zaten ortada ama cous cous lu olanı bir denemek lazım...Ahhh...! Bir problem çıktı şimdi...Kim yapıcak bunu...! :)

    YanıtlaSil
  2. Yücel senin nohutlu cous cous nasıl oldu aynı benimkine benziyor Yakın da değiliz ki tadına bakayım .Güzel yorumuna binlerce teşekkürler ediyorum..

    YanıtlaSil
  3. Ben bunu yaparim da yerim de. Tutmayin beni leynnn

    YanıtlaSil
  4. Ahh haaa şayet tutarsam seni birileri de beni tutsun diye acil yardımda bulunurum.Geç yap ben de hazırcacık yiyivereyim hasta krakerin Aslısınım.Yoksa hiç yorarmıyım seni canımın içi..<3<3

    YanıtlaSil