Vişnap

Tavuk Ciğer Tava...

16
Merhabalar.
Eskiden hiç sevmezdim tavuk ciğerini.Bir daha bir yiyeceği yemeden asla ön yargılı davranmayacağım.İlk yediğimde ucundan azıcık tattıydım usulca çiğnerken dişlerimin arasın da hani ilk tanışıyoruz ya kendisi ile temkinli davranmıştım.Ama ama  o ne lezzetti yumuşacıktı muhteşemdi.

Bir dana ciğerini üçe beşe katlar yumuşaklıkta,lezzette.Haaa  kuzu ciğerimi hiç aralarına bile alıp yarıştırmam.Onun adı kuzu ciğeri o pamuktur pamuk.Yeri hep ilk başta özeldir.Aman tavuk ciğeri duymasın böyle konuştuklarımı. 

Haydi geçelim ciğerlerin başına önce bir tasa su koyalım soğuk buz gibi.Tavuk ciğerlerimizi güzelce temizleyip ayıklayalım fazlalıklarını keselim yağlarını filan.Yüreğini de ortadan ikiye bölelim ama parçalar ayrılmasınlar.Ciğerlerimizi de iri lokmalar halinde keselim çok minikleştirmeyelim ki kurumasınlar pişince.

Soğuk su ile yıkayalım birkaç defa ve biraz da 15 dakika kadar bekletelim ki kanları aksın gitsinler.Ve süzgeçte iyice süzülmelerini bekleyelim.Biz de bu arada bir geniş tabağa unumuzu koyup ciğerlerimizi unlayalım Kızartmaya hazır hale gelsinler.
 Malzemeleri:
1 Kilo tavuk ciğeri 
1 Su bardağı fındık yağı ( Çotanak )
1 Su bardağı un
Tuz
Kekik
Kırmızı pul biber
Karabiber
Bir derin tavaya bol fındık yağı koyalım  yıkayıp süzdüğümüz ve unladığımız ciğerlerimizi bol kızgın yağın içinde kızartalım.Kızartırken ocakta fazla tutmayalım ki sertleşmesinler.Mutlaka tavayı kapakla örtelim.

Birde ciğerleri alt üst yaparken  tavayı yanmayan ocağın üstüne çekip hafifce harı gittikten sonra alt üst edelim.Nedeni ise tavuk ciğerler kızarırken çok  fena sıçrıyorlar sağa sola.Ne ocak kalıyor ne yer gök her yerler  sıçramış yağlara bulanıyorlar.

Nar gibi kızarttığımız tavuk ciğerlerimizi servis tabağına alıp sıcacıkken baharatlarını ve de  tuzunu koyup güzelce harmanlayalım.Servise hazırdır.Biz yanında bol patates kızartması ve  soğan piyazı ile tüketiyoruz.

Bu fotoğrafım aceleye geldi .Baktım hadi hadi diye söyleniyorlar,tam servis ettiğim şekli ile sunamadım sizlere patatesli soğan piyazlı.Böyle sade çıktı karşınıza:)
Sevgilerimle hepinizi kocaman kocaman kucaklıyorum.

16 yorum: Leave Your Comments

  1. ciğeri çok severiz ama tavuk ciğerini denemem lazım:)ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canımm.Annem de beğendi tarifinii.eline sağlık dedi annem de:)çook çook öpüüyoruz seni.

    YanıtlaSil
  3. üff görüntüye bittim nefis görünüyor valla eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
  4. Cafe Portakalcımm bir dene derim çok seveceğine eminim.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Sanemcim ne istedim biliyormusun anneciğim olaydı bana kızartıp hadi gel kızım diyeydi.Ben de onun tombiş yanaklarını sıkıştırıp öpüp koklayaydım .Oyyy canım ya ben annemi çok özlemişim.Rabbim anneciğini başından eksik etmesin. bol bol annene sarıl kucakla onu canım. Çok selamlarımı yolluyorum can anneciğine

    YanıtlaSil
  6. Şirincemtatlım vallahi benimde canım bir çekti arkadaşıma rica ettim alalımda sen kızart berabere iftarda yiyelim dedim.Sağolsun ricamı kabul ettİ.Bir iki güne kadar Ramazan bitmeden nasipse yiyeceğiz. Canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. dana ciğerini çok severim ama tavuk ciğerini nedense hiç yemedim yapmadım,ama senin elinden yerim şeker vişnapım:)eline sağlık...

    YanıtlaSil
  8. hıc yemedıgım bır lezzet ama resımlerden sonra denemek fazr olduuu
    ellerıne saglık......

    YanıtlaSil
  9. Açıkçası tavuk ciğerini denemedim, ama değişik lezzetlere hep açığım.Denemek isterim,elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. mimin var bende canım :):)

    YanıtlaSil
  11. canımmm Allah nur içinde yatırsın anneciğini.

    As tabii söylerim.Sağolsun,varolsun diyor annem de.selamlarını yolluyor.

    YanıtlaSil
  12. Reyhancım en kısa zamanda yaparım hep beraber yeriz canım.

    YanıtlaSil
  13. Balannem bizim çok sevdiğimiz bir lezzet .Yumuşaklığı baharatlarının kattığı aroma filan harika oluyor Ki ben kalanını sabah kahvaltıda soğuk soğuk yemesini de çok severim Canım sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. Ihlamurcum denemeni tavsiye ederim şayet beğenmezsen ben burdayım bana yollarsın.Bir lokmada yerim vallahi.Canım sevgilerr.

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Beyaz Sayfam mimimin konusuna baktım uyyyy biraz zor geldi bana .Ben en iyisi salim kafa ile yarını bekleyim cevaplamak için canım .Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. Sanemciğim Amin canım cümle vefat edenlerimiz nurlar içinde yatsınlar canım .Sevgilerimle.

    YanıtlaSil