Vişnap

Yabani İncir Reçeli...

13
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Öylesine çok severim ki incir reçelini taa ne zamanlardır hep tetikteydim kadınların poşet poşet satmalarını gözlüyordum.Nasıl ki başladılar hemen Kurtuluş'ta oturan arkadaşıma siparişimi verdim .

Bizim buralarda satılmaz o tür güzellikler.Eğer çok istiyorsan ağaçlarından git topla soy yap .Ooooo çok zor ve de zahmetli bir iş .Kim uğraşacak onunla.Hazırını alsam kavanozunun içinde  4/5 tane tanesi geri kalanı sırf  reçelin suyu.

Onu da ben sevmiyorum.İlla o incir tanelerini şekerleme  gibi ağzıma atıp yemeleri çok seviyorum.Lokum gibi minik bir lokma ekmeğin üzerine halis ev tereyağı veya halis kaymağı koyup bir tane de incir reçelini koyup hafifte seyredip ağzına atacaksın bir yudum da sıcacık çayından hüpleteceksin.

İşte  ben  hiç bir reçele  bu kadar methiyeler sıralamamıştım.Bir de neye seviniyorum ev de benden başkasının bu caaanımmm reçeli sevmemesi amanın  ne şahane ne harika bir şey sevmemeleri.Yaptıklarımın hepsi bana kalıyor:)Farkını farkettiriyor bana.Neyse artık tarifimize geçelim mi?

Malzemeleri:
Bir poşet yabani incir  ( 200 tane ) minik olanlarını tercih ederseniz onlar daha da lezzetli oluyor çekirdeklenmediklerinden  
İki kilo toz şeker
Bir iri nohut tanesi kadar göztaşı
Bir limonun suyu
Tarifi:
İncirleri yıkayalım .Ve bir tası suyla dolduralım ve  içine  göz taşımızı atıp iyice suyu karıştıralım .İçine yıkadığımız incirleri ilave edip göz taşlı suda yaklaşık 2 saat bekletelim.

Süre bitiminde incirleri süzüp beş altı defa bol su ile yıkayalım ki göz taşının tesiri gitsin.Bir derin tencerede suyu kaynatıp yıkadığımız  incirleri içine atıp çatal hafif batacak kıvamda yarı diri olsunlar haşlayalım ve süzgüye alalım.

Soğuyunca iki avucumuzla  incirlerimizi zedelemeden  iyicene sularını sıkalım ki içine attığımız  şerbeti sulandırmasınlar.Diğer yanda iki kilo toz şekeri derince tencereye alalım ve üzerini iki parmak geçecek kadar su ilave edip şurubu  yüksek ateşte karıştırarak şekerin eriyip kıvam bulmasını sağlayalım.

İçine sıktığımız büzüşüp buruşmuş  incirlerimizi ( onlar şurubun içinde şişip tombul tombul olacaklar büzüşükler diye  üzülmeyin:)) atıp bir iki taşım kaynayınca sıktığımız bir limonun suyunu da ilave edelim .Berabere  bir  10 veya 15 dakika daha orta dereceli ocakta kaynaya dursunlar.

Kıvamının olup olmadığını anlamak için bir minik çay tabağına su koyalım ve kaşığın ucu ile suya damlatalım.Eğer  reçelimizin suyu suyun içinde top şeklinde kalırsa olmuştur.Hemen altını kapatalım.

Reçellerimizi her zaman ya çok sıcakken,ya da çok soğukken kuru kavanozlara boşaltalım.Ben  bu sefer tenceresinde soğutup taa ertesi günü kavanozlara boşalttım.Bitti hepsi bu kadar.İnanın yazması yapmasından zor geldi bu defa bana.Biraz canım sıkkın olduğundan da olabilir diyorum.
Afiyetler olsun.
 Sevgi ve muhabbet ile kalın.





13 yorum: Leave Your Comments

  1. O renk beni benden aldı, muhteşem :)
    Göz taşı nedir hiç bilmiyorum :)Anlat biraz.Canımı reçel istettin sabah sabah bak şimdi.
    Eline sağlık arkadasım.

    YanıtlaSil
  2. İncir severim reçelinide denemek isterim Vişnap

    YanıtlaSil
  3. seninkinde de robot musun kontrolu var aynısını bana her yorumda yapıyor Vişnap!!!!!!

    YanıtlaSil
  4. Rengi harika bayıldım vişnapım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Egem çok teşekkür ederim canımmmm sevgilerimle..

      Sil
  5. Canım arkadaşım Gulsev.Dediğim gibi incire o muhteşem rengini veren göz taşı. Aktarlardan alıyoruz tarifinde yazdım kullanılış şeklini çok bol su ile yıkıyoruz işlem bitti mi Sonrasında bu muhteşem cam gibi renk çıkıyor ortaya.O kadar güzel oluyor ki ya ben çok seviyorum ondan şekerleme gibi ağzıma atıveriyorum her masaya getirdiğim de.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ramazan geç kalmadan dene derim.Belki de geçen sene benim kaçırdığım gibi incirleri kaçırmış da olabilirsin.Benim yorum kısmımda da mı robot olmadığınızı kanıtlayın diyor olamaz farkında değilim.Hemen o uygulamayı kaldırmam lazım.Hiç sevmediğim bir uygulama.

    YanıtlaSil
  7. Bloguma ziyaretinden dolayı cok memnun oldum... incir receli bana halil sezainin filmini çağırıştırıyor :) ben rengini ve durusunu çok seviyorum incir recelinin ama yapmışlığım yok :( belki bir gun kısmet olur zira pek rastlamadım satılırken denk gelirse denerim :) tarifin için tesekkurler.. sevgiler,

    YanıtlaSil
  8. yapıyorum şimdi gerçi balmaıştım ama büyük faydası oldu üstat :)

    YanıtlaSil
  9. bernayıldız eğer ki seversen eminim sen de benim gibi tiryakisi olursun .Nedense bazılarının ağız tadına da uymuyor.Ben hastasıyım teşekkür ederim canım sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Canım Senem'im ne zaman seni görsem EKS'ye geldiğim o ilk gün ilk seni görmüştüm senin o güler yüzündü .Ben hep o anı hatırlarım seninle her karşılaşmam da canımsın sen.

    YanıtlaSil
  11. Krakerim atsin agzina bir lokme recel ve butun keyifsizlikleri kovalasin bakiim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyyy oyyy Aslısınımmm senin için çiğ tavuk bile atarım ağzıma da üff üfff kilo işleri kötü oluyor be canımcımmm yakında tombul kraker olcam hatta oldum bile:)))

      Sil