Vişnap

Mısır Yarmalı Pancar Sarması...

4
Merhabalar herkeslere .Bugün de benim çok sevdiğim mısır yarmalı pancar tarifimi yazayım istedim.Geçen gün işlerim nasıl başımdan aşkın nefes dahi almaya vaktim yokken,öğle yemeğine gelen eşime yemeğini hazırladım .

Afiyetler olsun yedi hadi ben gidiyorum dedi uğurladım.Az sonra kapı çaldı elinde bahçemizden topladığı  bir yığın pancarlarla (Karalahana) kapıda duruyor ve almam için bana uzatıyor:)Anladım canımda hiç te işime gelmedi bu iş yoğunluğum da pancar sarmak.

El mahkum yapacağız artık.İnsan sevdiğinin bir dediğini bir isteğini gerçekten göz ardı edemiyor.Ne yapıp edip illaki vakit ayırıp yapmak istiyorsunuz.Bende böyle durumlar da bir gün öncesinden  pancarları haşlayıp, iç malzemesini de hazırlıyorum.

Ertesi günü hazır bulmuş gibi çok kolaylanmış oluyor  işim.Aşk,sevgi bu demek belki de.Harika bir  lezzet.Aslında bu tür yemekleri köyde yemek lazım.Hani kuzine sobalarda pişirdiklerinden mi neden  bilemiyorum.Ne kadar güzel de yapsam onların yaptıkları gibi olmuyor.

Aslında o pancar sarmalarını yapanlarla  boy bile ölçüşemem de.Şurada kaç sene  oldu ki Karadeniz (Görele)mutfağı ile tanışalı?Yine de vallahi çok başarılıyım.Bazı tarifleri Göreli bayanlardan bile güzel yapıyorum:)Varsın mısır yarmalı pancar sarmasını da onlar güzel yapsınlar .

Beni de çağırsınlar,koşaraktan giderim:)Geçelim mi tarifimize.?
Malzemeleri:
İki  bağ pancar ( Kara lahana )
300 gram kıyma
1+1/2 su bardağı mısır yarması
Yarım demet maydanoz
İki adet büyük kuru soğan
Bir tatlı kaşığı biber salcası
Yarım çay bardağı su
Birer çay kaşığı dolusu kırmızı pul biber,kara biber ve tuz
Fındık yağı
Tarifi:
Önce pancarlarımızın saplarını kopartalım ve güzelce yıkayalım.Bir tencereye  su koyup kaynatalım .Su kaynakken  pancar yapraklarımızı içine bölüm bölüm atıp sırayla hafif diriliği gidecek şekilde haşlayalım .

Ve hemen süzgüye alıp üzerlerinden soğuk su gezdirelim ki o canım yeşil rengini muhafaza etsin pancarlarımız.Sonrasında hepsi haşlanıp bitince süzgüde bekletelim.Öte tarafta  mısır yarmalarımızı bol suyla bir kaç defa yıkayalım.

Üzerlerine hafifce  sıcak su gezdirelim ağzını kapatalım.Kuru soğanlarımızı rendeleyelim.Maydanozlarımızı da yıkayıp incecik kıyıp ilave edelim.Kıymamızı,fındık yağımızı,suyumuzu,biber salcamızı, baharatlarımızı ve tuzumuzu da ilave edip mısır yarmalarımızı da koyalım hep beraber  harmanlayalım.

Bizim bahçenin pancarları büyük olduğundan ben  yapraklarımızı ikiye böldüm .İçlerine mısır yarmalı harçtan koyup sardım.Pişireceğimiz  tencereye sıraladım pancarlarımı.Hepsi bitince tencerenin üzerine bir düz porselen  tabak ile kapadım(hiç sevmem bu tabak kapama olayını.

İşte mecburen koyuyoruz sarmalarımız açılmasın diye ) Üzerine  salçalı sıcak su ilave edip (sarmaların üzerini hafif geçsin su ) önce bir taşım hızlı ateşte kaynasın sonrasında en kısık ateşte ağır ağır pişmeye bırakalım .Yanında yoğurtla servis edelim.

O gün biz de yoğurt  var diye bilirken baktım ki tam sofraya getireyim dediğim de  olmadığını gördüm.)Afiyetler olsun...Sevgilerimi yolluyorum sizlere.