Vişnap

Mısır Yarmalı Pancar Sarması...

3
Merhabalar..
Bugün de benim çok sevdiğim mısır yarmalı pancar tarifimi yazayım istedim.
Geçen gün işlerim nasıl başımdan aşkın nefes dahi almaya vaktim yok.
Bu iş yoğunluğumu artık sorgulamaya başladım neden niçin diye?
Ahhh mı aldım ne aldımsa artık:)

Öğlen vakti köyden gelen harika kara lahanaları görünce olan biten işlerimi kenara ittim.
Hemen onların saplarını kopardım yıkadım.
Bu arada ocağa suyu koydum kaynadı ve hemen yarı diri kıvamda haşladım kara lahanaları. 
"Bu arada Görele ve civarda kara lahanaya pancar diyorlar."

İç malzemesini de hazırladım ve geçtim tv karşısına bir yandan sardım bir yandan tv de saçma sapan bir kanalı izledim vakit sıkıcı olmaktan çıktı o an sevmediğim tv sayesinde.

Akşam yemeği için ocağa koydum ve bir gün öncesi pişirdiğim yeşil mercimek yemeğimin yüzüne bu akşam bakmazlar biliyorum.
Ama yarın akşam yemeğin de ilk önce yeşil mercimek konacak o tabaklara ve itiraz edenin halini düşünemiyorum:)
Malzemeleri:
İki  bağ pancar ( Kara lahana )
500 gram kıyma
1+1/2 su bardağı mısır yarması
Yarım demet maydanoz
İki adet büyük kuru soğan
Bir yemek kaşığı biber salçası
2 Yemek kaşığı tereyağ
Yarım çay bardağı su
Birer çay kaşığı dolusu kırmızı pul biber,kara biber,kuru nane
1 Tatlı kaşığı tuz
Bir parça iç yağ
1 Yemek kaşığı fındık yağı "kıyma yağsızsa"
Tarif:
Pancarların saplarını kopartalım ve güzelce yıkayalım.Bir tencereye  su koyup kaynatalım.Kaynar suya pancar yapraklarımızı içine bölüm bölüm atıp hafif diriliği gidecek şekilde haşlayalım.

Süzgüye alıp üzerlerinden soğuk su gezdirelim ki o canım yeşil rengini muhafaza etsin pancarlarımız.

Sonrasında hepsi haşlanıp bitince süzgüde bekletelim.

Öte tarafta  mısır yarmalarını bol suyla bir kaç defa yıkayalım.
Üzerlerine hafifçe sıcak su gezdirelim ağzını kapatalım.

Kuru soğanları rendeleyelim.
Maydanozları yıkayıp kurulayıp incecik kıyıp ilave edelim.
Kıymayı,fındık yağını,suyu,biber salçasını,baharatları ve tuzu ilave edip mısır yarmalarını da koyalım hep beraber  harmanlayalım.

Benim pancar yaprakları büyük olduğundan yaprakların damarlı kısımlarını çıkarıp ikiye üçe dörde böldüm sararken.

İçlerine mısır yarmalı harçtan koyup çok sıkmadan hafifçe hafif gevşekçe saralım.

Pişireceğimiz  tencerenin dibine varsa kemikli et yoksa pancarın saplarından koyalım.
Üzerlerine sardığımız karalahanaları düzgün olarak sıralayalım.
Hepsi bitince üzerlerine parça parça tereyağını ve ufak bir parça  isteğe göre iç yağı koyalım.
Tencerenin üzerini bir düz porselen tabak ile kapayalım.
"Bu arada hiç sevmem bu tabak kapama olayını."
Mecburen koyuyoruz sarmalarımız açılmasın diye.

Üzerine salçalı sıcak su ilave edip"sarmaların üzerini hafif geçsin su"önce bir taşım hızlı ateşte kaynasın sonrasında en kısık ateşte ağır ağır pişmeye bırakalım.

Yanında sade yoğurt veya kuru naneli yoğurt ile servis edelim.
SEVGİLERİMLE..


3 yorum: Leave Your Comments

  1. Mısır yarmasını daha önce hiç kullanmamıştım, herhalde mısır aromalı oluyordur, eminim çok lezzetlidir.Yöresel tariflerini seviyorum senin :)
    Pancar yapragı dediğin kara lahana değil tabii, pazı gibi yumuşak ve lezzetli olyordur oda.
    Beykoz uzak olmasa bir ziyaret düzenlerdim wallahi :)
    Ellerine sağlık arkadasım.

    YanıtlaSil
  2. Canım uzak sayılmaz her zaman beklerim gel buyur .Evet mısır kokuyor miss gibi .Yok yok pancar dediğim karalahana Yöresel olarak Görele'de pancar diyorlar nedense:)Canım bir gün de yaptığım da kiraz kavurmasının tarifini yazarım .Çok değişik .

    YanıtlaSil
  3. Kiraz kavurmasımı aaaaa hiç duymamışım :)
    Haydi bekliyoruz.

    YanıtlaSil