Vişnap

Dilim Mandalina Reçeli.

2
Merhabalar.
Bugün günlerden 15.11.2014 aradan geçmiş koskoca 2 yıl,6 ay ve bunca zaman aradan sonra ben dün yeniden dilim mandalina reçeli yaptım.Bu postta ki dilim mandalina reçelim bayağı bir olmuştu yapalı,fotoğraflarını pek beğenmiyordum.Hep aklımdaydı yeniden yaptığım da fotoğraflarını yeniden güncellemek.Bugüne nasip oldu nihayet.Tarif aynı olunca yeniden post yazmaya gerek yoktu.
Malzemeleri:
Bir kilo mandalina
Bir kilo toz şeker
Bir su bardağı mandalina suyu
Yarım limonun suyu
Tarifi:
Mandalinalarımızın kabuklarını soyalım ve dilimleyelim.Beyaz ipçikleri üzerinde kalsın en faydalı kısmı diyorlar.Ne kadar sevmesekte yemede fayda var demek.Zaten  nerede sevmediklerimiz varsa hep onlar faydalıdır ya da zayıflatır ya da tatları kötüdür.
Mandalinalarımızı dilimledikten sonra bir derin tencereye bir sıra mandalina bir sıra toz şekerini dizelim bitene kadar.En üstüne de  bir bardak mandalina suyunu dökelim.Bir gece bu şekilde beklesin meyve kendi suyunu salsın.

Ertesi günü orta hararetli ocağa koyup kaynatmaya başlayalım reçelimizi.Kıvam almaya yakın limon suyunu da ilave edip bir  10 dakika daha kaynatıp kapatalım altını.
Kıvamını da daha önce söylediğim gibi bir mini tabak içine su koyup reçelimizden bir kaç damla damlatalım eğer reçel damlamız suyun içinde yayılmadan dağılmadan hemen top şeklinde duruyorsa kıvamı olmuştur.

Bu arada üzerinde biriken köpükleri de kevgirle alıp atalım.
Not:Bir daha ki mandalina reçelimi yaparken 3 aşamada yapmayı düşünüyorum.En azından deneme de fayda var.Ben düz bir aşamada yaptım pişirdim çokta güzel oldu .

İşte mandalina reçeli de  mutlaka yapın diye tavsiye edeceklerim arasında,pişman olmazsınız.Hatta yaptığınız reçel bitmeye yakın ahh ahh der üzüntü bile duyarsınız.O derece şahane bir reçel oluyor.Yapacak olanlara şimdiden afiyetler olsun.
Sevgiler sevgiler ve de bir sürü sevgiler ve muhabbetler ile geçsin güzel ömrünüz.


2 yorum: Leave Your Comments

  1. ellerine sağlık canım hiç denemedim ama bu sene için geç kaldım herhalde:))seneye deneyeceğim..Yada portakalla mı denesem aynı tarifi acaba??olur demi Vişnabımm:))koskocaman öptüm senii:))Sevgiler..

    YanıtlaSil