Vişnap

Mısır Unlu Patlıcan Ve Taze Fasulye Kızartması..

16
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Mevsim tam da taze fasulye ve de patlıcan mevsimi.Haydi bir yöresel yemek yapmak için gidelim mi mutfağa:)Hiç bilmezdim aslında bu tür yöresel yemekleri yapmayı bırakın bilmeyi adını dahi duymamıştım.

Taa kii eşimle tanışana kadar,ah haa ha vallahi o yörenin bayanlarından bile güzel yaptığımı da hiç mütevazilik göstermeden  itiraf ederim.Bugünler de kendimi sevmelere  nedense ihtiyacım var galiba:) 

Cumartesi buranın semt pazarının kurulduğu meşhur günlerdendir  kendimi bildim bileli hiç değişmedi günü.Oysa hafta arası her hangi bir gün olsa da hafta sonu tatilimizi yemese pazar:)

 Tazecik körpecik görünce sebzeleri hemen çantama ne varsa aldım attım bir ara frenledim kendimi canım ya aldıklarımı bir haftada bitirmemize imkan  yok ki neyin kıtlığından çıkmış tavırları sergiliyorsun diye kendimle  söyleştim ve kararınca alışverişimi yaptım .

Tam  pazardan çıkacağım aman Allah'ım zümrüt yeşili dolma biberlerden de alsam zeytin yağlı pişirsem deyip son bir hamle onları da attım çantama.Sonrasında ver elini ev deyip geldim evimize.

Tabii bazı sebzeleri hemen tazeyken değerlendirmek lazım deyip taze fasulyelerimi ve patlıcanlarımı yıkayıp ayıklayıp doğramalarla başladım işe.Haydi aşağıda geçelim mi yapım aşamalarına?Kolaylar gele.
Malzemeleri:
Yarım kilo patlıcan
Yarım kilo taze fasulye
Yeterince  mısır unu
Tereyağı
Yumurta 
Tuz
Tarifi:
Taze fasulyelerimizin uçlarını alalım ve yıkayalım.İster bütün bırakalım istersek ortadan ikiye bölelim.Patlıcanlarımızı da çizgili soyup önce  ortadan uzunlamasına ikiye,ikiye böldüklerimizide tekrardan ortadan uzunlamasına ikiye bölelim.

Böldüklerimizi bu seferde ortadan enlemesine tekrardan  ikiye bölelim.Yani bir patlıcandan tam sekiz parça olacak.Bir tencerede suyumuzu kaynatalım ve  kaynayan suya önce taze fasulyelerimizi atıp çatal batana kadar ki kıvamda haşlayalım.

Kevgirle içinden alıp süzgüye koyalım ve üzerlerine soğuk su gezdirelim.Süzüle dursunlar süzgüde.Şimdi aynı suya patlıcanlarımızı atıp haşlayalım fazla yumuşatmadan kontrol ederek.Ve yumuşadı mı hemen süzgüye alıp üzerlerine soğuk su gezdirelim .

Hafifce soğudumu sebzelerimiz iki elimizle hafifce sıkarak sularını çıkartalım. Bir tepsiye  mısır unumuzu ve tuzumuzu koyup harmanlayıp ister karışık olarak istersek yarı yarıya fasulye ve patlıcanlarımızı mısır ununa bulayıp dönderme  tavasında bir yemek kaşığı kadar erittiğimiz tereyağının içine sıralayalım sebzelerimizi.

 Ocak üzerinde  altı kızardımı kapak vasıtasıyla alt üst edip diğer yanını da kızartalım.Tam bu aşamada yumurta kıralım ki şart değil isteğe kalmış bir şey yumurta.Ben bol yumurtalı sevdiğimden  2 yumurta kırdım.

 Bir yumurta da yeterlidir.Ya da hiç yumurtasız da olabilir.Tamamen size  kalmış bir tercih.Hepsi bu kadar.Yapılışı hem kolay hem de çok lezzetli oluyor  tavsiye ederim denemenizi..
Afiyetler olsun.



16 yorum: Leave Your Comments

  1. değişik bir yemekmiş,eline sağlık,lezzetlidir eminim..

    YanıtlaSil
  2. Canım Mehtapcığım Karadeniz'e özgü yöresel güzel bir lezzet yapmanı tavsiye ederim hele de tereyağla yaparsan muhteşem güzel oluyor.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık canımmm.Afiyet olsun.Pazarlar harika oluyor.

    YanıtlaSil
  4. Sanem bunu mutlaka yapmanı tavsiye ediyorum çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  5. Ayyyy buda baştan çıkarcıı, biraz yağlı ve agır oluyordur ama o tat ve koku miss tahmin edebiliyorum :)

    YanıtlaSil
  6. hayat tadında güzel yemekler25 Mayıs 2012 13:48

    deneyeceğim ama aklıma takıldı ben bunu yaparken süt de eklesem nasıl olur acaba?

    YanıtlaSil
  7. Gulsev arkadaşım sandığının aksine çok hafif oluyor .Çünkü çok az tereyağ ile pişiyor tavada yağ varla yok arası gibi .Bunu tavsiye ederim.Yumurta kırman da şart değil arkadaşım..

    YanıtlaSil
  8. Hayat tadında güzelyemekciğim bilmem hiç denemedim hiç aklıma da gelmedi desem .Sen deyince acaba olur mu diye merak ettim.Denersen sonucunu bildirmeni isterim.Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  9. Bu yemeği ilk kez duydum ve ilk fırsatta da denemek istiyorum. Değişikmiş gerçekten. Üzerine yumurta kırmadan sarımsaklı yoğurt gezdirsek nasıl olur ki. Şu sıcak yaz günlerinde:)))
    Ne bileyim aklıma geldi birden işte:)))
    Yemekleri fraklı şekle sokma merakım kabardı mı neeee:)))
    Öpüyorum canım sevgiler....
    (değerli yorumun için ayrıca teşekkür ediyorum)

    YanıtlaSil
  10. Fatoşum bu Karadeniz yöresine ait oralarda çok sevilen bir yemek .Yumurta kırmadan da oluyor tercihe kalmış. Ama inan çok hafif oluyor denemeni tavsiye ederim sarımsak dedin de aklıma sarımsaklı taze fasulye kavurmasını getirttin Ramazan dan sonra yapayım çok güzel oluyor o da.Canım sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. fasülyeleri yumurtaya bulasak olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten üzerine yumurta kırıyoruz ayrıca gerek yok bence uzun uzun uğraşmaya:))

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Sevgili Halil sevdinse her zaman bekleriz mutfak kapımız ardına kadar açık sevenlerimize:))

      Sil
  13. En popüler yazıymış bu hemen girip okumalıyım dedim :)
    değişik bir tarif patlıcanlı lezzetlere bayılırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani öyle oldu bloğumun en baş köşesine yerleşti hiç ummadığım lezzet uğurböceğim Diğer lezzetler laf aramızda çok kıskanır oldular mısır unlu patlıcan,taze fasulye kızartmasını:))Gerçekten de çok güzel oluyor tavsiye ederim yalnız tereyağı kullanmanı öneririm. sevgiler canım.

      Sil