Vişnap

Kıymalı Pide...

5
Ben kim hamur yoğurmak kim? Vallahi elim de yakışmıyor.Bir geriliyorum böyle kalın bir değnek gibi,sopa gibiyim unların karşısında.Ne yoğurabiliyorum ne de onları açabiliyorum.

Ellerimde ki bütün parmaklarıma yapıştıkca hamurlar ben  kurtulmak istedikçe onlar daha da bir yapışıyorlardı zıvanadan çıkardım hep.İyi ki şu ekmek yapma makineleri çıktı da benim gibi hamur işi özürlülere  gün doğdu.

Allah razı olsun bizlere  bu rahatlığı yaşatanlardan.Artık hamur mayalama gibi bir derdim yok bilumum mayalı hamurları makinemde mayalıyorum birde güzel öğünüyor ve de seviniyorum ki.Şımarıklık diz boyu:)

Geçen böyle otururken arkadaşıma süpriz olsun diye kıymalı pide yapmak geçti içimden baktım başaramazsam arkadaşa söylerim o pide şeklini verir diye birazda ona kastım kendimi.Makineme istediklerini koydum mayalamaya bıraktım unlarımı .

Ben de o arada pidemizin  içini hazırlamak için geçtim mutfakta ki meşhur tezgahımın başına .Hadi gidelim başlayalım yapmaya.Bu sefer gerçekten çok ihtiyacım var kolay gelsin demelerinize.Bakalım hamurlarımı merdanelere  yapıştırmadan açabilecekmiyim.
Malzemeleri:
Bir kap ölçek ılık su (su bardağı )
1 + 1/2  küçük kaşık ölçek tuz ( çay kaşığı )
1 büyük kaşık ölçek toz şeker  (tatlı kaşığı)
1 +1/2  büyük kaşık ölçek sıvı yağ
1 +1/2 büyük kaşık ölçek süt
Üç kap ölçek un 
İki küçük kaşık ölçek aktif kuru maya
İç malzemesi:
350 Gram kıyma
 Bir büyük kuru soğan
Kara biber
Kırmızı pul biber
Tuz
İki çorba kaşığı su
Tarifi:
Önce makinemizin istediği bütün hamur malzemelerini koyup mayalamaya ayarlayalım  programını.Biz de bu arada kuru soğanımızı soyup rendeleyelim Kıymamızı,baharatlarımızı da ilave edip  su ile de harcımızın sertliğini yumuşatalım.

Ve bir kenarda bekletelim hamurumuz  mayalanana kadar takribi  2 saati buluyor bu süre.Süre sonunda kuru tezgahımızın başına geçelim ve ellerimizi unlayalım öncesinde  arkadaşım verdi bu tüyoyu da.

Mayalı hamurumuzdan pidelerimizi yapacağımız büyüklüğe göre parçalar  koparalm .Ben  iri bir portakal ebatında kopardım ve unlanmış tezgahta hamurumuzun da üzerine hafifce  un serperekten  hiç merdanem hamura yapışmadan  pide şeklinde açtım.

Öyle bir sevindim ki döndüm diğer bezelerime de baktım Allah'ım  keşke daha daha da çok olsaydı bezelerim de onları da hep açaydım.Zor başarılınca insanın içini büyük bir neşe kaplıyor.İç malzememi düzgünce her tarafına yaydım boşluk bırakmamacasına .Kenarlarını da içe yukarı doğru kıvırdım .

Ve bütün pidelerime bu işlemi yaptım.Üzerlerine  yumurta sarısı sürüp bol da çörek otu ve susamı karışık olarak serpip 2oo derecede ısıtılmış sıcak fırında üzerleri nar gibi kızarana kadar pişirelim.Bitiş sonunda arkadaşım dönüp bana dedi ki ilk yapmalara göre gayette başarılı oldun .

Sen  tembelliğinden yapmıyordun dedi bana ya aferin ona hem süpriz yap hem de sana tembel desin:) Napsam acaba vermeyip bütün pideleri ben mi yesem:)
Hepinize hepimize afiyetler olsun diyorum sevgiler.

5 yorum: Leave Your Comments

  1. Uff bunlar cok leziz gorunuyooo. Ellerine saglik krakerim, senden kacar mii?

    YanıtlaSil
  2. açarsın açarsın sen,ben yapamayacağına inanmıyorumda sevmiyorsun hamur yoğurmayı gibi geldi bana:)
    eline sağlık nefis görünüyor,allah'tan karnım tok sırtım pek,şimdi birde pide yapmakla uğraşamam:)
    öperim..

    YanıtlaSil
  3. Hamurlardan hızlı koşunca yakalıyorsun hakimiyet sende oluyor Aslısınım:))

    YanıtlaSil
  4. Reyhancığım vallahi tesbitin çok doğru aynen sevmediğimden ama yemesini çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  5. yine harikalar yaratmışsın mavişim ellerine sağlık nede severimmmm ....sayende ben öğreniyorum

    YanıtlaSil