Vişnap

Yumurtalı Patates (Öğrenci Menüsü)

5
Dünden niyeti kurdum.Hani bahar geldi ya içimde böyle temizlik isteklerim depreşti.Buna depreşti demesem daha doğru olur.Hadi diyelim mecburiyetten:)İşe önce perdelerden başlamalıyım deyip şu meşhur Kosla tülü alayım diye marketin yolunu tuttum .

Gerçi daha önceki kullanımlarımdan hiç memnun kalmamıştım.Tuttum yine Kosla dedim yazık vallahi bir dünya para veriyoruz.Bir işe yarasa bari. Koslanın ne leke  çıkarıcısından ne de normal halı temizliyicisinden memnun kaldım.İşte ah şu reklamlar yok mu ahh amaçlarına yine ulaştılar işte:) 

Bugün kalkıştım derin derin işlere.Perdelerden başlayım derken baktım ki hurçların başında buldum kendimi ne var ne yok yığdım içindekileri odanın orta yerine,hallaç pamukları gibi:)Oydu şuydu buydu derken vakit akşam üzeri oldu mu? Aaa ee bir yemek vakti daha gelecek birazdan ben  ne yapabilirim ki bu saatten sonra deyip balıkta karar kıldım.

Yok iyi kulun imdadına cenabı Allah yetişiyor vallahi gelen telefon eşimden yemeğe gelemeyeceğini gecikeciğini söyleyince neredeyse zil takıp oynayasım geldi.Bu kadar neşelendiğimi belli etmeden güzelce konuşup kapadık karşılıklı telefonlarımızı.
Aklıma hemen uzun süredir yapmadığım öğrencilerin çok yaptığı yumurtalı patates geldi,hem yapılışı pratik hem lezzetli bir tarif:)
Başlayalım mı kolay  tarifin malzemelerinden.
Malzemeleri:
Bir büyük boy kuru soğan
Dört büyük boy patates
Dört yumurta
Fındık yağı
Tuz
Kırmızı pul biber
Karabiber

Tarifi:
Önce  kuru soğanı soyup yemeklik irice doğrayalım kısık ateşte kavrula dururken,bu tarafta soyup yıkayıp minik küpler halinde doğradığımız patateslerimizi kızartalım.Teflon bir tencereye alalım kızarınca patateslerimiz.

Kavrulan soğanlarımızı da kızaran patateslerimizin yanına ilave edelim. Tuzunu,baharatlarını da koyalım.Diğer tarafta porselen bir kasede yumurtalarımızı kırıp güzelce çırpalım ve yumurtalı,patatesli karışımızla harmanlayıp güzelce karıştıralım .

Ocağın üzerinde yumurtalar pişene kadar devamlı karıştırarak pişirelim. Çayımızı da demlemeyi unutmayalım .Ve de sıcacık ekmek bir de zeytin yanında çok güzel gidiyor.

Hepsi bu kadar işte hayatta bu kadar kolay olsa bayram olurdu günlerimiz ne güzel:)Niye mi böyle karamsarca konuştum?Niyesi mi var önümde yapılacak bir yığın yaz temizlikleri var.Bu da keyfimi kaçırmaya yetiyor da artıyor bile:)
Sevgilerimle,afiyet olsun.

5 yorum: Leave Your Comments

  1. ohhh missler gibi bahar temizliği bşladı desenize:)
    yorumlarınızda çok ayrı bir huzur kaplıyor içimi:) hoşş tınılar eşliğinde bıraktığınız her yorumu tekrar tekrar okuyorum inanın:)
    patateste enfess olmuşş:)
    ellerine sağlık canım..
    öpüyorumm.
    baki muhabbetlerimle..
    :)

    birde aklıma gelmişken;
    yorum ayarlarından,kelime doğrulamayı devre dışı bırakırsan sana daha çok yorum ulaşacaktır canım..
    sevgiler..
    :)

    YanıtlaSil
  2. Ne tesadüftür ki bugün yaptım akşam yemeği olarak. Çok sevdiğim bir yemektir. Bir de patates salatası tabi ki.. :)

    YanıtlaSil
  3. seninki ne güzle olmuş bayıldım ben böyle yapamıyorum. Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Günaydın canım mutlu mutlu pazar günlerin olsun,,,temizliklere erken başlamışsın ben daha ısınamadım o yüzden temizlik falan yapmıyorum :)
    güle güle kirlet evini inşallah,,,kosladan bende memnun kalmadım haklısın söylediklerinde canım...
    Patatesli yumurtada benim özellikle hafta sonlarında sevdiğim bir kahvaltılık yemek çeşididir,severim bu yemeği,,,bak hazır oğluşlar daha kalkmamışken gidip yapayım,sende bize kahvaltıya gel olurmu,fırından sana sıcak ekmek alırım...öpüyorum canım,çokça selamlar,

    YanıtlaSil
  5. Bilgileriniz çok işime yaradı. Web tasarım şirketi olarak başarılarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil