Vişnap

Tel Şehriyeli Pirinç Pilavı..

4
Merhabalar.
Öncesinde düz sade olacaktı pirinç pilavımız.e var ki tüketilmeyi bekleyen yarım paket Piyale tel şehriyemiz de elimiz de var.Anlatayım hemencecik olayımızı.Geçenler de canım tel şehriyeli tavuk çorbası istedi.Böyle bol tavuk etli,şeffaf görünümlü olanlarından.Hani muhallebiciler de filan yapar satarlar hıh işte aynı ondan.

Üzerinede bol karabiber sepeleyip yiyeceksin hımmm  hımm en sevdiklerimdendir bayılır bayılırım.Özendim yaptım tel şehriyeme de çok güveniyorum ki öyle her markayı almam kullanmam bildiğim olsun isterim hep. 

Bu yiyecekler konusunda geçerlidir.Çorbamız pişti, pişti ama suyu nasıl  koyu bütün şehriyelerin unu sanki suyuna akmış böyle peltemsi kıvamlı bir çorba hatta arkadaş sandı ki ben terbiyeli yaptım çorbayı. Oysa alakası yok.
Anladım ki Piyale yıllardır güvenip alıp kullandığım Piyale  kalitesini bozmuş daha da almam  daha da kullanmam  ürünlerini.İşte pirinç pilavımı ondan tel şehriyeli yapmaya karar verdim .Uzun süredir de şehriyeli pilav yememişiz.

Bir çok özlediğimizden mi nedendir tadı lezzeti çok  güzel geldi bize,sanırım özlediğimizdendir.Yoksa alt tarafı tel şehriyeli pirinç pilavı:)Aslında niyette sebzeli bulgur pilavı vardı.Baktım dolapta bulgurun zerresi bile yoktu:)Yine talih pirinçin yüzüne güldü:)) 

Haydi geçelim tarife sakın demeyin şehriyeli pilavın da tarifimi olurmuş diye:) Olur vallahi ben ilk evlendiğim yıllarda bilmiyordum kaç yap bozdan sonra öğrendiydim gururumdan da anneme bile sormamıştım tarifini.Ve  pilav deyip geçmeyin kolay gelsin tel tel olsun  pilavlarımız değil mi?

Malzemeleri:
1 Su bardağı pirinç
1 buçuk su bardağı su (et,tavuk suyu da olabilir ev de varsa)
1 Kahve fincanı tel şehriye
1 Yemek kaşığı tereyağı
 Tuz
 Biraz fındık yağı(çotanak)

Tarifi:
Pirincimizi yarım bir saat öncesinde sıcak tuzlu su ile ıslatıp dinlendirelim.Süre bitimi sonunda çok bol yıkayalım pirinçlerin nişastası gidene kadar.Yıkarken de nazik olalım da kırıp incitmeyelim hassas pirinclerimizi:)Teflon tencere her zaman tercihimdir  pilav  ve makarna pişirmelerin de.

Tencereye  fındık yağımızı alıp tel şehriyelerimizi pembeleştirip kavuralım. 
Akabinde varsa tavuk,et suyu yoksa Knorr'un tabletleri de iş  görüyor.Zararlı deseler de seviyorum tabletleri ama Knorr olacak illada.Bir buçuk su bardağı ister sıcak ister soğuk suyumuzu ilave edelim.

Knorr tabletimizi ve tuzumuzu da ilave edelim.Kaynayınca iyice yıkadığımız pirinçleri  ilave edip önce bir taşım harlı ateşte kaynasınlar hemen en kısığa getirelim ocağı ve ağır ağır pişe dursunlar.

Üzerleri göz göz  olduğunda tamamdır.Diğer tarafta  tereyağımızı da minik bir sahan da eritip kızdıralım çozurdarken  hemen  göz göz olan pilavımıza boca edelim.Ohh mis mis gibi koktu tereyağı ile mutfağımız.

Hadi kapatalım ocağımızı ve tenceremizin  üzerini mutfak torşonu ile kapatalım dinlenip demlensin.İsterseniz  bir de  kuru üzümle de  hoşaf  yapalım mı ? Yapalım.

Afiyetler olsun sevgi ile  bereket ile geçsin günlerimiz günleriniz.

4 yorum: Leave Your Comments

  1. canım ellerine sağlık bende çokmseverim şehriyeli pilavı birazadan sayende yapmaya karar verdim. Bende artık piyale almıyorum maalesef bozdu

    YanıtlaSil
  2. Senemcim demek Piyale konusunda yanılmamışım bundan böyle daha da giremez mutfağıma.Sana da afiyetler olsun kolay gelsin kuzum:)

    YanıtlaSil
  3. Bende yaptım sen estetik görüntü yapmışın Vişnap

    YanıtlaSil
  4. Ramazan estetik görüntü dediğin işin yaldızlı tarafı.Boş verelim ona önemli olan lezzeti tadı.Eminim senin yaptığın yemeklerin lezzeti on numaradır.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil