Vişnap

Kısır...

4
Merhabalar.
Malzemeleri:
2 Su bardağı ince köftelik bulgur
2 Su bardağı sıcak su
1 Yemek kaşığı biber salçası
1 Yemek kaşığı domates salçası
10  Dal taze soğan
Yarım demet maydanoz
Yarım su bardağı sızma zeytinyağı
Yarım  limon suyu
Sumak
3 Yemek kaşığı nar ekşisi
Tuz
Kırmızı pul biber
Tarifi:
İnce bulguru yıkayıp süzelim ve bir kaba  alalım.Üzerini iki parmak geçecek kadar sıcak suyu dökelim.Kapağını sıkıca kapatalım suyun buharı ile  yumaşayıp şişsin bulgurlarımız.

Diğer tarafta yıkadığımız maydanozu,kıvırcıklarımızı ve taze soğanlarımızı kurutup ince ince kıyalım.Şişen  bulgurlarımızı karıştırıp harmanlayacağımız geniş kaba alalım.

Ilıkken içine salçalarını,limon,sızma zeytin yağını tuzu,kırmızı pul biberini,nar ekşisini ve sumağı bir kasede birleştirip iyice çırpalım ve ılık bulgurlarımıza dökelim kapağını kapatalım.İyice içine çeksin sosunu bulgurlarımız.

Bulgurumuz soğuyunca içine kıydığımız yeşilliklerimizi de katalım son bir defa daha harmanlayalım.Yarım saat dinlendirdikten sonra servise hazırdır.Ekşiliğini,acılığını kendi damak tadınıza göre eksiltip arttırabilirsiniz.Afiyetler olsun.
Sevgilerimle güneşli parlak günler sizlerle olsun.



4 yorum: Leave Your Comments

  1. Ya gelin vallahi hepsini sizlere ikram ederim baktım kaldı kalanı da çıkın yapar veririm .Biliyorsun hiç sevmiyorum ki:)))

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık ablacım bayılırım,olsada yesem diyorum başkada hiçbirşey demiyorum şuan:)

    YanıtlaSil
  3. Yaparım sana canım annem .Beni de alıştırsanız ben de sevsem diyorum:)

    YanıtlaSil