Vişnap

Beyin Salatası...

6
Beyni aldım geldim.Hatta ben hayatımda ilk defa beyin aldım.İlk defa elimi sürdüm çok yumuşaktı içim gıcıklandı.Aslında koyun beyni alacaktım, sakatatcı da koyun beyinlerinin ebatlarını bir gördüm aaa aaa dedim şaşırdım minnacıklardı hepsi boy boy camekanda sıralı dizililerdi.

Bir yemek kaşığı boyutunda görünce ee bir de pişecekler enden,boydan çeker bu beyinler minicik olurlar ceviz kadar diye.Döndüm dana beyinlerine  heh işte bunlar iyi büyük deyip aldım 2 tane dana beynini.Ertesi günü verdikleri tarif üzerine yaptım çokta güzel oldu.

En çok zorlandığım yanı zarlarını soyarken çektim.Hatta bir an belki eşim soyabilir diye onu çağırdım mutfağa ııhhh eşimde soyamadı.Yani ihalesi yine bana kaldı.Sanki beyin zarı soymuyordum da kendimi mayın tarlasında karşı vadiye geçeceğim sandım o ne beter bir şey zarını soymak yaa:(

Var mı arkadaşlar kolay bir yolu yöntemi ?Varsa bir deyiverseniz bana:)
Hadi geçelim beyin salatamızın tarifine.Kolay gele:)
Malzemeleri:
Bir dana beyni
Limon
Maydanoz
Sızma zeytinyağı
Tuz

Tarifi:
Beyni aldık geldik ertesi günü salatası için  hadi bakalım deyip mutfak başı yaptım:)İlkin dediği gibi derin bir kaba tuz atıp suyla doldurdum onlar demese de ben birazda sirke ilave ettim suya kokusunu alsın diye.

Yarım saat beyni bu su da beklettim.Sonrasında işin en zor yanı zarının soyma kısmına geldim illallah ettim yeminle.Ya ben acemisiyim ya da bilemedim.Ya da gerçekten zor bu zar soyma işi:)Ama  zoru başardım tamamladım bembeyaz ettim kan damarlarını da çıkardım.

Sonrasın da bir tencereye su koyup kaynatalım içine aynı zaman da tuz ve  yarım limon suyunu da ilave edip su kaynarken beyinleri yavaşça suya salalım.10-15 dakika pişsinler yeterli oluyor.

Suyunu süzüp hafif ılıkken dilim dilim keselim yağını ve limonunu tuzunu da ilave edelim .Maydanoz ile süsleyip lezzetine lezzet katıp servise sunalım.:)

İsterseniz hafif karabiberde  çok yakışıyor tercih sizin.Ha bu kadar zorlandım ama zarlarını soyarken, şimdi aklımda un paneli yumurtalı kızarmış  beyin lokmalarında.
En kısa zamanda onuda yapacağım.Yaptığımda paylaşırım:)
Afiyetler olsun.