Vişnap

Zeytinyağlı Taze Fasulye...

2
Malzemeleri:
Yarım kilo taze fasulye
Bir adet orta boy kuru soğan
İki adet orta boy domates
Bir adet sivri biber
Bir iki diş sarımsak
Bir çay kaşığı tuz
Bir tatlı kaşığı toz şeker
Yarım su bardağı sızma zeytinyağı
Yeteri kadar su

Tarifi:

Taze fasulyeleri ayıklayıp ortadan uzunlamasına ikiye bölelim.Kuru soğanımızı da yemeklik doğrayalım  domateslerimizin de  kabuklarını soyup doğrayalım küp küp.Sivri biberimizin de sapını tohumlarını temizleyip minicik doğrayıp ilave edelim Pardon tabii hepsini pişireceğimiz tencereye  ilave ederekten devam ediyoruz işlemimize .

Ne kaldı evet yağını ayıkladığımız sarımsağımızı  tuzunu, şekerini ve ben bir çay kaşığı da  kırmızı pul biber ilave ediyorum hafif acımsı olunca yemekler iştah açıyor ( çok ihtiyacım varmış gibi .)

Tenceredeki malzemelerimizi birer kaşık ile güzelce harmanlayıp iki bardak suyumuzu da koyalım hepsi çiğden ve soğuk olaraktan  kapağını da kapatalım önce bir harlı ateşte bir taşım kaynasın sonrasında ocağın en kısığında pişmeye bırakalım.

Pişince bırakalım tenceresinde dinlensin soğusun  deseler de  mutfak otoriteleri bir kere bile bu talimata uyduğumu da hatırlamıyorum .İlla  sıcakken borcama boşaltıp çıkan tencereyide yıkayıp kurulayıp dolaba kaldıracağım ki içim rahat etsin ne fena alışkanlıklar bunlar .
Afiyetler olsun hepimize.


2 yorum: Leave Your Comments

  1. hımmmmm çok severim çokkk,evde fasülye olaydı yarın pişirirdim:(
    ellerine sağlıkkkk...

    YanıtlaSil
  2. Ben de bayılırım canım .Bir de yanın da sarımsak ve zeytin varsa yemelere doyamam :)

    YanıtlaSil