Vişnap

Etli Taze Lobya...

5
Bizim barbunyanın beyazı olan lobyalarımı yazdan Görele'den almıştım. Muthiş lezzetli bir şey adeta kestane gibi tadı:)Yedikçe yiyesin geliyor.Karnın doyuyor da göz doymuyor hadi bir ikinci tabağı da yiyeyim diyorsun.

İşte göz doyması neymiş görüyorsun yediğinde,keşke bu kadar çok yemeseydim derken bir yandan da ahh saatler geçse de açıksam  yeniden  yesem dediğiniz muhteşemlikte bir lezzet bu lobyalarımız.Vallahi abartım yok gerçekleri söylüyorum:)

Son paket lobyalarımı da bu şekil değerlendirdim.Bir aklım geçen soğan yahnisi yapmıştım da o arpacık soğanları yemekte yemesi öyle hoşuma gitmişti ki,aslında yemeğin içinde pek sevmem soğan ve biberi .

Koymadan da asla olmaz verdiği lezzetler  muthiş ee kolayı var  ben de robotta mini minnacık doğruyorum anlaşılmıyor.
Ondan soğan yahnisin de  çekindiydim soğanlardan fakat öyle  lezzetliydi ki tatları birer birer yedim keyif alaraktan :)

Hani çok beğendim ya lobyamı da arpacık soğanlarla pişirmeye karar verdim.
Malzemeleri:
1 Kilo taze lobya
Yarım kilo kuşbaşı dana eti
Yarım kilo arpacık soğanı
2 Çorba kaşığı dolusu margarin
2 Adet sivri biber
1 Yemek kaşığı biber ve domates salçası karışımı
Kırmızı pul biber
Tuz

Tarifi:
Önce margarinimi erittim etllerimi düdüklü tencerede yüksek ateşte her zamanki  gibi mühürledim ki sularını salmasınlar içlerin de tutsunlar diye sonrasında sıcak su ilave edip hafifce üzerlerini geçecek kadar  10 dakika pişirdim.Yeter bu kadar deyip toprak güvecime  aldım etlerimi ve arpacık soğanlarımı,sivri biberlerimi,lobyalarımı,tuzumu biberimi ve sulandırdığım salcalarımı da koydum az biraz sıcak su ilavesi ile güvecin ağzını da yağlı kağıt ile kapattım.

Annem olaydı rahmetlim bir taneciğim mutlaka hamurla kapatırdı tencerenin kapağını.Ben tembel işini tercih ettim.Ocağın en kısığında pişirmeye bıraktım.

Ne kadar kolay bir yemek bu Allah'ım deyip,yanında pilav  isterler akşama diyerekten  pirincimi de sıcak su ile ıslattım.Çorbamız  dünden  var  etli lobyalarımızın yanına bir de acı biber turşusu da çıkarttık mı akşam ki yemeğimiz  şölen havasında olacak.

Güvecin başına gittim bu arada yaklaşık bir saat geçti mutlaka  pişmiştir diye usulca açtım yağlı kağıdı aman dikkat bir keresinde yemeğin buharı yüzüme dönmüştü de nasıl yanmıştı yüzüm.Hamur gibi pişmiş derler ya evet aynen hamur gibi pişmiş etli lobyamız.Hadi hemen tabaklara koyup servis edelim.Afiyetler Olsun.







5 yorum: Leave Your Comments

  1. Arpacık soğan yemeğe ayrı bir lezzet katıyor sanki :) ben de çok severim.. köyde haşlama yaptık eşim illa soğan da kat dedi iyi ki de katmışız çok şahane oldu :) lobya yöresel bir isim olsa gerek ilk kez duydum :) ellerine sağlık canım çok harika görünüyor.. mutfakteyze

    YanıtlaSil
  2. Canım mutfak teyzem arpacık soğanını bundan böyle yemeklerim de sık kullanacağım dediğin gibi şahane tat katıyor.Fasulyeye Karadeniz taraflarında lobya deniyor:) Sanırım Arnavutlar da lobya diyorlar:)

    YanıtlaSil
  3. LOBYA DAN BİRAZ ALAYIM VİŞNAP

    YanıtlaSil
  4. klasik müziğin bir harika sadece dinleyelim kimin bu parça Vişnap

    YanıtlaSil
  5. Ramazan birazcık lobya yetmez söyleyim bak .Tadı damağında kalır :))İstersin bitmiş olur,benden söylemesi:))

    YanıtlaSil