Vişnap

Zeytinyağlı Barbunya...

1
Ağır ateşte  pişen yemekler her zaman  çok lezzetli olur.
Bir de derler ki her zaman pişen zeytinyağlı yemekleri  soğuyana kadar tenceresinde dinlendirin .Hep tamam  bu sefer de borcama boşaltayım bir daha kine  mutlaka dediğinizi uygulayacağım desem de asla bunu yapmamışımdır.

Nedeni ise illa  o tencere  borcama  aktarılacak yemeğin tenceresi yıkanacak ve hatta kurulanıp yerine kaldırılacak. Ne kadar  saplantılı  fikirlerim  var da  bir türlü önüne  geçemiyorum ki:)

Ama  bu barbunyamı geceden pişirmiştim  bir de dün  çok yorulmuştum.İlk defa  barbunyamı tencerede  bırakıp sabaha  aktardım borcama.Ne fark etti vallahi hiç bir şey fark etmedi ben yine bildiğim yoldan  devam edeceğim yürümeğe .Öyle her denileni uygulamamalı:)) Haydi geçelim mi zeytin yağlı barbunyamızın tarifine..


Malzemeleri:

Bir kilo taze barbunya 
İki orta boy soğan 
İki orta boy domates
6/7 diş sarımsak
Bir çay bardağı sızma zeytinyağı
İki adet havuç
Bir çay kaşığı tuz
Bir tatlı kaşığı toz şeker
Üzeri için  maydanoz


Tarifi:

Önce soğanları soyalım yıkayalım ve  ben piyazlık doğradım siz nasıl isterseniz doğrayın size kalmış. Domateslerin de kabuklarını soyalım ve küp şeklinde doğrayalım.Sarımsakların kabuklarını da soyup yıkayıp bütün olarak bırakalım.Havucum kibrit çöpü şeklinde dondurucu da vardı. 

Türkmenistan pilavı yapmıştım geçenler de fazlaca doğramışım gözüm doymamış.Ziyan olmasın diye dondurucuya atmıştım hazır elime gelince  çok sevindim:)Barbunyalarımı da yazdan ayıklayıp yıkayıp koymuştum dondurucuya hazırcacık pek güzel gözüküyorlar gözüme :)

Her zaman nedense zeytinyağlı yemeklerimi kuşane de (yayvan derinliği az olan tencere) pişirmeği tercih ederim sanki lezzetine lezzet katıyormuş gibi geliyor bana:)

İşte  bu kuşaneye dondurulmuş barbunyaları ,havucu,piyazlık doğranmış kuru soğanları,bütün diş halinde bırakılmış sarımsakları,kabuğu soyulup küp doğranmış domatesleri ,kırmızı pul biberi,toz şekeri,tuz  ve zeytinyağını koyalım,ve kaşıkla güzelce harmanlayalım.

Ben her zaman zeytinyağlı yemeklerimi hep çiğden  koyarım ocağa.Üzerini geçecek kadar soğukta olabilir sıcakta olabilir su koyalım önce harlı ateşte  bir taşım kaynatalım sonrasında ocağın en kısığına getirip yavaş yavaş pişmesini bekleyelim.

Piştikten sonra Borcama yada servis tabağına alalım barbunyalarımızı ..
Borcama aldığım barbunyalarımın üzerlerine  yıkayıp kuruladığım ve incecik doğradığım maydanozlarımla hem süsledim,hem de lezzetine lezzet kattım..Bu fotoğrafa yetişmemişti maydanozlar nedeni ise  batmak üzere olan güneşimi kaçırmak istemediğimden acele ile fotoğrafladım:)


Afiyet ile muhabbet ile sevgiler...

1 yorum: Leave Your Comments

  1. Benim en çok sevdiğim yemektir:)) ellerine sağğlık ,ellerin hiç dert görmesin canım.Eminim görünüşü kadar lezeeti de güzeldir.Annemin de güzel olur.Hele açsam silip süpürürüm:) sevgilerimle..

    YanıtlaSil