Vişnap

Çekirdekli Ekmek

4

Dün oturup dururken canım sıkıldı .Dışarıda hava buz gibi ,Gökyüzü desen grinin bütün tonları ile bezeli.Bulutlar küme küme , hele bizim evin üstündekiler yağdı yağacak havasındalar :( Geçen yine ekmek yapmıştım makinede tezgahın üzeri doluydu .

Öbür dolabın üzerine aldıydım makineyi.Ekmek olup dururken  gümbür diye bir ses duydum ki mayalama evresinde makinem at kendini dolaptan aşağı bütün parçaları ayrılmış kapakta kendini öte tarafa fırlatmış :(

Ya içinde ki mayalı ekmek hamurum o hemen makinenin yanı başında kabından çıkmış yere zemine mıhlamıştı kendini :) Dedim gitti canım makinem daha da iflah olmaz bu nasıl üzüldüm.İlk aklıma gelen hiç vakit geçirmeden çarşıya gidip yenisini almak .

Öylesine memnunum ki makinemden ,tam benim gibi elinden hamur yoğurmak gelmeyen tembeller için harika bir şey.
Dağılan parçaları  toparladım kapağı taktım yerine .Yalnız yerde bulduğum iki minicik beyaz kıymık gibi zımbırtısı  ne tarafının bağlantısı bilemedim.
Yine de atmadım mini fırının üzerindeki mutfak terazisini içine koydum.

 .
Dursun orada. Prize taktım ki makinem çalışıyor  inanamadım nasıl sevindim öpesim geldi de çok kızdığımdan öpmedim.İşte ne vardı kendini fırlatıp atacak yerlere , bari haber etseydi hak ederdi öpücüğümü:) Neyse şimdi hava tam cevizli ekmek yapma havası deyip giriştim işe .
Her şeyleri attım kaba unuydu ,suyuydu, mayasıydı . Oyy seviyorum bu kolaylığı.:) İkinci sinyalde cevizini koyacağım da yok kalmamış ev de ceviz :( Hangi aralık cevizlerin dibine darı ekmişiz ki? Baktım çekirdek var pekala deyip katı verdim içine:)İlk defa bu kadar çok kabardı ekmeğim kabardıkca makinenin kapağındaki cama kadar  eyvahhh dedim ki ,cam  ekmeğimi geri ittirdi yoksa şımarık camları delip yükselecekte yükselecekti.

Sonuçta böyle yüksek boylu upuzun  nefis ekmeğim oldu:) Acaba makinenin düşmesi iyimi oldu ki? Haydi tarife geçelim mi? Gerçi herkeslerin bildiği kolay bir tarif:)
Malzemeleri:
1+1/8 ölçek su
2 küçük kaşık tuz
2 büyük kaşık toz şeker
2 büyük kaşık sıvı yağ
3 kap ölçek un
2 küçük kaşık kuru maya
Bir çay bardağı iç ayçekirdeği

Tarifi:
Ekmek makinesinin kabına sırasıyla önce suyu ( kış ise mevsim hafif ılık olsun su ) tuzu,toz şekeri, sıvı yağı koyalım bunların üzerine ununu her tarafını kaplayacak şekilde koyalım.Unun üzerine toz mayamızı koyalım ve makinemizi çalıştıralım . 1  no lu konumda .İkinci sinyalde çekirdeklerini de ilave edelim. pişe dursunlar.Yaklaşık 3 saat sonrasında mis gibi ekmeğimiz hazır .
Afiyet olsun..








4 yorum: Leave Your Comments

  1. nım nımmm bana cevizlisini yap plsss

    YanıtlaSil
  2. Nam nam nam bir gün öncesinden haber et bana hava 15 dereceye çıktımıydı deniz kenarında kahvaltıyla beraber nammnammm :))

    YanıtlaSil
  3. Bir dilim yeter google+ içinde yapacaksın vişnap:)

    YanıtlaSil
  4. Ramazan yaparım ki bu seferkikuru domatesli olsun diyorum:)

    YanıtlaSil