Vişnap

Kaymakçina...

6
Kaymakçina tatlısı ile ilk tanışmam Arnavut arkadaşım sayesinde olmuştu ve çok beğenmiştim tadını,Rumelilerin tatlarını,mutfaklarını her zaman sevmişimdir.Oralı olmamın da etkisi vardır  belki de kan,toprak çekiyor işte:)

Ha ne anlatıyordum ben ? yine daldan dala atladım.Canım arkadaşım buradan anıyorum adını ve kulakların çınlasın.Her ne kadar  görüşemezsek te kalbim hep seninledir.Bunu bil kuzum işte arada uzun uzun yollar  var bizleri ayrı düşüren  canım.

Bu tatlının yapılışı da bir o kadar kolaydır.Tatlıdır Kaymakçina adı gibi tadı da tatlıdır.Dün yapmak geldi aklıma birden,baktım ev de malzemelerin hepsi var.Haydi vişnapcım iş başı deyip attım kendimi mutfağa,iyi de yaptım.

Haydi tatlımızın tarifine geçelim yeter bu kadar  sohbet.Zaten bugünler de benim çenem  bir düştü ki yerler de arar oldum artık.Varın düşünün halimi ve beni dinlemekte olanların hallerini :)
Malzemeleri:
1 Kilo süt
6 / 7 Yumurta 
1 Paket vanilya
1 Çorba kaşığı dolusu un
 (bir buçuk su bardağı) toz şeker
Tarifi:
Yumurtaları kıralım iyicene  çırpıp toz şekerini ilave edelim çırpmaya devam,sütünü ,vanilyasını ve ununu da ilave edip çırpalım  köpük köpük olsun malzemelerimiz iki misline kadar kabarsınlar hacimlensinler.

Tepsinin dibine toz şeker serpiştirip ocakta hafifce yakalım ve karışımımızı tepsiye döküp 185 derecelik fırında ilk yarım saat  pişirelim.Sonrasında fırının  ısısını 150 dereceye  düşürüp ekstradan  bir saat daha fırında tutalım koyulaşıp kıvamlanınca tamamdır pişmiştir  tatlımız. Dinlendirelim hak etti bunu bence.Soğuyunca dilimleyip servis edelim.
                                                                Afiyetler olsun.



6 yorum: Leave Your Comments

  1. Bende daha önce hiç yemedim,eşimin annesi arnavut aslında:)
    afiyetler olsun..

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. canım bende bu tatlıyı merak eder dururdum bir kaç kez yedim demek böyle yapılıyor dondurmayla süper oluyor. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Pelin canım eşine bir süpriz yapsan.Onların çok sevdiği tatlı .Bir de Konak şeker pareleri var ki off off o beni yapımının meşakketli olmasından dolayı çok aşıyor nefis bir tatlı..Öpüyorum ,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. Senem canım ne kadar kolay yapılışı değil mi?Bayılıyorum böyle beni yormayan tariflere.Tadı da nefis yemesi ise hiç anlamıyorsun bir kaç zaman dilimi içinde bitivermiş.Haydi bir daha yapayım bundan deyip kolları sıvayıp mutfaktasın Öpüyorum canım.

    YanıtlaSil
  5. bende bu tatlıyı Elif Korkmazel yapmıştı programında oradan biliyorum. Yapmak bir türlü kısmet olmadı. Yumurta miktarı çok ya kokusu nasıl acaba. Yumurta kokusu geliyor mu onu merak ediyorum. Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık. Takibe alıyorum. Bana de beklerim. fatoscatadlar.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Fatoşcuğum eğer ki yumurtayı fazlacana sevmiyorsan kokabilir gerçi vanilya alıyor kokusunu ama inan bana muhteşem güzel oluyor o kadar yumurtaya,bir de inanılmaz hafif bir tatlı ben ce bir dene derim.Pişman olmazsın.

    YanıtlaSil