Vişnap

Muhammara..

3
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Malzemeleri:
Bir çay bardağı iri dövülmüş ceviz içi
4-5 yemek kaşığı acı biber salçası
3 yemek kaşığı domates salçası
8-10 diş soyulup dövülmüş sarımsak
2 yemek kaşığı kimyon
1 yemek kaşığı nane
1 yemek kaşığı acı kırmızı pul biber
Az miktarda karabiber
İsterseniz kekik (ben bir tatlı kaşığı kadar ilave ettim ve beğendim de )
Kızarmış iri öğütülmüş ekmek ilave  ettim ( bir daha kine düşünmüyorum  ne kadar zeytin yağı ilave ettiysem hep bünyesine çekti hep kurumsu oldu muhammara)
Tarifi:
Bütün malzemeler bir karıştırma kabında kaşıkla iyice karıştırılır harmanlanır zeytin yağı az gelirse  kıvamlıca azar azar  ilave edilir.

Baharatlardan da hangisini daha  çok severseniz damak tadına göre  azaltıp çoğaltabilirsiniz.Acıyı çok seviyorsanız bol acı ile  müthiş lezzetli oluyor.
Bir de ekmeğiniz sıcacıksa off offf . Daha da bir şey demiyorum.Yani öyle  bir  iştah açıcı ki:)
Afiyet  olsun.






3 yorum: Leave Your Comments

  1. ellerine sağlık canım .. bayılırım muhammaraya. ..evde çemen var diye yapmıyordum ama bu hafta azıcık yapayım çok canım çekti görünce :) sevgiler..
    mutfakteyze

    YanıtlaSil
  2. mmm bayıldım
    benimde sevdiğim lezzet
    ellerine sağlık
    :)))

    YanıtlaSil
  3. Canımmm ellerine sağlık:) Ben duymuştum ama denememiştim deneyeyim bir gün:)

    YanıtlaSil