Vişnap

Ev yapımı yoğurdumuz...

4
Her hafta 5 kilo sütümüz buranın köylerinden  geliyor  .Şanslı olduğumuzu düşünüyorum.Bazen  çok geliyor 5 kilo süt tüketemeyeceğimizi anladığımda hemen  yoğurt yapıyorum.

Mesela bu hafta  sütlü tatlımızı yaptık yedik yeni bittiydi.Eee  üst üste de sütlü tatlı ııhh bıkıyor  insan  illaki:)).Hemen 5 kilo sütün 3 kilosunu yoğurt yapmak üzere ayırdım.2 kilosunu da içeriz diye ayrı bir kaba koydum  buzdolabında sütlerimiz.

Tam bir gün tuttuğumda hiç ellemediğimde sütün üzerinde mükemmel kaymak oluyor. Saf doğal hakiki ne güzel kaymaktır onlar.  Hatta bir ara tereyağı yapmıştım da inanamamıştım kendime ,çok mutlu olmuştum:) 

Oysa ne var ki sevinip mutlu  olacak iyicene  çalkalıyorsun  kavanozu al sana mis gibi tereyağı:) Bilmeyen de mandra ürünlerini hepten ben imal ediyorum sanır:))Haydi yoğurt mayalayalım  beraberce:)


Malzemeleri:

3 Kilo süt 
2 -3 Yemek kaşığı mayalık yoğurt

Yapılışı:

Sütümü daha önceden kaynattığımdan fazla kaynatmadan ısıtıyorum önceden  yuvasını hazırlıyorum Mini bir tabure  üzerine ayak altı olmayacak bir köşe olmasına dikkat ediyorum .

Bir keresinde görmeden  çarptıydık yoğurdumuza da tepe taklak ettiydik:) Taburenin üzerine düz ince bir minder  koyuyorum üşümeyecek ya  nasıl sarıp sarmalasam  diye alttan başlıyorum ben işe:)

Küçük bir kasede mayalık yoğurdu süt ile ılıştırarak çırpıyorum (Ev yoğurdum ekseri olduğundan  maya derdim olmuyor.Ha es kaza  mayasız kaldıysam o zaman da  şu probiotik  yoğurtlar  imdadıma yetişiyorlar hani dördü birarada olanlar.

Serçe parmağımı sıcak süte daldırıyorum usulca ve içimden elliye kadar sayıyorum (annemden  öyle gördüm) eğer  bu sayım süresine kadar  parmağım sıcaklığa dayanıyorsa sıcaklık ayarı iyi deyip mayayı sütün içine usulca döküyorum ve kaşıkla bir tur çevirip sütün kabını kapatıp yanlarını üstünü sımsıcak polar örtülerimle kapatıp yaklaşık 4-5 saat mayalanmaya bırakıyorum .

Bu süre sonunda açtığım da yerinde  öyle bekletiyorum  bir 2 saat daha sonrasında  buz dolabına alıp 24 saat boyunca hiç el sürmeden  kaşık sokmadan iyicene  dinlendiriyorum.Sonrasında istediğimiz yerde yoğurdumuzu tüketiyoruz.

Afiyet olsun..

4 yorum: Leave Your Comments

  1. bende kendim yapsrım yogurdumu. Eline saglık.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Yağmur çok teşekkür ederim. Yaptığımız yoğurdu tüketirken her kaşıkta ki iç rahatlığı ile huzur dolu olmak çok güzel tıpkı yaptığımız yoğurtlar gibi değil mi?:)

    YanıtlaSil
  3. Değerli blog kullanıcısı sitenizdeki paylaşımlarınızı ve makalelerinizi ekibimiz olarak çok beğenildi Halı yıkama firması olarak bu paylaşımlarınızın devamını bekliyoruz. Size tüm blog hayatınızda başarılar diler teşekkür ederiz...

    YanıtlaSil