Vişnap

Can kimi severse öz odur ...

2

Dedemdin benim bir tekicik dedemdin o sevmediğim babaannemin kocasıydın  .Sen ne iyi adamdın  ne yüceydin ne  çok severdin sen beni. Her çarşı dönüşü aldığın  o sarı yaldızlı çikolataların tadını hiç bir çikolatada bulamıyorum ben .

O buruş buruş yüzün sevgi yumağıydı ta gözlerinin içi gülerdi :) Çenende ki çukurluğa gamze dendiğini daha sonraları öğrenmiştim .Nerede  çenesi çukur birini görsem sen gelirsin gözümün önüne .

Ben de seni çok severdim dedem der yere göğe koymazdım annemin babası olan dedem bu duruma seni  ondan daha çok sevmeme çok kızardı:( Ve bir gün senin öz olmayıp üvey olduğunu söylediğin de  ki ben  öyle mini minnacığım ki öz ne  üvey nedir bunun  bile anlamını bilmiyorum ki .

Öyle tepkisiz boş boş bakmıştım. Üvey ne demek diye anneme sorduğumda o bana  izah etmişti.Hatta o oturduğumuz  sarı çiçekli örtüleri ve samanla dolu yastıkları olan  divanda  anlatıp izah etmişti bana .

Hiç unutmuyorum o günü .İlk üvey lafını duyduğumda çok korkmuştum .Sanmıştım ki seni alacaklar  başkasının dedesi olacaksın diye bir de  korkutmuştu annemin babası olan dedem:(Bir de bir de  ne güzel istavrit kızartırdın sen çıtır çıtır.Çok kızardı babaannem  yine bunları kurutmuş kapçık gibi yapmışsın diye.

Sevmezdim ya babaannemi kızmasından,sinirlenmesinden nasıl büyük keyif alırdım:) Seninle anılarım çok dedem bir ara yazarım yine bir başka  hatırayı.Allah Rahmet eylesin nurlar içinde yat.İyi ki sevmediğim babaannem seninle evlenmişte senin gibi dedelerin dedesi benim has  dedem olmuşsun.