Vişnap

3,2,1 Poğacası...

2
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Poğaçalar kategorisin de bir tek bu poğaçanın yer alması şaştım kendime.Neden bilmem defalarca poğaçalar yaptığım halde neden hiç poğaça tariflerimi paylaşmamışım ben.Bilemiyorum artık bundan böyle 3,2,1,poğaçamı burada yalnızlıktan kurtarıp diğer poğaça tariflerimi yollayacağım yanına.
Malzemeleri:
3 paket kabartma tozu
2 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
Alabildiği kadar un yaklaşık 4 su bardağı kadar.
1 tatlı kaşığı tuz 
Üzerleri için galeta unu
İç malzemesi istediğiniz herhangi biri ister kıymalı,peynirli, ıspanaklı neli isterseniz .Ben zeytinli tercih ettim .

Tarifi:
Önce kabartma tozları karıştırma kabına dökülür,üzerine yoğurdu ilave edilip köpürüp kabarması beklenir.
Sonrasın da sıvıyağ ve unu dökülür  iyice yoğrulur pufuduk pufuduk .İlk defa hamur yoğurmayı böylesine sevdim elime yapışmadı ne güzel:) 

Hamurun kıvamı kulak memesi yumuşaklığında dediklerinde ben  her seferinde  illaki o kulağımın memesini iki parmağımla bir yoklarım sonrasında da hamuru sıkıştırırım iki parmak arasında yumuşaklığını kıvamını tutturabildim mi diye:)Ne alaka demeyin valla  faydası oluyor bende :) 


Napimm hamur işlerinde acemiyim ben:) Medet kulak memesin de.
Daha önceden çekirdeklerini çıkarttığım zeytinlerimi yanıma alıp hamurdan da cevizden irice parçalar koparttıp yuvarlakımsı  şekli verdiğim hamurlarımın arasına zeytinlerimi koyup yarım ay şeklinde kapatıp tam poğaca şekli işte.

Siz nasıl isterseniz şeklini verin ister alttan büzüp tam yuvarlaklar olarak ta tepsiye dizebilirsiniz . Ben bir dahakine  öyle yapacağım.Galeta ununa bulanıp yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine  aralıklı olarak dizelim. Bitiştirmeyin yan yana  çok kabarıyorlar:) Eeeee kolay mı 3 paket kabartma tozu bu:)


Sakın yumurta  hani nerede  yok mu ? Demeyin çünkü yok unutun yumurtayı 3,2,1, poğacamız da:)

Not: Ben  şaşırıp dalgınlıkla galeta unu yerine  bu poğacalarımı mısır ununa bulamışım..Bitmesine 2/3 poğaca kalana kadar hiç ayamadım ki işi.)  Aslında fena da olmamışlardı.Aklınızda bulunsun ,mısır unlu da deneyin derim:)
Afiyet bal şekerler olsun..








2 yorum: Leave Your Comments

  1. teşekürler vişnabım çok kolay hemen aldım :) hafta sonu güzel bir kahvaltı beni bekliyor :)) mucusk

    YanıtlaSil
  2. Muckkkkks canımmm harika güzel oluyor tavsiye ederim 3,2,1 poğacasını pufuduk pufuduk:) Afiyet bal olsun:)

    YanıtlaSil