Vişnap

Yoğurt Tatlısı

1
Merhabalar.
Dün gece otururken can sıkıntısından birde eşim yaptığım kabak tatlılarını gözümün önünde yerken benim de bakıp yemememden dolayı (Sevmem kabak tatlısını) canım şerbetli tatlı istedi .

Bir iki düşündüm yapsam mı acaba mı? Boşver aman  ikilemleri arasında gittim geldim saat oldu akşamın 8.30 ları:))
Ki akşam  üzeri hazır şekerpare tatlıların şerbetini bile kaynatıp dökmelere üşendiydim:)

Bir coşku geldi birden kalktım annemin tarifleri ile dolu defterimi aldım elime  başladım işe  ilkin yumurtaları buz dolabından çıkartmaya oda ısısına gelmeli yumurtalar:)

Bir yandan da çekincelerim var.Ya olmazsa ya kabarmazsa diye harfiyen tarife uymalıyım Kafamda bin bir düşünce kolları sıvadım eşime de soruyorum ya olmazda kabarmazsa ?Olsun canın sağolsun atarsın gider deyince ayy canıımmm benim  beni çok seviyor diye coştum.

 Ben böyle arada  çok kolay olaylarla  çok mutlu olurum var bir çatlaklıklarım ya .Olsun memnunun halimden)  Haydi mutfağımıza gidip başlayalım yoğurt tatlımızı yapmaya ,kolay gele:)
Not : İlk yapacağım yoğurt tatlısını,rahmetli annem yapar ben de hazırcacık yerdim...

Malzemeleri:
3 Yumurta
1 Çay bardağı fındık yağı (Çotanak)
1 Kase yoğurt
1 Kase un
1 Kase irmik
2 Çay kaşığı karbonat
Şerbeti:
Bir buçuk kilo toz şeker (içinden  bir kasesini hamuruna ilave etmek için ayıralım)
5 Su bardağı su 
Yarım limonun suyu ben  koymadım tatlımız çabuk biteceği için gerek görmedim.

Tarifi: 
Önce yumurtaları ,fındık yağını,bir kase  toz şekerini köpük köpük olana dek çırpalım.Sonrasında bir kase yoğurdu ,birer kase irmik ve unu da katalım karbonatı da unun üstüne dökelim.Üzerine  bir iki damla  limon sıkalım köpürsün.

Mikserle kıvamlıca çırpalım  yağladığımız tepsiye döküp önceden ısıttığımız 170 derecelik sıcak fırına atalım pişe dursun . Diğer yanda orta boy tenceremize toz şekerimizi ve suyumuzu alıp kaynatalım inmesine yakın yarım limonun suyunu sıkalım.
Fırındaki kekimiz piştiğinde  tepsinin kenarlarından ayrılır,olmadı bir kürdan batıralım  ortasına temiz ve kuru çıkıyorsa kekimiz pişmiştir .
Dilimleyelim ve iyicene soğusun  şerbeti de  sıcak olsun dökelim ve tepsi ile kapatalım tatlımızı şurubunu çeksin.

Tam aksi kekimiz sıcak ,şerbetimiz soğukta olabilir dökerken .Üzerinde bir top dondurma ile yemek  favorimdir.
Not: Yok eğer çok şekerli bal gibi olmasın diyorsanız  şekerden  bir su bardağı eksiltebilirsiniz .Bize iyi geliyor tatlılığı adı üzerinde tatlı:)
Afiyetler olsun.





1 yorum: Leave Your Comments

  1. canımmm ellerine sağlık.enfes görünüyooo:)

    Anneciğinin ruhuna değsin.Nurlar içinde yatsın..

    YanıtlaSil