Vişnap

Karnabahar Ograten....

9

Malzemeleri:

Yarım kilo karnabahar
1su bardağı kaşar peyniri rendesi
2 su bardağı süt
2 çorba kaşığı dolusu un
1çorba kaşığı dolusu tereyağ
Muskat
Tuz
Karabiber


Tarifi:

Zaten  pazardan karnabaharları çiçek çiçek ayrılmış aldık. İlk defa böyle  bir şey yaptım ,hep merak ederdim bir de hoşuma giderdi kolaylık diye:)
Ama bir daha almam sizlere de tavsiye etmem  hiç lezzeti yoktu samanımsı bir tat bıraktı damağımda:)

Neyse  tarifimize devam edelim kaldığım yerden :)Karnabaharlarımızı yıkayıp buharda haşlıyoruz fazla yumuşamasınlar ki fırında da pişecekler hamurlaşmasınlar sonra:)

İyicene süzdürüp kenarda beklesinler  Diğer yanda tereyağında unumuzu bir iki çevirip hafif un kokusu çıkana kadar kavurup üzerine sütümüzü ilave edelim ,devamlı karıştırarak beşamel sosumuzu pişirelim .Biraz sulu kıvamda olsun beşamel sosumuz baktık koyu oldu süt ile açıp inceltebiliriz.İçine  minicik rendeye  şöyle bir iki çimdik değecek kadar muskat rendeleyelim.

Kaşar peynirimizin yarısını da ilave edelim beşamel sosumuza tuz ve karabiberini de ilave ettik mi sosumuz tamamdır kapatalım ocağımızı. Bir  fırın tepsisi veya borcamı margarin ile yağlayıp  karnabaharlarımızı dizelim üzerlerine de beşamel sosumuzu dökelim karnabahrlarımızın her tarafı kaplansın sos ile .

  Önceden 200 derecede  ısıtılmış fırında  üzeri hafif pembemsi iken  bu arada fırından  çıkarıp kalan  kaşar peyniri rendesini de  karnabaharlarımızın  üzerine serpip nar gibi kızarmaları için bir 5/10 dakika daha fırında pişirelim ve sıcak  olarak servis edelim.

Afiyet olsun.



9 yorum: Leave Your Comments

  1. eline sağlık vişnabım tarif güzel bende bi deneyim :)) mucuks

    YanıtlaSil
  2. Eletim dene biliğim hem hafif hem de bir lezzetli oluyorki,şimdiden afiyet olsun bir tanem...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık vişnapım, becerikli arkadaşım benim :)

    YanıtlaSil
  4. nam nam nam bayılırım ellerine sağlık canım benim...

    muckssss

    YanıtlaSil
  5. Nefis görünüyor deneyeyim Vişnap

    YanıtlaSil
  6. Egem canım hoş geldin vallahi sizler beni aşka getirdiniz o muhteşem tariflerinizle .Çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  7. Betül'üm ben sana bundan yaparım bir şartım var sen de bana kuymak yap ama lütfen tamammı :)) ben de öpüyorum seni en kocamanından canım

    YanıtlaSil
  8. Ramazan dene hem hafif hem de şahane bir lezzet tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  9. Vişnapım her tarifin birbirinden güzel;) karnabaharı biz de ailecek severiz.en kısa zamanda yapıcaz beşamel soslu:)ellerin dert görmesin,yüreğin de dert görmesin canım.

    YanıtlaSil