Vişnap

Zeytin Yağlı Yer Elması

2
Merhabalar.
Zeytinyağlı yemeklerin her türünü çok çok severim.Yer elmasını daha bir ayrı severim.Üzerine bol kuru naneyi serpip yemelerine doyum olmuyor.
Malzemeleri:
Bir kilo yer elması
İki orta boy soğan
iki adet havuç
İki yemek kaşığı pirinç
Yarım su bardağı zeytinyağı
Bir tatlı kaşığı toz şeker
Yarım tatlı kaşığı tuz
Üzeri için bol kuru nane

Tarifi:
Yer elmalarını soyup (sebze soyucu büyük kolaylık) siz istediğiniz şekilde doğrayabilirsiniz.Ben küp küp tercih  ettim bu sefer.Doğradığımız yer elmalarını bol limonlu suya atalım kararmasınlar.Öte yandan  kuşaneye yemeklik doğradığımız soğanları,rendelediğimiz havuçları,yer elmalarını,tuzunu,şekerini,pirinçini,yağını ve üzerini geçecek kadar su ilave edip önce bir taşım harlı ateşte sonrasın da kısık ateşte sebzeler yumuşayana kadar pişirelim.

Bırakalım tenceresinde soğusunlar ve bir yandan da dinlensinler.Sonrasında borcama alalım ve üzerine bol kuru nane ilave edelim.

Not: Müthiş yakışıyor siz o üzerine  dereotu doğrayın lafına itibar  etmeyin derim bir keresinde denedim hiç yakıştıramadım ben .Tabii herkesin damak tadı farklıdır.Sonuçta benim ki bir öneri tercih sizlerin.
Afiyet olsun.

2 yorum: Leave Your Comments

  1. canımm kardeşim ellerine sağlık.Hem sağlıklı,hem hafif hem lezzetli tarifler veriyorun.Çok yaşa.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Canım benim sağol beğenmene çok sevindim ben sanada yaparım bir görüşebilsek seninle kısmet inşallah canım kamikazem

    YanıtlaSil