Vişnap

Üvercinka...

6

ÜVERCİNKA

Böylece bir kere daha boynunlayız sayılı yerlerinden 
En uzun boynun bu senin dayanmaya ya da umudu kesmemeye 
Laleli'den dünyaya doğru giden bir tramvaydayız 
Birden nasıl oluyor sen yüreğimi elliyorsun 
Ama nasıl oluyor sen yüreğimi eller ellemez 
Sevişmek bir kere daha yürürlüğe giriyor 
Bütün kara parçalarında 
Afrika dahil 

Aydınca düşünmeyi iyi biliyorsun eksik olma 
Yatakta yatmayı bildiğin kadar 
Sayın Tanrıya kalsa seninle yatmak günah daha neler 
Boşunaymış gibi bunca uzaması saçlarının 
Ben böyle canlı saç görmedim ömrümde 
Her telinin içinde ayrı bir kalp çarpıyor 
Bütün kara parçaları için 
Afrika dahil 

Senin bir havan var beni asıl saran o 
Onunla daha bir değere biniyor soluk almak 
Sabahları acıktığı için haklı 
Gününü kazanıp kurtardı diye güzel 
Bir çok çiçek adları gibi güzel 
En tanınmış kırmızılarla açan 
Bütün kara parçalarında 
Afrika dahil 

Birlikte mısralar düşürüyoruz ama iyi ama kötü 
Boynun diyorum boynunu benim kadar kimse değerlendiremez 
Bir mısra daha söylesek sanki her şey düzelecek 
İki adım daha atmıyoruz bizi tutuyorlar 
Böylece bizi bir kere daha tutup kurşuna diziyorlar 
Zaten bizi her gün sabahtan akşama kadar kurşuna diziyorlar 
Bütün kara parçalarında 
Afrika dahil 

Burda senin cesaretinden laf açmanın tam da sırası 
Kalabalık caddelerde hürlüğün şarkısına katılırkenki 
Padişah gibi cesaretti o alımlı değme kadında yok 
Aklıma kadeh tutuşların geliyor 
Çiçek Pasajı'nda akşam üstleri 
Asıl yoksulluk ondan sonra başlıyor 
Bütün kara parçalarında 
Afrika hariç değil 
                                                           Cemal Süreya

6 yorum: Leave Your Comments

  1. Süperrrr Üvercinka da muhteşemmm onlyimm <3.

    YanıtlaSil
  2. ne güzel kar yağıyor senin bloguna böyle,hadi kartopu oynayalaım...ışıklarında çok güseller,sen bu işi öğrendin heee bana bak bilmiyom falan diyodun ama maşallah,emeklerine sağlık....
    kakuleli kahven varsa içerim bir fincan :)
    günün güzel geçsin canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Analım Ramazan,ne kibar komşumuzdu Cemal Süreya .Nurlar içinde yatsın.

    YanıtlaSil
  4. GeliBolum seni görmek ne güzel nasıl mutlu oldum özlemişim çok seni hemen geliyorum şimdi ziyaretine canımmm canımmm benim.

    YanıtlaSil