Vişnap

Fırında Tavuklu Karnıyarık

4
Merhabalar ..
Sanırım uzunca bir ara verdim bloğumda post paylaşmaya.
Nedeni ise malum büyük çoğunluk gibi bugünler de şu pandemi olaylarından dolayı oldukça yaşam isteğimi kaybettim gibi.
Hiç bir şeyden keyif almaz oldum,
Hiç bir yere gitmek gelmiyor içimden.
Ev en büyük sığınağım oldu en güvenilir ortamım..
Arada bir alışveriş ve doğru eve dönüş.

Geçenler de arkadaşlar ile lahmacun yemeye gittik maskeler suratımızda yine.
Buram buram ter içinde bir nefesi dahi rahat alıp verememek bize nasılda kıymet bildirir oluyor.

Ne zamandır canım karnıyarık isteyince patlıcanların boy boy bulunduğu semt pazarına gittim.

O kalabalık ve de maskesiz sosyal medya kurallarına uymayanlar. Minicik bebelerin sağlığını hiçe sayan ebeveynler bu liste uzar gider..
İlk gördüğüm tezgahtan hemen aldım alacaklarımı ve doğru eve...!

Sebzeleri görünce gözüm doymamış bir sürü almışım patlıcan vs..
Yarısını tavuklu karnıyarık yaptım.
Diğer yarısını da karnıyarıklık kızartıp dondurucuya attım kıymalı veya mini kuşbaşı etli yapmak için.

Közlenecek biberlerim yarına kalsın bugün işim bloğumla ilgilenmek.
Özlemişim yazmayı geçmişe dönüp okumaları,kısaca ben bilgisayarımı çok özlemişim..

Haydi çok kolay olan tarifi yazayım artık bu kadar muhabbet yeter değil mi..
Malzemeler:
6-7 Adet küçük boy patlıcan
Ayçicek yağ "patlıcanları kızartmak için"
600-700 Gr tavuk but "derisiz kemiksiz ızgaralık"
1 Yemek kaşığı tereyağ
2 Adet orta boy kuru soğan
1 Adet kırmızı kapya biber
1-2 Adet yeşil sivri biber
Bir yemek kaşığı biber salçası
Bir tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 Çay kaşığı karabiber
Bir çay kaşığı garammasala"opsiyonel"
1 Adet ufak domates
Sosu İçin:
1, 1/2 Su bardağı su
1 Yemek kaşığı biber salçası
Tarifi:
Patlıcanları yıkayıp alacalı soyup sap kısmını isteğe göre üzerinde bırakalım.
Üzerlerine yeterince tuz döküp kenara alalım ve yarım saat civarı bekletelim.
Bunu niye yapıyoruz derseniz bu tuzlama işlemi hem patlıcanların acılığını alır hem de kızartırken fazla yağ çekmesini önler.

Diğer yanda kuru soğanları ince yemeklik doğrayıp tereyağ ile karamelize olana kadar kavuralım.
İnce doğradığımız biberleri katıp salça ilave edip sotelemeye devam edelim.
Yıkayıp süzdüğümüz tavukları irice kuş başı doğrayıp ilave edelim soğanlara.
Saldığı suyu çekene kadar pişirmeye devam edelim.
İnce doğradığımız domatesleri ilave edip yumuşayana kadar biraz daha pişirmeye devam edelim.
Tuzunu ve baharatları ilave edip alt üst ederek harmanlayalım ve ateşin altını kapatıp kenara alalım.

Tuzladığımız patlıcanları bol su ile yıkayıp süzüp temiz havlu ile kurulayalım.
Bir kızartma tavasına bol ayçicek yağ koyup kızdıralım.
İçine patlıcanları ilave edip kızartalım.
Kızartma esnasında patlıcan yumuşamaya başladığın da maşa vasıtası ile veya bıçak ile ortalarını alta geçmeyecek şekilde boydan boya keselim.
Kızaran patlıcanları maşa ile genişleterek içine sıkıca bastıra bastıra kenar boşlukları da doldurarak tavuklu harçı koyalım.

Tepsiye alalım üzerlerini biber domates maydanoz ile süsleyelim.
Bir birbuçuk su bardağı su ile salçayı açıp kenarından tepsiye dökelim.
Su miktarı en çok patlıcanların yarısına kadar gelip içine su kaçırmayalım ki yerken su tadı olmasın..
Ön ısıtma yaptığımız 180-190 derece ısılı sıcak fırına atarak kızartalım.
Ve sıcak olarak yanında cacık ayran yoğurt vs eşliğinde servise sunalım.Afiyetle..
Sevgilerimle,hoş olun hoşça kalın..








4 yorum: Leave Your Comments

  1. Mmmm çok severim Tatlişim, ellerine saglik
    canim nefis gorunuyorlar. Insanlarin tedbirsiigi ve rahatligi
    Gercektende can sıkıcı boyutlarda, umarım yasadığımız kabus dolu günler geri gelmez☹️Kocaman öpücüklerimi ve sevgilerimi bırakıyorum sana😘💕💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ziyaretin ve de değerli içten yorumun için çok teşekkür ederim.
      Ben de seni çok öpüyor çok sarılıyorum sağlıklı huzurlu mutlu günlerin olsun sen ve sevgili ailenle beraber..<3

      Sil
  2. Canım mesajlarını yeni okudum. Sağlık sorunları dolayısıyla uzun süre siteye giremeyince şifremi unuttum. Eşimin ani kaybıyla uzun süre hiçbir şeyle ilgilenemedim. Kızımın desteğiyle geri dönüş yapmaya niyet ettim. Mesajların ve gösterdiğin ilgi için çok teşekkür ederim. Sen nasılsın? Neler yapıyorsun? Sevgilerimle, çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Sevalciğim ne çok merak ettim seni haber alamadım bloğuna her gelişim de belki bugün haber alırım diye gelip habersiz geri dönüyordum.Öncelikle Rabb'im sabırlar versin sevgili eşine rahmetler diliyorum mekanı cennet olsun.
      Sonrası güzel arkadaşım sana çok geçmiş olsun acil şifalar diliyorum.İyi ki kızın geri dönmen için destek verip burada olmanı sağladı çok sevindim.Buradan kendisine çok teşekkür ediyorum.Beni ve diğer arkadaşlarımı bundan sonra lütfen habersiz bırakma olur mu.
      Canım ben iyiyim blogların eski tadı tuzu olmasa da yine de arada bir paylaşımlar yapıyorum ama bende de eski heves kalmadı gibi.Sanırım günlerin ayların yılların zorluğundan.
      Düzelir geri gelir eski güzel günler inşaAllah diyelim.
      Canım Sevalciğim seni görmek harika iyi geldi bana lütfen karanlığa gömme bloğunu arada bir ses ver.
      Çok öpüyorum çok sarılıyorumm.
      Rabb'ime emanet ol kendine iyi bak can arkadaşım..

      Sil