Vişnap

Yalancı Acı Badem Pastası..

13

Merhabalar..
Bugün Ramazan "Şeker" Bayramının ikinci günü ve uzun yıllar asla unutulmayacak hüzün dolu bir bayram yaşıyoruz hüzünlü Ramazan sonrası.
Rabb'ime çok şükürler olsun bunca olumsuzluğa rağmen hayatımın en anlamlı en güzel ramazan ayını ev de dört duvar arası da olsa huzur içinde dolu dolu yaşadım.
Nasıl bir bela ki şu virüs olayı market alışverişi için dahi çok mecbur kalmadıkça hani verdiğim siparişi bilemeyip yanlış aldıkları için arada bir çıktım dışarıya.
Edindiğim izlenimlerim asla eski güvenirliği ve tadı yok dışarıların,ev diyorum ev öyle çok güvenli ki.

Ve bugünün tarifi hem çok kolay hem de şayet acı badem kurabiyesini seviyorsanız "ki sevmeyeni yoktur pek sanmam" daha öncesi yapmadıysanız hemen yapın yiyin derim.

Yalancı acı badem pastası benim uzun yıllar önce sevgili arkadaşım Pelin'in elinden ilk defa tattığım ve o an lezzetine bayıldığım harika bir tat. 
www.pelince.com/
Canım Pelin'immm tarif için çok teşekkürlerimi yolluyor sevgi ile sarılıp çok öpüyorum seni..

Ve ben o an hemen bu tarifi yapmam lazım deyip aradan uzun yıllar geçip yapamamış olmam da ayrı bir ironidir.
Olmadı bir türlü nasip olmadı taa ki geçen aniden marketten pastabanı almamla nihayet yaptım ve dediğim gibi harika bir tarif.

Bu pastabanın kalan diğer kısmı ile de enfes bir kurabiye yaptım.
Onun da hikayesini ayrı bir postta yazdım.
Bu tariften sonra gelecek olan tarif o olabilir..! 
Ama bir şekilde kurabiyenin tarifi gelecek..
Malzemeler:
Bir adet sade pastabanın bir katı
Bir çay bardağı ceviz içi "ince çekilmiş"
Bir çay bardağı kavrulmuş fındık içi "ince çekilmiş"
Bir çay bardağı toz şeker
Bir çay bardağı fındık yağı
Bir adet yumurta
Tarif:
Pastabanın katını ayıralım.
Fırın tepsisine yağlı kağıt serelim.
Katını ayırdığımız pastabanın bir katını iç kısmı yukarı bakacak şekilde fırın tepsisine yerleştirelim.

Bir kasede yumurta ve toz şekeri şeker eriyene kadar çırpalım.
Üzerine fındık yağını katıp çırpmaya devam edelim.
Malzemeler bir biri ile homojen bir şekilde karışıp harmanlanınca içine ceviz içini,fındık içini katıp karıştıralım.

Bir spatula yardımı ile iç harçı pastabanın üzerine döküp eşit olarak her tarafına yayalım.

Daha sonra ön ısıtma yaptığımız 180 derece ısılı sıcak fırına atalım.
Üzeri altın sarısı renk alana kadar yaklaşık 15-20 dakika civarı pişirelim.
Hepsi bu kadar,demiştim çok kolay diye...

Çay kahve vs  eşliğinde ılık veya soğuk olarak servise sunalım.Afiyetle..
Sevgi ve muhabbet ile ve de en önemlisi sağlıkla kalın kalalım.Güzel iyi günler Rabb'imin izni ile çok yakında İnşaAllah..










13 yorum: Leave Your Comments

  1. Vişnap'ımm ellerine sağlık can arkadaşımm...İnstagram hesabım çalındı çok üzgünüm...Senin güzel fotoğraflarını,paylaşımlarını çokk özledimm...Sevgilerimi yolluyorum kocaman kocaman...

    YanıtlaSil
  2. Canım benim çok üzüldüm,yokluğun dikkatimi çekmişti.Ben senin kendi isteğinle hesabını kapadığını düşündüm.Hesabın çalınması nasıl kötü olmuş çok üzücü bunu yapanları insanlıktan nasibini almamış yaratıklar olarak görüyorum.Rabb’im bu tür yaratıkları hayatımızdan her zaman uzak tutsun.🤲🏻Canım Berrin’im can arkadaşım yine yeniden seninle yazışmak için bekliyorum bana linl yollamanı.🙋🏻‍♀️Ben aynı zamanda Twitter ve Facebook ve de Tumblr da bulunuyorum Twitter en fazla aktif olduğum sosyal medya.Google Plus ta iyiydi lakin orası da kapandı seninle irtibatta olduğumuz yerdi.😌Canımmm benim çok öpüyor çok sarılıyorum sevgiler selamlar .🌸❤️😘🙋🏻‍♀️Not:İnstagram hesabını geri alma durumu hiç yok mu...?

    YanıtlaSil
  3. Cansın,canımsınn...Kızım çok uğraştı,komple outlook ekspres,facebook,instagram...kapatmak zorunda kaldı Vişnap'ımm,ne zamanlardayız,insan kendi halinde bir hesapla niye uğraşır ki.Kayınvalidem aniden vefat etti kayınpederim bende,nasıl boş bulundum ne yaptım hiç anlamadım...Vaktini almayayım inci tanem,en kısa zamanda instagramda buluşmak dileğiyle,en içten sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim lütfen kusuruma bakma uzun zamandır bloğuma giriş yapmadığımdan görmemişim ikinci yorumunu.Çok üzüldüm kayınvalidenin vefatına Rabb'im mekanını cennet etsin sizlere de sabırlar versin.Canım benim de bugünlerde telefonum ile sorunlarım var sanırım format atılması gerekiyor.En kısa zamanda halledip döneceğim orada görüşürüz her ne kadar instagramı sevmesem de seni ve bazı değerli arkadaşlarımı seviyorum sizler için arayı pek uzatmadan gelmek amaçım bu zaten.Eskiden ne güzel google plus vardı öylesi güzel bir yeri ilgi görmeyince kapadılar.Orada paylaşımlar yapıyorduk seninle oysa.Canım çok öpüyorum Rabb'ime emanet ol.

      Sil
  4. Ben bu tarifi arıyordum epeydir canımcım😍Şimdilerde görüşmediğim bir arkadaşımds yemiştim, hindistan cevizlisini tek hatırladığım da pasta tabanı kısmı idi🙈Simdi ben bu nefis tarifi denemez miyim😉Denerim elbette, Dünya Tatlısınarkadsşıma da teşekkür eder, kocaman öpücüklerimi ve sevgilerimi de bırakırım ve kurabiye tarifini de beklerim😘😘💕💕🌸🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gelipte senin yorumunu okuyana kadar aylar geçti sen yaptın ve de beğendin ben de çok sevindim güzel Zeynep'immm.
      Ve kalan diğer yarıdan yaptığım kurabiye de çok lezzetli oldu onu da en kısa zamanda yayına vereceğim de az biraz şu sıcak havalar geçsin bizler içerilere çekilelim söz sana canımın içi.Oysa her şeyi ile hazır arşivde bekliyor tarif.:)

      Sil
  5. MErhabalar , sizlere mail yoluyla nasıl ulaşabiliriz ?

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar.
    "Yalancı Acı Badem Pastası" paylaşınızı baştan sona kadar okuduğumu söyleyemem. "Yalancı" sözünden ben şunu anlıyorum: Annem de "yalancı sulu köfte" yapardı. Bu şu demekti. Köftelik bulgurun içine kıyma da konurdu. Ancak annem onu kıymasız unla karıştırıp pişirirdi ve adı da "yalancı sulu köfte "olurdu. Sizin bu pastadaki "yalancı" kavramı da aynı şey mi?

    Epeydir sayfanızı ziyaret etmiyordum. Ne kadar da olsa, kaç yıllık blogdaşız. Size sağlıklı ve koronasız hayırlı günler dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey hoş geldiniz sizi görmek ne güzel.Evet annenizin yaptığı yalancı sulu köfte gibi bu tarifte yalancı içinde acı badem olmayan bir pasta içine katılan malzeme ve pişiriş şekli ile adeta acı badem hissiyatı veriyor yiyenlere.Bende sizin bloğunuza uzun zamandır gelmedim daha doğrusu gelemedim aklım sizin paylaşımlarınız da ama pc açmayınca telefondan da ben meşgul olamayınca ara vermelerin arası uzadı.Umarım bundan sonra eski günlere döner bloglarımız ziyaretlerimiz ve de yorumlarımız.Sağlık huzur esenlikler dilerim.

      Sil
  7. Yalancı, malancı.. gayet güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil