Vişnap

Zeytinli Gevrek Poğaça..

2
Merhabalar..
Başımıza ne gelirse yüce Rabb'imden geldiğine inanırım her zaman.

Bugünler de dünyayı ve güzel ülkemi kasıp kavuran corana virüsünden Rabb'im esirgeyip korusun bizleri ve tüm dünya insanlarını.

Bildiğimiz herkeslerin yazdığı çizdiği oluşumları düşünceleri yazmamın gereği yok şu an.
Ama bildiğim tek bir şey varsa herkes her bir birey dönüp kendine sormalı kendi ile hesaplaşmalı kendini sorgulamalı ben nerede neyi nasıl yanlış yaptım diye.
Yüce Rabb'imden bir uyarıdır biz insanlara ve umarım ki bu uyarıdan hepimiz dersimizi alırız alalım alalım alalım lütfen dersimizi..
A'dan Z'ye kadar enine boyuna düşünülecek geçmişte kalan yaşantıların her bir anı her bir saniyesi..!

Ve geleyim bugünün nefis tarifine.
Her şey bir ufak kavanoz pizzalık dilim doğranmış siyah zeytin ile başladı.
Almıştım geçenler de açtım nasıl tadına bir bakayım nasıl olsa pizza filan yapacağım yok,bari salatalara kullanırım diye.
Ben bu kadar tatsız lezzetsiz bir zeytin yemedim ömrüm boyunca.
Bu salata da filan da seçilir kenara itilir ve de yenmez biliyorum ben bunu.

Eeee ne yapayım tutup çöpe atacak halim de yok hahh tamam en güzeli bir poğaça yapmak dedim ve yaptım da.
Yaptım yapmasına ama tam 4 veya 5 gün sonra o da gecenin 9'undan sonra ancak vakit bulabildim.
Nasıl günlerim yoğun geçiyor nasıl akşam oluyor hiç anlamıyorum.
Yürüyüş yapıyordum her gün bu olaylardan sonra yürüyüşlerime de ara verdim.
Tüm gün evin içindeyim ve gün bana çok bereketsiz..!

Haydi tarife geçelim artık..
Tarif için pelinchef. çok teşekkürler..
Malzemeler:
125 Gr soğuk tereyağ
1/2 Çay bardağı fındık yağı
1 Adet yumurta "akı içine sarısı üzerine"
1/2 Çay bardağı soğuk su
1 Tatlı kaşığı toz şeker
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Yemek kaşığı sirke
1 Paket kabartma tozu
Aldığı kadar elenmiş un "yaklaşık 2,5-3 su bardağı"

İç Malzemeler:
1 Küçük kavanoz dilimli siyah zeytin
1 Kahve kaşığı kekik
1 Kahve kaşığı kırmızı pul biber
1 Yemek kaşığı kavrulmuş susam
Tarif:
Karıştırma kabına kuru malzemeleri "2 su bardağı unu,kabartma tozu,toz şekeri ve tuzu" katıp karıştıralım.
Üzerine ufak parçalara böldüğümüz soğuk tereyağı parmak uçlarımız ile unlu karışıma yedirelim.
Harç ekmek kırıntısı halini aldığında üzerine sıvı malzemeler olarak "yumurta akı,fındık yağı ve sirkeyi ilave ederek elimizle yoğurmaya başlayalım.

Yumuşak olursa azar azar kalan diğer unu,katı olursa azar azar soğuk suyu ilave ederek yoğurmaya devam edelim.
Yarım çay bardağı soğuk su bitene kadar kontrollü olarak buna devam edelim.
Ele yapışmayan oldukça yumuşak bir hamur olduğunda kenara alıp 10-15 dakika dinlendirelim.

Ben bu aşamada dilim zeytinlerini blendırdan geçirip iyice ufalayıp ezdirdim.
Ezilmiş zeytinlerin içine birer kahve kaşığı kekik,kırmızı pul biber ve bir yemek kaşığı kavrulmuş susam ilave edip karıştırdım.


Sizler neli isterseniz iç malzeme olarak kullanabilirsiniz.
Ben dediğim gibi zeytinli yaptım hamurun kıvamı çok sevdiğim bir tat olunca çok yakında da peynirlisini de pişirmeyi düşünüyorum..

Dinlenen hamurdan cevizden az daha büyük parçalar koparıp elimizle yuvarlayalım.

Orta kısmına yeteri kadar zeytinli iç malzemeden koyalım ve kenarları ortada birleştirerek kapatalım.

Ekli kısmı alta gelecek şekilde yağlı kağıt serili fırın kağıdı serdiğimiz tepsiye sıralayalım.

Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serperek ön ısıtma yaptığımız 180-185 derece ısılı sıcak fırına atalım.
Alt üst nar gibi olana kızartıp pişirelim.AFİYETLE..
Güzel sağlıklı huzur dolu günleri görmemiz dileği ile sevgiler




2 yorum: Leave Your Comments

  1. Kötü zeytinleri dilimleyip satıyorlar demek ki. Hiç almadığım için bilmiyorum. Ben peynirlisini pişiririm. Sahur için iyi olur. Hem de hamurla uğraşmak hoşuma gidiyor. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet sevgili @Rabia Sertelli ,annemin bir lafı sözü aklıma geldi şu an o da ah benim canım derdi ki kötü ezik çürük domatesleri salça yapıyorlar diye kendi yapardı salçasını.Benim bu dilim zeytinlerde aynı onlar gibi çıkınca tövbe ettim bir daha almamaya.Bugünler de benimde hoşuma gidiyor hamurla uğraşmak vakit geçiyor.Güzel ziyaretin ve değerli yorumun için çok teşekkürler ediyorum iyi geceler sevgili Arkadaşım..

      Sil