Vişnap

Cennet Hurması Reçeli...

28
Arkadaşlar nihayet bugün laptopuma kavuştum.Nasıl mutluyum, mutluluktan uçacağım yerde korkuyorum.Ya yine bir başka aksilik olursa diye .Artık evhamlı biri oldum çıktım.Bu kadar üst üste gelen aksiliklerden sonra.

Dün de başıma gelenleri bir ara yazmayı düşünüyorum.Artık şaşırır oldum bu kadar ters giden hayata...Neyse laptopum servisten geldi ya binlerce şükürler olsun .Uzun zamandır umutsepeti arkadaşımın bloğunda görüp acaba ben de yapsam mı diye aklımdan geçirip azıcıkta tereddüt etmiştim.Nefis sunumlu enfes görünümlü cennet hurması reçelini .Vallahi aklımı çeldi benim de:)

Laf aramızda ben  cennet hurmasını pek değil hiç sevmem de .Eşim ise bayılır.Haydi bir süpriz yapayım deyip doğru bahçeye hurma ağacının yanına gittim.Dalları ağırlıktan yerlere uzanmış garibimin.Usulca koparttım 4/ 5 tane henüz olgunlaşmamış olanlarından .

Vakit akşam üzeriydi şimdi birazdan yemek telaşımız başlardı .Ben en iyisi bunları yıkayıp,doğrayıp,şekere bulayım.Bütün gece bekleteyim. Ertesi günü sakin kafayla yaparım deyip terasa kaldırdım hurmalarımızı.
Haydi gün doğdu oldu sabah başlayalım hurmalarımızı ocağa alıp kaynatmalara.Öncesi malzeme listemiz girsin sıraya..
Malzemeleri:
4 Adet henüz olgunlaşmamış hurma
3 su bardağı toz şekeri
Yarım limonun suyu
1 su bardağı sıcak su
Tarifi:
Hurmalarımızı çok güzel ovalayarak yıkayalım .Kabuklarını soyacaktım. Eşim sağ olsun yok kabuklarıyla yap dedikçe yok olmazdı olurdu derken, tamam senin dediğin gibi olsun deyip güzelce  kayık şeklinde dilimledim.

Çekirdeklerini de çıkarttım. Oysa küp küp doğrayacaktım.Şekline de  karışınca tamam  senin istediğin gibi olsun dedim. Nasılsa onun için yapıyordum reçeli söz hakkı ondaydı.

Akşamdan şekere yatırdığım hurmalar hafiften su salmışlardı bir bardak sıcak suyunu da ilave ettim önce harlı ateşte bir iki taşım kaynattım sonrasında ocağın altını kıstım usul sakin kıvam buluncaya kadar pişirdim.İnmesine yakın limon suyunuda kattım .Berabere bir iki taşım daha  kaynatım ocağın altını kapadım.İyice soğuduktan sonra kavanoza boşalttım reçelimi.

Öncesinde tabii fotoğraflarını çekmek için tabağa koydum.Öyle yaptım ,böyle sundum ,o gün beni deli etti .Hiç fotojenik değilmişsin diye söylendim hurma reçeline.Çok uğraştırdı beni kaç takla attım ancak bu kadarına izin verdi .Ehhh buna da şükür deyip kapadım fotoğraf  faslını da.

Hurmayı sevenlere yapmalarını tavsiye ederim .Afiyetler olsun.Sevgi ile kalın.