Vişnap

Cennet Hurması Reçeli...

28
Arkadaşlar nihayet bugün laptopuma kavuştum.Nasıl mutluyum, mutluluktan uçacağım yerde korkuyorum.Ya yine bir başka aksilik olursa diye .Artık evhamlı biri oldum çıktım.Bu kadar üst üste gelen aksiliklerden sonra.

Dün de başıma gelenleri bir ara yazmayı düşünüyorum.Artık şaşırır oldum bu kadar ters giden hayata...Neyse laptopum servisten geldi ya binlerce şükürler olsun .Uzun zamandır umutsepeti arkadaşımın bloğunda görüp acaba ben de yapsam mı diye aklımdan geçirip azıcıkta tereddüt etmiştim.Nefis sunumlu enfes görünümlü cennet hurması reçelini .Vallahi aklımı çeldi benim de:)

Laf aramızda ben  cennet hurmasını pek değil hiç sevmem de .Eşim ise bayılır.Haydi bir süpriz yapayım deyip doğru bahçeye hurma ağacının yanına gittim.Dalları ağırlıktan yerlere uzanmış garibimin.Usulca koparttım 4/ 5 tane henüz olgunlaşmamış olanlarından .

Vakit akşam üzeriydi şimdi birazdan yemek telaşımız başlardı .Ben en iyisi bunları yıkayıp,doğrayıp,şekere bulayım.Bütün gece bekleteyim. Ertesi günü sakin kafayla yaparım deyip terasa kaldırdım hurmalarımızı.
Haydi gün doğdu oldu sabah başlayalım hurmalarımızı ocağa alıp kaynatmalara.Öncesi malzeme listemiz girsin sıraya..
Malzemeleri:
4 Adet henüz olgunlaşmamış hurma
3 su bardağı toz şekeri
Yarım limonun suyu
1 su bardağı sıcak su
Tarifi:
Hurmalarımızı çok güzel ovalayarak yıkayalım .Kabuklarını soyacaktım. Eşim sağ olsun yok kabuklarıyla yap dedikçe yok olmazdı olurdu derken, tamam senin dediğin gibi olsun deyip güzelce  kayık şeklinde dilimledim.

Çekirdeklerini de çıkarttım. Oysa küp küp doğrayacaktım.Şekline de  karışınca tamam  senin istediğin gibi olsun dedim. Nasılsa onun için yapıyordum reçeli söz hakkı ondaydı.

Akşamdan şekere yatırdığım hurmalar hafiften su salmışlardı bir bardak sıcak suyunu da ilave ettim önce harlı ateşte bir iki taşım kaynattım sonrasında ocağın altını kıstım usul sakin kıvam buluncaya kadar pişirdim.İnmesine yakın limon suyunuda kattım .Berabere bir iki taşım daha  kaynatım ocağın altını kapadım.İyice soğuduktan sonra kavanoza boşalttım reçelimi.

Öncesinde tabii fotoğraflarını çekmek için tabağa koydum.Öyle yaptım ,böyle sundum ,o gün beni deli etti .Hiç fotojenik değilmişsin diye söylendim hurma reçeline.Çok uğraştırdı beni kaç takla attım ancak bu kadarına izin verdi .Ehhh buna da şükür deyip kapadım fotoğraf  faslını da.

Hurmayı sevenlere yapmalarını tavsiye ederim .Afiyetler olsun.Sevgi ile kalın.





28 yorum: Leave Your Comments

  1. canım bence görüntü çok güzel. bende 18 yıldır yememeiştim geçen hafta diyete başlayacağım diye marketten alıp üç tane yedim onca yılın acısını çıkardım ve çok beğendim valla gelirken haftaya getir o zaman bize :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senemciğim ben de nedense sevemedim hiç eşim bayılır ona bir süpriz yapayım da yazında yer reçelini dedim çok beğendi.Sevgiler canımmm Getiririm tabii ne demek canımmm.

      Sil
  2. canımm pc'ne kavuşmana çok sevindim,aman artık dikkat et.reçele gelince harika görünüyor,cennet hurmasını çok severim ama reçelini hiç denemedim,eline sağlık.öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Reyhancığım ben de ben de uçtum sevincimden .Beğenmene çok sevindim Meyvesini seviyorsan mutlaka reçelini de seversin canımmmm Öpüyorum ben de .

      Sil
  3. Canım öncelikle pc ne kavuşmana sevindim.Artık daha sık aramızda olursun diye düşünüyorum.
    Reçel harika gözüküyor.Ellerine sağlık
    hayırlı sabahlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Seyyahım en çok sizlerden ayrı kalmalara üzülüyordum .Şükür artık sizlerleyim .Reçelimi beğenmene çok sevindim Sağolsun zel umut sepetim aklıma soktu benim de iyi ki okumuşum çok güzel oldu sevgiler canımm.

      Sil
  4. Reçelin görüntüsü harika eminim tadıda çok güzel olmuştur ellerine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mehtapcığım beğenmene çok sevindim sağol canımmm.

      Sil
  5. Ben de hiç sevmem.Reçelini de sevmem.İsteyene afiyet olsun :DDDD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÖK-TÜRK ahhh ahh bende pek sevmem o halde bizim paylarımızı da sevenlere veririz olmaz mı:))

      Sil
  6. değişik ve güzel olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım mutfağım çok teşekkür ederim sevgilerimle...

      Sil
  7. Ağzımın suyu aktı yemin ederim..Süper gözüküyor..Hele melek gibi birinin elinden de eminim ayrı bir lezizdir.:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ARSELİ-CE 'm yazılarını çok özledim bir fırsatımı buldum mu okuyamadıklarımı da hepsini okuyacağım sevgiler canımmmsın.

      Sil
  8. Çok hoş gözüküyor, deneyip reçel çeşitlerimiz arasına katmalı.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ihlamurcum ben de nedense değişik tarifleri çok seviyorum illa denemeli diyorum Çok teşekkürler canım güzel yorumuna nazik ziyaretine binlerce teşekkürler.

      Sil
  9. bende pek sevmem ama görüntü sunum muhteşem olmuş...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım şirinem ben de aynı senin gibi sevmem ezelden beri hemde, sevenlere afiyet olsun sevgilerimle canımmm.

      Sil
  10. Hiç yemedim ,ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuğum yakın olaydık verirdim sana bir kase canımmmm sevgilerimle

      Sil
  11. Bu hurmaların adı Cennet Hurması değil, Trabzon Hurmasıdır, diğer adı "cennet elması" dır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hasan Hüseyin Çakır evet bu güzel faydalı meyvenin bir sürü ismi var bunlardan biri de Trabzon Hurması ve diğer isimleri de Cennet Hurması, Kocayemiş, Uruk Hurması,Kara hurma, Cennet Elması, Japon Elması.Benim en hoşuma giden ismi Cennet Hurması olduğu için Bu ismi ile yayınladım...

      Sil
  12. vişnabım harika gözüküyor ve ben bayılırım hurmaya hele birde bu reçeli yiyemediğim için çok üzgünüm :) ha bu arda gözün aydın leptopuna kavuşmuşsun :) iyi bak ona çok öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ben sana ayırırım geldiğinde yersin Elif'im öpüyorum :)

      Sil
  13. Seninkiler daha güzeller:)
    Ellerine sağlık canım,beğenmene çok sevindim:)
    Afiyet şifa olsun inşAllah..
    Muhabbetle arkadaşım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm umut sepetim sende görüp çok beğenmiştim,hemen yapmayı aklıma koymuştum. yaptım .Çok güzel oldular canım çok teşekkür ederim güzel tarifin için sevgi ile sağlıkla kal

      Sil
  14. Tam da mevsimi ama ben meyve olarak tüketilmesinden yanayım. Çok sevdiğim bir lezzettir. Reçel halinde iken de çok leziz olduğuna eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MÜ'yüm canım benim evet mevsimi geçtimiy di gelsin reçelleri sofraya diye düşünüp yaptım ben de arkadaşım.Çok teşekkürler ediyorum sevgi ile muhabbet ile kal .

      Sil