Vişnap

Acı Biber Reçeli.

0
Merhabalar..
Hayat acı biberler gibi acı hatta çok acı.
Acı biberler tatlanıp yola geliyor da ah o için de bir nebze de olsa "ALLAH KORKUSU" olmayan "KUL HAKKI" nedir bilmeyen bilmek istemeyen zalimler için de iyi ki ölüm var iyi ki cehennem var diyorum.

Bu şikayetim günlerdir büyük üzüntü ve büyük acı yaşamama sebep olan beni sosyal medya hesaplarından engelleyerek akılları sıra önüme set çektiklerini sanan "EMEK HIRSIZI"
saniyeanneyemekleri.com/sebzeli-balik-dolmasi  ister silip kaldırın fotoğrafımı ister tutun nasıl olsa
"EKRAN GÖRÜNTÜLERİ TARAFIMDAN ALINDI" 
visnap.blogspot.com/2017/09/frnda-sebzeli-yerli-uskumru-dolma.

Her iki verdiğim linki lütfen incelemenizi istiyorum .
Bugün bana yarın size ve bu bloğu inceleyin sizlerin de fotoğraflarını çalıp kendilerinin gibi kullanmış olabilirler.

Bu ve bunun gibi bana ait fotoğraflarımı bloğumdan aşırarak çalıp kendi fotoğrafı gibi kendi bloğunda kullanan emek hırsızı sana ve senin gibilere her iki cihanda hakkım zehir zıkkım olsun..


Tarifi yazmaya geçmeden önce de geçen nette gördüğüm cümleyi aşağıya bırakıyorum.

“Ne çok acı var,ne çok zalim var.Ne çok Firavun beyinli Nemrut kalıntısı var.Tüm bunların arasında iyi ki Ölüm Ve Cehennem var..”

Cümleyi yazanın kim olduğunu bilemediğimden tırnak içine aldım.
Bilenler lütfen yorum olarak yazarsanız ben de kime ait olduğunu yazar ve eksikliğimi giderir çok sevinirim.

Ve aşağı de bugünün güzel damakta çarpıcı tat bırakan acı biber reçeli tarifine geçiyorum..
Malzemeler:
5/6 Adet chili biber 
Kırmızı jalapone biber "500 gr"
5/6 Adet kırmızı kapya biber "450/500 gr"
800/850 Gr toz şeker
Yarım su bardağı su
1 Tatlı kaşığı taze sıkım limon suyu
Tarif:
Biberleri ayıklamadan önce lütfen elimize eldiven takmayı unutmayalım.
Bol su ile yıkayıp süzdürelim ve sonrası saplarını kesip tohumlarını çıkarıp atalım.
Kalan biberleri ufak tavla zarı boyutunda keselim.
Reçeli kaynatacağımız derin tencereye alalım.
Üzerine toz şekerini ve yarım su bardağı suyu ilave edelim.
Kapağını kapatarak 2/3 saat hatta mümkünse geceden sabaha kadar bekletelim.

Ertesi günü ateşin altını açıp orta kısık ateşte kaynayana kadar daha sonra ateşin altını hafif kısığa getirerek kıvam alana kadar pişirmeye devam edelim.

Ateşin altını kapatmadan on dakika önce taze sıkım limon suyunu ilave edip beş dakika daha kaynatalım.

Ateşin altını kapatıp sıcak olarak kuru kavanozlara alıp kapaklarını kapatıp kavanozları ters çevirerek iyice soğuyana kadar bekletelim.

Daha sonra acı biber reçelimiz yenmeye hazır ister tereyağ eşliğinde,krem peynir veya ben gibi tuzlu bergama tulum peyniri ile servise sunalım.AFİYETLE.. 
Acı biber reçelini yapmanızı tavsiye eder miyim.?
Evet evet mutlaka yapın tadı acı tatlı hoş değişik bir lezzet.
Üstelik önümüz kış mevsimi kış demek hastalıklar kırıklıklar grip nezle demek illa hepimizin evine uzaktan yakından bir uğruyorlar ya işte öylesi durumlar da kaşık kaşık acı biber reçeli doğal antibiyotik görevini de üstlenir çabucak iyileşir toparlanır insan değil mi.
Sevgilerimle..









0 yorum:

Yorum Gönder