Vişnap

Zeytinyağlı Kara Lahana-Pancar Sarması

0
Merhabalar..
Kara lahana bir diğer yöresel "Giresun"adı ile "Pancar"larım bundan yaklaşık 2 ay önce Giresun'unun şifa dolu yaylasından geldi.

Ben de onların bir kısmı ile etli sarma yapmak üzere hemen ayıklayıp yıkayıp haşladım ve pişirdim afiyetle yediydik.
Saplarını ise atmaya kıyamadım onları da ufak boylarda doğrayıp haşladım ve soğutup doğru dondurucuya gittilerdi.

Haşladığım yaprakların da bir kısmını fazla olduğundan dondurucuya kaldırmıştım.

Şu sıcak yaz günlerin de mutfağım da soğuk zeytinyağlı yemekler ve meze salata türü yiyecekleri tercih ettiğimden aklıma geldiler.
Bir iki saat öncesinden çıkarttım.
Ben sarmaların içini yapıp pişirene kadar onlar da buzlarından çözüldüler.

Ve hava öyle sıcak ki salona geçtim klimayı "genelde klimayı pek sevmem"açtım serin serin sardım sarmaladım karalahana sarmalarımı.

Kısmet bugüneymiş dün aldım dondurucudan hazırlayıp pişirip dinlendirip bugün yedik afiyetle.

Ve tarif.
Malzemeler:
2 Bağ kara lahana "pancar"
1 Bardak baldo pirinç "300 gr"
2 Yemek kaşığı fındıkyağ
Yarım su bardağı sızma zeytinyağ
5-6 Adet orta boy kuru soğan
2 Tatlı kaşığı toz şeker
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Ufak çay bardağı kuş üzümü "ılık suda bekletilmiş"
1 Kahve kaşığı karabiber
1 Tatlı kaşığı tarçın
1,5 Tatlı kaşığı yeni bahar
2-3 Yemek kaşığı ince kıyılmış taze nane
Tarif:
Kara lahanaların saplarını kesip kenara alalım"atmıyoruz onlardan da güzel bir borani yaptım."
Tarifini de bu tariften sonra yayına vereceğim şu an arşivimde hazır beklemede..

Yaprakların ön ve arka kısımlarını güzelce yıkayalım.
Kaynayan suya yeterli miktarda atıp hafif diri kalacak kıvamda haşlayalım.
Süzüp direk buzlu suya atalım haşlanan yaprakları.
Sonrası süzgeçe alalım süzülsünler.
Yaprakların haşlama işlemi bitince damarlı kısımlarını kesip atalım.

Ve iç malzemeyi de bir yandan hazırlamaya başlayalım.
Pirinçi ayıklayıp soğuk su ile yıkayıp iyice süzdürelim.,

Kuru soğanları yemeklik doğrayıp tuzunu ve toz şekerini ilave edip iki yemek kaşığı fındık yağ veya sıvıyağ ile karamelize olana kadar kavuralım.
Süzülmüş pirinçleri ilave edip pirinçleri kırmadan hafif alt üst edip karıştırarak şeffaflaşana değin kavuralım.

Üzerine bir bardak soğuk su ve yarım su bardağı sızma zeytinyağını ilave edip baharatlarını,kuş üzümlerini "tarçın,yenibahar,karabiber" katarak kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirelim.

Ateşin altını kapatınca ince kıydığımız taze naneleri ilave edip harmanlayalım.
Kenara alıp ılınmasını bekleyelim.

Karalahana yapraklarını uzun uzun serip içine iç malzemeden yeteri kadar koyup yanlardan içe doğru kapatıp yukarı doğru rulo yaparak saralım.

Tencerenin dibine yeteri kadar saplardan ve sarma yapmaya uygun olmayan yapraklardan döşeyip üzerine sardığımız sarmaları sıralayalım.

Yarım limonun kabuklarını soyup gelişi güzel doğrayarak sarmaların üzerine koyalım.
Üzerlerini düz bir tabak ile kapatalım.
Sarmaların yarısını az geçecek miktarda suyunu verelim.
Tencerenin kapağını kapatıp kaynayana kadar harlı ateşte tutalım.
Kaynadıktan sonra ateşi en kısığa getirip kısık ateşte usul usul pişmesini temin edelim.

Kendi tenceresinde iyice soğuduktan sonra kapaklı borcama alıp  bir gün süre ile buzdolabın da dinlendirelim sonrası servise hazırdır.AFİYETLE..
SEVGİLERİMLE..


















































0 yorum:

Yorum Gönder