Vişnap

Muhammaralı Ve 3 Peynirli Poğaca.

0
Merhabalar..
3 Peynirli dediğime bakmayın peynirsiz de olur tek peynirli de olur.
Benim maksadım buzdolabında ki kalan peynirleri bozulmadan değerlendirmekti.
Poğaca hamurunu tutarken buzdolabının kenar köşesinde durup duran 2 yemek kaşığı muhammarayı da o an hamuruna katıverdim.

Hamurun rengi hafif kırmızıya dondü bir an da.
Güzel olacağı belliydi.
Krem peynir de küçük kavanozun yarısına kadar yenmiş o da hamura katıldı.
Tamamdır buraya kadar dedim ve diğer peynirleri de ufalayıp ezip şekil verdiğim poğacaların arasına koydum.
Hepsi çok güzel lezzet oldular.
Çayın suyu da ocakta yerini aldı bile onlar pişene kadar hazır her bir şeyler.
Muhammaraya gelince bitirdim ya o an kıymete bindi ve yine yeniden yapmam lazım en kısa zaman içinde diye aklımdan geçirdim poğaçalara şekil verip tepsiye dizerken.
Hem kahvaltı ve çay sofralarının gözdesi hem de muazzam bir meze oluyor akşam sofraları için.
Üstelik kolay bozulmayıp uzun süreli dayanıklı olması ise bonusu.

Malzemeler:
125 Gr tereyağ veya "margarin"
1 Çay bardağı fındıkyağ veya sıvıyağ"
Yarım çay bardağı su
1 Yemek kaşığı toz şeker
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Yemek kaşığı sirke
2 Yemek kaşığı yoğurt
3 Yemek kaşığı krem peynir"dolu dolu"
2 Yemek kaşığı muhammara "dolu dolu"
1 Paket kabartma tozu
 Aldığı kadar elenmiş un

 İç Malzemeler:
Beyaz peynir
Bergama tulum peyniri
Maydanoz veya dereotu "ben de yoktu"

Üzeri İçin Malzemeler:
Yumurta sarısı 
Haşhaş tohumu veya "çörekotu,susam"
Tarif:
Hamur yoğurma kabına tereyağ,fındıkyağ,tuz,toz şeker,sirke ve yarım çay bardağı suyu alalım.
2 yemek kaşığı yoğurdu ilave edip kabartma tozunu ve ununu kontrollü olarak eleyerek ilave edelim.
Bir yandan da elimizle yoğurmaya devam edelim.

Yumuşak hafif ele yapışan bir hamur tutalım.
Bu aşamada 2 dolu yemek kaşığı muhammara ve 3 yemek kaşığı krem peyniri de hamura katıp yoğurarak yedirelim.
Hamurun kıvamına göre gerekirse kontrollü olarak eleyerek un ilave edelim.
Hamur toparlanınca üzerini örtüp yarım saat civarı dinlendirelim.

Diğer tarafta beyaz ezine peynir ve bergama tulum peynirini çatal ile iyice ezelim.
Varsa içine ince kıyım maydanoz ilave edelim."ben de yoktu"

Dinlenen hamurdan mandalina büyüklüğün de parçalar koparıp avuç içimiz de hafifçe bastırarak yuvarlak olarak açalım.
Ortasına peynirli karışımdan koyup büzerek kapatalım.
Ekli kısmı isterseniz alta gelecek şeklide tepsiye dizelim.
"Ben ekli kısmı bilhassa yukarıda olacak şekilde tepsiye dizdim ki eriyip akan peynirler al benili ye benili görünüp  iştah açsınlar istedim."
İyi ki de öyle yapmışım görünümleri çok güzel oldu.

Üzerlerine keskin bir bıçakla artı şeklin de derin kesikler atalım.
Yumurta sarısı sürüp bolca haşhaş tohumu veya "susam çörek otu" serpelim.
Ön ısıtma yaptığımız 180/190 derece ısılı sıcak fırına atıp alt üst nar gibi kızarana kadar pişirelim.
Kendi tepsisinde ilk sıcağı çıktıktan sonra servise sunalım.AFİYETLE...
SEVGİLERİMLE..








0 yorum:

Yorum Gönder