Vişnap

Puuf Puuf Mayalı Poğaça

0
Merhabalar..
Her geçen gün sevginin saygının ayaklar altına alındığı yalanların yalancıların rağbet gördüğü doğruların dışlandığı şu yalan dünyanın gidişatından memnun değilim ama yapacak bir şey de yok.

Şu seçimlerin bir an önce bitmesi ise en büyük dileğim.
Bir çarşı pazar gezme için evden çıkıyorsun o sesleri o son volüm ses yükseltmeleri sözüm ona karşı tarafın sesini bastıracaklar ama olmuyor işte olmuyor o sesler birbirine karışıp çoğalıyor olan da biz sade vatandaşlara oluyor.

Dünyayı dar etmeyin yazıktır bizlere yahu.
Ne hakkınız var kafamızı şişirmeye çarşı pazarı bize dar etmeye.!!

Güzel ülkem Türkiye'mde maalesef seçme biz vatandaşların seçilme hakkı ise parası olanların hakkı.
Kabiliyet yetenekmiş vatandaş sevgisi vs bunların hepsi laf.
Herkes pastadan pay kapma derdin de güzel ülkemi beni seni vatandaşı düşünen yok.
Seçim şikayetlerim şöyle dursun istesem de bitmez seçim gününe kadar bu zorbalıkları..!

Gelelim bugünüme sabah yataktan kalkmak istemedi hiç canım gece uykum kaçınca sanırım alamadım uykumu.
Zoraki kalktım kalkmasına ama gözüm yatak yastıkta bir iki kanapeye uzandım yok olmayacak böylesi bir tembellik çay demli bir çay az bir kahvaltı ve kendime geldim nihayet:)

Önce çamaşırlar toplandı tekrar diğer çamaşırlar makineye.

Ütü masasını açtım o an aklıma mayalı poğaça vurdu.

Ben ütüyü yaparken o  mayalanır.

Dediğim gibi nefis hafif ele yapışan bir hamur tuttum ve kapadım üstünü mayalanması için geçtim ütülerin başına ütüle ütüle bitmiyor neden bitmiyor çünkü hayatta en sevmediğim ev işi ütü.

Gerçi ben hiç bir ev işini severek isteyerek yapmıyorum.
Bir tek yemek mutfak işleri dışında diğer kalanların hepsi birer büyük angarya.

Buna karşın evin her zaman temiz düzgün toplu olmasını isterim huzurlu olmam açısından.
Ya da işleri sevmediğimden de olabilir bu huyum:)

Aşağıda ki puuf poğaçaları mutlaka yapmanızı tavsiye ederim lezzet süper ötesi güzel oluyor.
Ben yarı ölçü yaptım 9 adet çıktı yeterlidir.
Siz isterseniz kalabalıksanız iki ölçü yapmanızı tavsiye ederim.
"Çay bardağı ölçüm 125 ml"
Malzemeler:
1 Yumurta akı "sarısı üzeri için"
Yarım çay bardağı ılık su
Yarım çay bardağı ılık süt
Yarım çay bardağı sıvıyağ
Yarım paket toz maya "insant"
1,5 Tatlı kaşığı toz şeker
Yarım tatlı kaşığı tuz
1 Tatlı kaşığı kekik
1 Yemek kaşığı yoğurt "oda ısısında"
50 Gr tereyağ veya "yumuşak margarin"
4 Veya 5 çay bardağı elenmiş un "un kontrollü azar azar ilave edilecek"

İç Malzeme:
Ezine beyaz peynir

Üzeri İçin:
Yumurta sarısı
Çörek otu veya susam
Tarif:
Hamur yoğurma kabına ılık su,ılık süt ve sıvıyağı alalım.
Üzerine toz şekeri bir çay bardağı kadar elenmiş unu ve insant mayayı ilave edip maya eriyene kadar karıştıralım.
Mayanın kabarıp köpüklenmesi için beş on dakika bekleyelim.

Ön mayası gelen harçımıza yumurta akını,tuzu,yoğurdu,tereyağını ve kalan diğer unu azar azar katıp bir yandan da elimizle yoğurmaya devam edelim.

Hamurun kıvamı çok yumuşak hafif ele yapışacak yapışmayacak kıvamda olacak.

Yoğurduğumuz poğaça hamurunun üzerini streç film ile kapatıp mutfak havlusu ile örtüp mayalanması için sıcak ortam da beklemeye alalım.

Hava bugün çok sıcak olduğu için yarım saat 45 dakika yeterli geldi beklemesi.

Hamuru alıp ufak portakal büyüklüğünde bezeler koparıp yuvarlayalım.
Yuvarladığımız bezeleri tezgah üzerinde elimizle yaydırarak açıp içine çatal ile ezdiğimiz beyaz peynirden yeterince koyup kapatalım.

Tekrardan elimizle yuvarlayıp yapıştırıp kapadığımız kısım alta gelecek şekilde yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine aralıklı olarak dizelim.

Tepsi mayası için tekrardan üzerini örtüp 20 dakika daha bekletelim.
Süre sonunda üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpelim.
200 derece ön ısıtma yaptığımız sıcak fırına atıp alt üst nar gibi kızarana kadar yaklaşık 35/40 dakika pişirelim.

Sonrası çay eşliğinde sıcak olarak servise sunalım.AFİYETLE..
SEVGİLERİMLE..













0 yorum:

Yorum Gönder