Vişnap

Karışık Meyve Marmelatı Kokteyl

0
Merhabalar..
Bir kaç gündür mutfakta duran meyveler bana ben meyvelere bakıp bakışıp duruyorduk.
Her zaman diyorum ve bu huyumu da pek sevmiyorum pazara gittiğim de sebzeleri meyveleri görünce kendimi kaybedip bir sürü alıyorum.
Ve sonra onları bozmadan ziyan etmeden değerlendirmek için çaba gösteriyorum.
Tıpkı şu an dolapta duran meyveler de olduğu gibi.
Önce hepsini birden kokteyl şeklinde komposto yapmak geçti aklımdan.
Anında vazgeçtim bu düşünceden zira önümüz ramazan ayı komposto içilmez kalır bu defa yine ziyanlık olacağından marmelat yapmaya karar verdim.


Ben de olan meyveler aşağıda malzeme listesinde yazdıklarımdı.

Sizler ev de hangi meyveler varsa toplamından yapabilirsiniz.

Geceden meyveleri rondodan geçirip toz şekerine yatırıp gece boyunca beklettim.
Ertesi sabah marmelatımı ocakta pişmeye bıraktım.
Malzemeler:
Karışık meyve "1 kg ev de olanlar"

2 Adet elma
8/10 Adet kayısı
1 Adet deveci armut
1 Adet portakal
3 Adet muz
1 Kg toz şeker
1 Kahve kaşığı tereyağ
Yarım limon suyu
Tarif:
Meyveleri yıkayıp kabuklarını soyup çekirdek yataklarını temizleyelim.
Bir kaç parçaya kesip püre kıvamına gelene kadar rondodan geçirelim.

Üzerine toz şekeri döküp geceden bu işlemi yaparsak sabaha kadar bekletelim.
Yok gündüz yaparsanız en az bir kaç saat toz şekerle beraber bekletin.

Tencereyi ocağa alıp reçel köpüklenmeye başladığında içine tereyağını ilave ederek "tereyağ köpüklenmeyi önlüyor"orta ısılı ateşte kaynayana kadar pişirmeye başlayalım.

Ateşi orta kısığa getirelim ve pişirmeye devam edelim.
Arada kıvamını kontrol etmek için buz dolabında soğuttuğumuz çay tabağına biraz alıp buzdolabına koyup iyice soğumasını bekleyelim.
Miktar çay kaşığı dolusu olduğu için hemen soğuyup belli ediyor kıvamını.

Döktüğümüz reçel tabakta akmadan donup kalıyorsa kıvamı tamamdır.
İçine taze sıktığımız limon suyunu ilave edip bir iki dakika daha kaynatıp ocağın altını kapatalım."limon suyu reçel ve marmelatların kristalleşip şekerlenmesini önlüyor"

Reçel ve marmelatları ya çok soğuk veya sıcak olarak kuru temiz cam kavanozlara alıp gerektiği zaman ikindi ve sabah kahvaltılarında tüketelim.AFİYETLE..
Çok Misafirli İftar Sofralarımız Olması Dileği İle Hayırlı Ramazanlar Temenni Edip Hepinize Sevgilerimi Yolluyorum...








0 yorum:

Yorum Gönder