Vişnap

Lokum Pilavı..

0
Merhabalar..
Lokum pilavı Muğla Bodrum yöresine ait çok lezzetli yöresel bir tarif.
Ben de ilk olarak yıllar öncesi Bodrum'da yemiştim..

İnternet araştırması yaptım lokum pilavı ile ilgili kimi kıymaya kuru soğan katıyor kimi katmıyor aslı nedir nasıldır tam bilemedim.
Benim yerinde yediğim de kuru soğan var mıydı şu an hatırlamıyorum..!
Uzun zaman oldu çok uzun zaman.!

Her zaman yöresel lezzetleri yapmak özen ister aslını bozmamak gerekir diye düşünürüm.
O yüzden kuru soğanı malzeme listesine opsiyonel olarak yazdım.
Tercihe kalmış,ben ilave ettim orta boy bir adet kuru soğan.!

Kaç zamandır eriştesini kendim yapmak istedim de hamurunu yoğurmak açmak kesmek bunlar bana oldukça uzak olduğundan zaman darlığından dolayı bir de makarna hamuru açmak ustalık ister ben gibi hamur açmayı yeni yeni öğrenen biri olarak hep erteledim bu isteğimi.

Geçen devamlı kahvaltılık alışverişi yaptığım şarküteri dükkanına çeşit çeşit el ev yapımı makarna çeşitleri gelmiş.
Dikkatimi çekti ki ben bu tür hazır el ev yapımı makarnaları ürünleri vs güvenmediğim için almam.
Fakat şarküteri yetkilisi çok tavsiye edince denemek için bir paket "mini kare erişte kesme" makarnasından aldım.
Sonuç gerçekten tavsiye ettiği kadar varmış,yarın gittiğim de bir iki paket daha alacağım.

Ve lokum pilavı adı gibi harika bir lezzet lokum lokum..
Malzemeler:
Yarım paket kesme mini kare 250 gr erişte "lokum"
1 Yemek kaşığı sıvıyağ +1 tatlı kaşığı tuz "kaynayan su için"
2 Yemek kaşığı tereyağ
1 Adet orta boy kuru soğan "opsiyonel"
200/250 gr orta yağlı dana kıyma
1 Tatlı kaşığı karabiber
1 Kahve kaşığı tuz
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber "opsiyonel"
Tarif:
Derince tencereye su koyup kaynamaya bırakalım.
Kaynayınca içine 1 tatlı kaşığı tuz ve bir yemek kaşığı sıvı yağ ilave edip mini kare erişteleri "lokumları" içine atıp pişmeye bırakalım.
Arada karıştırıp fazla yumuşatmadan al dente kıvamında iken ateşin altını kapatıp süzgece alıp süzülmelerini sağlayalım.

Bu arada kuru soğanı ince yemeklik doğrayıp 2 yemek kaşığı tereyağ ile soteleyelim.
Kıymasını ilave edip kıyma renk değiştirip suyunu çekene kadar kavuralım.
Baharatlarını ve tuzunu ilave edip ateşin altını kapatalım.

Süzülen lokumları tencereye alıp üzerine kavrulan kıymayı döküp alt üst usulca harmanlayıp karıştıralım.
Sıcak olarak yanın da buz gibi soğuk ayran,komposto vs ile servise sunalım.AFİYETLE..
SEVGİLERİMLE..








0 yorum:

Yorum Gönder