Vişnap

Greçkalı - Kara Buğday Yeşil Domates Yemeği Tereyağlı

0
Merhabalar..
Aşağıda miss gibi tereyağlı yemeğini yaptığım yeşil domatesler bahçemizden.

Biraz daha var onlardan ne yapsam diye düşünüyorum?
Reçel olabilir de ben reçeli kahvaltıyı pek sevmiyorum.
Turşu desem turşularla da aram pek yok.!
Durmadan yemeğini yapacak halim de yok.!

Artık kadere kısmete ne nasip olursa o olsun derken düşünürken ve veee turşuda karar kıldım.
Yarın öbür gün turşuyu kuracağım güzel olursa bir ara tarifini ve fotoğraflarını paylaşırım.

Yeşil domates yemeğini rahmetli annem yapardı ben çocuk olduğum için sevmezdim.
Bizim evde adı çoban yemeği olarak geçerdi.
Şöyle ki anneme sorardım anne bu yemeğin adı ne.?
Bana cevabı bilmiyorum bende anneme sorardım senin gibi anneannenin  bana cevabı çoban yemeği deyince tamam o zaman yeşil domates yemeğine bundan böyle biz de çoban yemeği diyelim kendi aramızda demiştim geçmiş günlerden birinde.

Bu arada annem babam kardeşlerim ve tüm ahirete gidenlere yüce Rabb'im mağfiret eylesin,yanlarına gittiğimiz de bizleri cennetin de buluştursun..
Malzemeler:
5 Adet orta boy yeşil domates
2 Adet kırmızı domates "çeri"
2 Adet orta boy kuru soğan
1 Adet yeşil köy biberi
1 Adet kırmızı kapya biber
1-1,5 Yemek kaşığı greçka "kara buğday"
Bir kaç sap dereotu
2-3 Adet kuru kayısı
1-1,5 Yemek kaşığı kuş üzümü
2 Yemek kaşığı tereyağ
1 Çay kaşığı acı toz kırmızı biber
1 Kahve kaşığı tuz
1 Tatlı kaşığı biber salçası
Tarif:
Yeşil ve kırmızı domatesleri yıkayıp kalın yuvarlak dilimler olarak keselim.Kuru soğanları iri yemeklik doğrayalım.Biberleri kabaca iri olarak keselim.

Kuru kayısıları yıkayıp küp olarak kesip kuru üzümleri yıkayalım.

Kuşaneye doğradığımız kuru soğan ve biberlerin yarısını koyup eşit olarak yayalım.
Üzerine kalın yuvarlak dilimlediğimiz yeşil ve ortadan ikiye kestiğimiz kırmızı çeri domatesleri dizelim.

Kuru kayısı ve kuru üzümleri aralara ve üzerine yaydıralım.

Biraz su ile açtığımız biber salçasını,tuzu,acı toz kırmızı biberi ilave edelim.

Kalan soğanlı biberli karışımı domateslerin üzerine yaydırıp yıkayıp süzdürdüğümüz  greçka "kara buğdayı ve ince kıydığımız dereotunu üzerlerine serpelim.

2 yemek kaşığı tereyağ ve yemeğin üzerini çok az kapayacak şekilde su ilave edelim.
Öncesi orta kuvvetli ateşte kaynayana kadar tutup daha sonrası kuşaneyi kahve gözüne alıp ateşi kısığa getirelim.
Kapağı kapalı olarak domatesler yumuşayıp suyu hafif sulu kalacak kıvamda oluncaya değin arada tencereyi sallayarak pişirmeye devam edelim.
Sıcak olarak yanında greçka pilavı veya makarna vs eşliğinde servise sunalım.AFİYETLE...
Ben şimdi bir akşam üzeri çayı içip yanında dün yaptığım antep fıstıklı çikolatalı kurabiyelerden bir iki yiyip "kurabiyelerin tarifi çok yakında gelecek"hemen yeşil domatesleri turşu için yıkayıp dilimleyip ön hazırlıklara başlayayım.
SEVGİLERİMLE..











0 yorum:

Yorum Gönder